Bukefalos 28 år!

Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite så ser det ut hos mig med... :rofl: Inte riktigt lika många per gång, men det här är ju Europa... :cautious:
Konsten (som jag inte riktigt behärskar ännu) tror jag är att fördela hästarna på grenar och levels. Idag har mina blivit klara i generationer vilket gör att jag ofta konkurrerar ut mig själv... O_o
 
Jag erkänner, jag har ett problem... jag kan inte hålla mig borta från foundationmarket!
Men, det blev två riktigt bra hingstar varav den med 614 i GP ska få stanna. Den andra ska säljas, är tanken iaf...
https://www.horsereality.com/horses/336422/fo
https://www.horsereality.com/horses/336343/foal-doe-336343

Däremellan dök det upp en skäckhingst som jag köpte på vinst och förlust, skäckar burkar man ju kunna bli av med. Såg sen att den kommer skimla av och hoppas att ingen tänker på det nu när han ligger på market... Han hade nämligen trist både gp och confo.
https://www.horsereality.com/horses/336424/foal-doe-336424

Sist hoppade det fram ett sto som liksom hingsten ovan fick följa med hem bara för att hon hade snygg färg/teckning. Hon åkte ut på market då gp var alldeles för lågt... Men söt som socker!
https://www.horsereality.com/horses/336425/foal-doe-336425
 
Den där skimmelskäcken jag har gör rätt bra ifrån sig, av 7 ultraljudade ston är det 5 som bär på stoföl. I helgen blir det tävlingsdebut, hoppas han håller samma nivå där. :D
 
Lyckades just slinta över skärmen och tryckte på "buy now" symbolen på market, så 8000 i sjön för en quarter, åkte raka vägen till Gisela :meh: varför får man ingen pop-up där man får bekräfta att man verkligen vill köpa hästen för :banghead:
 
Om flera hästar hamnar på samma resultat i en tävling. Vad är det som gör att den ena vinner och den andra inte får någonting? Har hänt mig flera gånger nu och det känns lite surt faktiskt.
 
Jag erkänner, jag har ett problem... jag kan inte hålla mig borta från foundationmarket!
Men, det blev två riktigt bra hingstar varav den med 614 i GP ska få stanna. Den andra ska säljas, är tanken iaf...
https://www.horsereality.com/horses/336422/fo
https://www.horsereality.com/horses/336343/foal-doe-336343

Däremellan dök det upp en skäckhingst som jag köpte på vinst och förlust, skäckar burkar man ju kunna bli av med. Såg sen att den kommer skimla av och hoppas att ingen tänker på det nu när han ligger på market... Han hade nämligen trist både gp och confo.
https://www.horsereality.com/horses/336424/foal-doe-336424

Sist hoppade det fram ett sto som liksom hingsten ovan fick följa med hem bara för att hon hade snygg färg/teckning. Hon åkte ut på market då gp var alldeles för lågt... Men söt som socker!
https://www.horsereality.com/horses/336425/foal-doe-336425

Jag har också det problemet :laugh:, foundation för mig är som ett kinderägg för ett barn. Lite spännande sådär att gå in och kika och överraskningen när man ser nåt kul!
Är därför jag passade på att överfylla stallet när det gick att ta tillbaka pensionerade hästar så jag kan spara pengar.. men går ju ändå in där med lite ångest då jag vet att jag inte kan norpa åt mig nåt kul om det dyker upp :meh:
 
Har fått mitt första föl idag. :D:love:

En liten welshhingst som fick sämre GP än föräldrarna (598 så rätt kass), men 6VG och resen G. Ärvde CR från mamman men "slapp" hennes skimmelanlag.

Väntar ett till föl under dagen men det är från ett welshsto som var dräktig när jag köpte henne (vilket jag gjorde innan jag fattade något av spelet ;)), och det är en riktigt dålig hingst som verkar vara pensionerad nu.
Stoet är inget exceptionellt heller (men ändå en favorit pga alla hoppvinster hon tagit!) så väntar mig inga stordåd utan vill bara att ungen ska ploppa ut så jag får betäcka med något mer genomtänkt.
 
I natt satt jag alldeles för länge och slutförde en lista på Akhal-Teke hingstar med distans GP över 310 utan A (finns undantag) i exteriören. Listan är inte heltäckande då jag sållat hårt och till största delen valt att titta på hingstar med GP över 700 (det finns några enstaka undantag) eftersom det finns 52 sidor med hingstar. Dessa är nu nerplockade till runt 50 individer.
Jag har i stor omfattning valt bort Mele Kush eftersom jag har lite mycket av den varan själv. Yadigar är presenterad i alldeles för många hingstar men hade jag tagit bort henne med så hade det inte blivit så mycket kvar. Jag har hittat några enstaka guldkorn i form av hästar från Syd-Amerika, Afrika och Australien, där har jag varit mindre noggrann med att GPn ska upp över 310 för distans Det finns även något exempel där exteriören varit exceptionell där undantag gjorts.
Informationen är sparsam och ser ut enligt följande
Life number; TotalGP; Distans GP; 0-0-0
Listan är som sagt mycket subjektiv men är någon intresserad så kan jag försöka lägga in den i datorn (finns nu på fyra papperslappar).
 
I natt satt jag alldeles för länge och slutförde en lista på Akhal-Teke hingstar med distans GP över 310 utan A (finns undantag) i exteriören. Listan är inte heltäckande då jag sållat hårt och till största delen valt att titta på hingstar med GP över 700 (det finns några enstaka undantag) eftersom det finns 52 sidor med hingstar. Dessa är nu nerplockade till runt 50 individer.
Jag har i stor omfattning valt bort Mele Kush eftersom jag har lite mycket av den varan själv. Yadigar är presenterad i alldeles för många hingstar men hade jag tagit bort henne med så hade det inte blivit så mycket kvar. Jag har hittat några enstaka guldkorn i form av hästar från Syd-Amerika, Afrika och Australien, där har jag varit mindre noggrann med att GPn ska upp över 310 för distans Det finns även något exempel där exteriören varit exceptionell där undantag gjorts.
Informationen är sparsam och ser ut enligt följande
Life number; TotalGP; Distans GP; 0-0-0
Listan är som sagt mycket subjektiv men är någon intresserad så kan jag försöka lägga in den i datorn (finns nu på fyra papperslappar).
Papperslappar :laugh: Jisses, vilket jobb! Har du tid får du väldigt gärna dela med dig med de allra bästa iaf :)
 
I natt satt jag alldeles för länge och slutförde en lista på Akhal-Teke hingstar med distans GP över 310 utan A (finns undantag) i exteriören. Listan är inte heltäckande då jag sållat hårt och till största delen valt att titta på hingstar med GP över 700 (det finns några enstaka undantag) eftersom det finns 52 sidor med hingstar. Dessa är nu nerplockade till runt 50 individer.
Jag har i stor omfattning valt bort Mele Kush eftersom jag har lite mycket av den varan själv. Yadigar är presenterad i alldeles för många hingstar men hade jag tagit bort henne med så hade det inte blivit så mycket kvar. Jag har hittat några enstaka guldkorn i form av hästar från Syd-Amerika, Afrika och Australien, där har jag varit mindre noggrann med att GPn ska upp över 310 för distans Det finns även något exempel där exteriören varit exceptionell där undantag gjorts.
Informationen är sparsam och ser ut enligt följande
Life number; TotalGP; Distans GP; 0-0-0
Listan är som sagt mycket subjektiv men är någon intresserad så kan jag försöka lägga in den i datorn (finns nu på fyra papperslappar).
Räcker upp handen!
 
I natt satt jag alldeles för länge och slutförde en lista på Akhal-Teke hingstar med distans GP över 310 utan A (finns undantag) i exteriören. Listan är inte heltäckande då jag sållat hårt och till största delen valt att titta på hingstar med GP över 700 (det finns några enstaka undantag) eftersom det finns 52 sidor med hingstar. Dessa är nu nerplockade till runt 50 individer.
Jag har i stor omfattning valt bort Mele Kush eftersom jag har lite mycket av den varan själv. Yadigar är presenterad i alldeles för många hingstar men hade jag tagit bort henne med så hade det inte blivit så mycket kvar. Jag har hittat några enstaka guldkorn i form av hästar från Syd-Amerika, Afrika och Australien, där har jag varit mindre noggrann med att GPn ska upp över 310 för distans Det finns även något exempel där exteriören varit exceptionell där undantag gjorts.
Informationen är sparsam och ser ut enligt följande
Life number; TotalGP; Distans GP; 0-0-0
Listan är som sagt mycket subjektiv men är någon intresserad så kan jag försöka lägga in den i datorn (finns nu på fyra papperslappar).
Hoppas min fina är med på listan! :angel:https://www.horsereality.com/horses/236198/mangit Han har iofs Yadigar som farmor.
 
Den här snyggingen blev vuxen idag :love:

Screenshot_20190111_084541.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 089
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 784
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 971
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 915
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp