Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
vad är högt gp för Akhal-Teke? Är på jakt efter avelshingst och kan inte riktigt bestämma mig om 720 duger eller inte

Beror nog lite på om det är en vanlig stam och hur grensiffrorna ligger. Jag som har total GP på typ 3e plats prioriteringsmässigt tycker 720 är bra. Mina hingstar ligger runt 700.
 
Jag är nog ingen expert. Kör mer på känsla, med varierande resultat. :p Men det beror ju såklart på vad du vill satsa på. Confo? Endurance? Race?
Endurance med det här stoet, i alla fall, hon har 312 där så känns väl rimligt? Tror hon har 304 i race. Noll koll på vad som är bra där. :rofl:
 
Har du fyllt i nåt i vårt sheet med betäckningstider? I så fall kanske det kan gå att se nåt mönster där?

Nä, jag har inte gjort det.. För oteknisk och orkar inte lägga så mycket arbete på ett spel (vilket betyder att jag får skylla mig själv, jag vet :p) och jag tycker jag betäcker vid så himla olika tider varje dag. Allt mellan 5-22 och ibland senare eller tidigare, och utspritt över hela dagen..
 
Endurance med det här stoet, i alla fall, hon har 312 där så känns väl rimligt? Tror hon har 304 i race. Noll koll på vad som är bra där. :rofl:
För race hade det nog behövt vara lite högre ja. Mitt enda race-sto har 321. :)

Jag har dessa tre med rätt ok endurance GP. https://www.horsereality.com/horses/236198/mangit https://www.horsereality.com/horses/377223/azamat https://www.horsereality.com/horses/145883/mazaly
Finns säkert andra bukehingstar också som jag inte har koll på... Nån supermirakelhingst känner jag (tyvärr) inte till...
 
Jag måste göra mig av med lite hästar och ni får såklart första tjing. Alla bortskänkes förutom Tsunagu som jag skulle vilja ha 10' för för jag vill egentligen inte sälja henne, hon är betäckt med en bra, dyr hingst :)

Screenshot_20190220_083734_com.android.chrome.jpg
 
Nä, jag har inte gjort det.. För oteknisk och orkar inte lägga så mycket arbete på ett spel (vilket betyder att jag får skylla mig själv, jag vet :p) och jag tycker jag betäcker vid så himla olika tider varje dag. Allt mellan 5-22 och ibland senare eller tidigare, och utspritt över hela dagen..
Testa en period att betäcka med så många ojämna siffror i tiden som möjligt. Alltså typ 11, 13 osv. Skippa att betäcka före kl 11 och efter 19.59 och se om det gör nån skillnad. Det kan vara inbillning (eller slump), men jag upplevde att jag fick större mängd ston när jag slutade betäcka när klockan var 0- eller 2-, vilket jag mest gjorde först.
 
Beror nog lite på om det är en vanlig stam och hur grensiffrorna ligger. Jag som har total GP på typ 3e plats prioriteringsmässigt tycker 720 är bra. Mina hingstar ligger runt 700.
Hur menar du ang stammen?
Jag har betäck nu, med en som har gp 740.
Mitt sto är ju ganska medelmåttigt, gp på 704 och dålig konfo. Men hon vinner lite priser ibland, så hoppas på ett bättre föl.
PS hur länge var dom dräktiga nu igen? Var det 13 dagar?
 
Testa en period att betäcka med så många ojämna siffror i tiden som möjligt. Alltså typ 11, 13 osv. Skippa att betäcka före kl 11 och efter 19.59 och se om det gör nån skillnad. Det kan vara inbillning (eller slump), men jag upplevde att jag fick större mängd ston när jag slutade betäcka när klockan var 0- eller 2-, vilket jag mest gjorde först.

Ojämna klockslag har jag provat sista tiden (typ 13.37) men det verkar inte göra någon skillnad alls. Ska prova att hålla mig inom de där tiderna när jag kör nästa gång :)
 
Hur menar du ang stammen?
Jag har betäck nu, med en som har gp 740.
Mitt sto är ju ganska medelmåttigt, gp på 704 och dålig konfo. Men hon vinner lite priser ibland, så hoppas på ett bättre föl.
Vissa foundationhästar är lätt överrepresenterade hos de bra hästarna. Exempel (som poppar upp i hjärnan just nu) är Yadigar, Yunus och Mele Kush. Vill man inte inavla så blir det svårt att hitta hingst efter ett tag = ok/bra hingst med ovanlig stam kan bli mer populär än megasuperhingst med vanlig stam.

Parentes: Tänk på att det är stor risk att fölet blir ”ojämnt” om man betäcker hästar med stor skillnad i GP och/eller confo. Att det får ojämna alleler alltså, vilket innebär att dennes föl i sin tur kan bli lite hejsan hoppsan. :)
 
Ojämna klockslag har jag provat sista tiden (typ 13.37) men det verkar inte göra någon skillnad alls. Ska prova att hålla mig inom de där tiderna när jag kör nästa gång :)
Aha, synd. Dock OM den teorin stämmer, och även datum räknas in, blir det ju svårare nu i februari, speciellt i slutet när datumet blir 02/2- och därmed ökar chansen för hingst. Men som sagt, kan ju vara inbillning att det funkar så också. :D Håller tummarna för att du ska få några ston nu i alla fall!
 
Aha, synd. Dock OM den teorin stämmer, och även datum räknas in, blir det ju svårare nu i februari, speciellt i slutet när datumet blir 02/2- och därmed ökar chansen för hingst. Men som sagt, kan ju vara inbillning att det funkar så också. :D Håller tummarna för att du ska få några ston nu i alla fall!
Hur menar du med 02/2-?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 796
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 009
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 480
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 853
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp