Bukefalos 28 år!

Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver göra plats i stallet och tycker att det är så himla trist att skicka hästar till Gisela som ändå skulle kunna vara till glädje för någon annan. 😥
Nu vet jag ju att det knapp är några här som håller på med gypsy men slänger iaf ut frågan; är det ingen som kan tänka sig den här? Jag ger bort henne om någon vill ha.
 
Fem ultraljud, fem ston. Inte konstigt att jag så sällan får bra hingstar, jag får ju knappt några hingstar alls. :rofl:
 
Det där fick mig att betäcka om mitt enda hoppsto med Artaxerxes... :angel: Hen hade åtminstone sänkt från 500 till 350 DP...
Jag verkar ju få mer och mer hoppehästar just nu :confused:

Jag är lite besviken på hen, misstänker att hen medvetet höjde från 500DP till 1000DP några dagar bara när jag skulle betäcka om ett av stona. Så just nu bojkottar jag hens och åtminstone en till spelares hingstar. Kan inte med att stödja spelare som uttrycker sig på vissa vis.

Vill ju dock åldra denna fröken NU men har mest troligen inget alls vettigt att betäcka med då...
 
Jag verkar ju få mer och mer hoppehästar just nu :confused:

Jag är lite besviken på hen, misstänker att hen medvetet höjde från 500DP till 1000DP några dagar bara när jag skulle betäcka om ett av stona. Så just nu bojkottar jag hens och åtminstone en till spelares hingstar. Kan inte med att stödja spelare som uttrycker sig på vissa vis.

Vill ju dock åldra denna fröken NU men har mest troligen inget alls vettigt att betäcka med då...
Men blä. Om det är så så är det ju jättefult. Är hen rädd för konkurrens eller vad hände?
 
Men blä. Om det är så så är det ju jättefult. Är hen rädd för konkurrens eller vad hände?
Mmm, frågade hen personligen som sa att hen hamstrade DP men det är ju väldigt misstänktsamt när hingstarna kostade 500DP bara några dagar innan och när stoet sedan var ombetäckt på 500 igen. Jag visste att hen visste att stoet fölat (avkomma efter hens hingst) och att stoet därmed skulle betäckas om. Hen har uttryckt sig (i mitt tycke) nedlåtande om spelare som inte avlar för NIB, så det kan handla om det också. Eller konkurrens. Eller att hen försökta vaska mig på DP. I dont know. Eller bara jag som läser in något som inte var.
Jag brukar inte vara så tjurig av mig och är ju här för att det är kul men just nu känner jag iaf att det får vara. Extra gött att norpa första platsen för GP från hen dock :o:D

Okej, stoet är vuxen. Vilken av hingstarna ska jag välja?
https://www.horsereality.com/horses/655985/iw-gemologist
https://www.horsereality.com/horses/656638/nostradamus-1115
Målet just nu är mest att klå 770+ :rofl:, enkelspårig ja visst (nä, vill egentligen inte tumma på dressyr- och hopp-stats men hon kan gärna få spotta ut en hingst med hög GP :D )
 
Mmm, frågade hen personligen som sa att hen hamstrade DP men det är ju väldigt misstänktsamt när hingstarna kostade 500DP bara några dagar innan och när stoet sedan var ombetäckt på 500 igen. Jag visste att hen visste att stoet fölat (avkomma efter hens hingst) och att stoet därmed skulle betäckas om. Hen har uttryckt sig (i mitt tycke) nedlåtande om spelare som inte avlar för NIB, så det kan handla om det också. Eller konkurrens. Eller att hen försökta vaska mig på DP. I dont know. Eller bara jag som läser in något som inte var.
Jag brukar inte vara så tjurig av mig och är ju här för att det är kul men just nu känner jag iaf att det får vara. Extra gött att norpa första platsen för GP från hen dock :o:D

Okej, stoet är vuxen. Vilken av hingstarna ska jag välja?
https://www.horsereality.com/horses/655985/iw-gemologist
https://www.horsereality.com/horses/656638/nostradamus-1115
Målet just nu är mest att klå 770+ :rofl:, enkelspårig ja visst (nä, vill egentligen inte tumma på dressyr- och hopp-stats men hon kan gärna få spotta ut en hingst med hög GP :D )
Men jisses. Tror hen tjänar mer DP på att sätta ett liiite lägre pris än 1000DP i vilket fall. Ingen betäcker väl för det, eller? :eek:

Jag hade tagit Gemologist. 83 i agility, som den andra har, känns lite väl dåligt tycker jag... :o
 
Men jisses. Tror hen tjänar mer DP på att sätta ett liiite lägre pris än 1000DP i vilket fall. Ingen betäcker väl för det, eller? :eek:

Jag hade tagit Gemologist. 83 i agility, som den andra har, känns lite väl dåligt tycker jag... :o
Nä och det är delvis därför jag som sagt misstänker att hen inte ville att jag skulle betäcka med dem. Det handlade om typ 3-5dagar de låg uppe för 1000DP (mig veterligen). Eller så är det bara jag som tog det personligen. Kände bara att hen inte kunde ge en vettigt svar när jag frågade.

Jag har betäckt ett gäng med Gemologist sista tiden, så därför funderade på jag på Nostradamus. Han verkar kunna ha ett vitt intervall av alleler bakom också, chans på fullträff :angel: Men som du säger har Gemologist bättre stats på det mesta annars.
 
Om jag betäcker ett sto som bär lever och flax men är mörkbrun, t ex denna - med en leverflaxfux och den får ett flaxföl - kan jag vara säker på att fölet bli lever som vuxen eller kan de bära "vanlig" fux också?
 
Om jag betäcker ett sto som bär lever och flax men är mörkbrun, t ex denna - med en leverflaxfux och den får ett flaxföl - kan jag vara säker på att fölet bli lever som vuxen eller kan de bära "vanlig" fux också?
Lever är väl typ recessivt. Eller inte riktigt, men i HR-praktiken tror jag att en fux behöver två leveranlag för att bli lever. Så det beror ju på om stoet har en eller två upplagor. Det blir ju lite klurigare att veta med en brun häst eftersom det inte syns lika tydligt. Om stoet var ”normal-brun” som föl och sedan mörknade mycket som vuxen har hon nog två, annars en. (Är inte heeelt säker på det här sista nu, någon annan har säkert bättre koll...)
 
Suck, båda dagens Olden-föl blev hingstar (nej, jag ultraljudar inte så jag får ta besvikelsen när den kommer). Han som hade @Mistimeds EmLar till pappa fick i alla fall sex VG (mamman har bara två) så det får man väl vara glad för. Nu måste jag fundera på om jag ska köpa fler stallplatser eller vänta med ombetäckning. Det kommer ramla in rejält med föl de närmaste dagarna.... :o :crazy: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 164
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
61 718
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 750
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
63 993
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp