HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av quarterrabicanosarna ( :laugh: ) Hade Shakespeare i sista led har jag för mig. Så det kan hänga med ett tag om man har tur. Men jag hade nog föredragit att använda en hingst som redan är rabicano för att öka chansen till rabicanoföl om hon skulle vara bärare.
Men om du inte planerat någon annan hingst så varför inte? Finns ju hyfsat bra Asdonhingstar också så det kommer ju kanske inte bli ett värdelöst för menar jag :p
Prova kan du ju, men det är ju relativt liten chans att det ploppar ut en rabicano. Jag har betäckt hennes mormor med Mango idag för att försöka klura ut om hon är bärare...
Borde ju kunna ta en fölning till på henne med en annan hingst, då kanske det kommit fram om hennes mormor är bärare eller inte, om vi har tur är hon det :) Jag har betäckt ett föl till Damdiya med Mango, vilket iof gör det ännu längre ifrån, men kan ju vara intressant att vänta och se vad det blir av det...
 
Jag tänkte sälja av mustangerna för att jag vill prova på araber istället.

Någon intresserad?
Fölet har GP651 och 3VG 9G.

Heter Shindeagan om någon vill kolla närmre.

8600CCD1-298C-49C1-B0DA-8D405E0570F2.png


@Mistimed Jag drar mig ur angående Oldiestoet. Sorry :) Har tröttnat på rasen och tänkte dra ner på dessa med.
 
Söker trakehnersto att köpa, har alldelles för många hingstar och vill avla fram eget.
Någon som sett eller har ett sto med över 723 gp, utan några "A"n till salu?
 
Statistiskt så borde det vara 12,5% chans att Damdiya är bärare. Sedan är det ju 50% chans att Mango ärver ner sin gen. Om du använder en annan Asdon-hingst (som inte är garanterad bärare) så är det 25% chans att genen nedärvs. (Med reservation för feltänk - det är tydligen inte min mest skarptänkta dag idag... :D)
Kan någon kopiera för oss som är lite sega på att läsa, hur man fick reda på att Asdon är bärare?
 
Söker trakehnersto att köpa, har alldelles för många hingstar och vill avla fram eget.
Någon som sett eller har ett sto med över 723 gp, utan några "A"n till salu?
Inte med så hög GP men jag har två stycken utan A varav den ena med 3VG som ska bort. Ska avveckla alla Trakehner. Så om någon av dom ser intressant ut ändå så får du köpa :)
https://www.horsereality.com/horses/265987/madelyne-pryor
https://www.horsereality.com/horses/401778/nika
 
Kan någon kopiera för oss som är lite sega på att läsa, hur man fick reda på att Asdon är bärare?
Kortversion: @Riru gjorde ett jättesuper-detektivarbete och klurade ut att det bara borde finnas en enda bärare i spelet och sedan hade Deloryan sagt i chatten att det fötts en AT med synlig rabicano den 12/2 (?). Riru kollade igenom alla föl från den dagen och sorterade ut de som var inavlade. Sedan köpte hen så många föl som möjligt och en av dem visade sig vara DET fölet... (Tror det blev rätt nu? @Riru )
Tillägg: Riru äger alltså spelets just nu enda AT som är homozygot för rabicano! :up:
 
Senast ändrad:
Kortversion: @Riru gjorde ett jättesuper-detektivarbete och klurade ut att det bara borde finnas en enda bärare i spelet och sedan hade Deloryan sagt i chatten att det fötts en AT med synlig rabicano den 12/2 (?). Riru kollade igenom alla föl från den dagen och sorterade ut de som var inavlade. Sedan köpte hen så många föl som möjligt och en av dem visade sig vara DET fölet... (Tror det blev rätt nu? @Riru )

Typ så :laugh: Fast så mycket detektivarbete vet jag inte om det var, snarare ren chansning :rofl: som visade sig stämma visserligen.
 
Ska avslöja (och presentera) mig. :angel:
Har hängt här i tysthet. Jag spelar sporadiskt, så har inte orkat engagera mig i tråden. Men nu vet ni vem som äger de mystiska hästarna, fick en liten kick att börja spela igen när ni skrev om rabicano, ville egentligen inte ens ha A-T... :laugh:
Välkommen! :D
 
Ska avslöja (och presentera) mig. :angel:
Har hängt här i tysthet. Jag spelar sporadiskt, så har inte orkat engagera mig i tråden. Men nu vet ni vem som äger de mystiska hästarna, fick en liten kick att börja spela igen när ni skrev om rabicano, ville egentligen inte ens ha A-T... :laugh:

Välkommen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 754
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 915
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 745
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 415
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp