Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig är bra att de klarar mina vanliga ”utrensningskriterier”, så allra minst 88 i dressyrsnitt och ingen dressyrsiffra under 85. Och ok confo såklart, men det är lite mindre viktigt. Nu har jag inte tittat på dina (än :p ), men nästan alla SW1 jag har hittat har för låga dressyrstats, och oftast minst en siffra som är nere och sniffar på 80. Har såklart inte kollat alla, men det är min känsla...
Ska ta mig en titt sedan! :)
Ok, ja då är nog mina för dåliga :)
 
@Mistimed Nämen, såg precis att jag har betäckt ett av mina ston med EmLar för ett par dagar sen. Kul! Ska kolla igenom lite men jag hör av mig om det blir aktuellt med bukepris.
 
@Mistimed Nämen, såg precis att jag har betäckt ett av mina ston med EmLar för ett par dagar sen. Kul! Ska kolla igenom lite men jag hör av mig om det blir aktuellt med bukepris.

Kul! :D Hojta som sagt om du vill använda dem, de flesta av mina ligger bara uppe för DP nu och dina DP ska du hålla hårt i. Säg till så får du betäcka för hrc. :)


Tack!! :love: Blev typ helt till mig och fick skutta iväg till min privata dator för att skryta lite mitt i jobbandet. :D Hade ju gett upp att vara först med något eftersom jag har så få hästar jämfört med storspelarna...

Nu har jag dock ett dilemma... Alla mina G+ston som jag skulle kunna betäcka med honom är i princip nybetäckta... Fölar om 10 dagar eller senare... Så, åldra upp och lägga ut för DP eller hålla på honom åt mig (och er :p ) med risk att någon annan får en bättre hingst med VG innan jag lägger ut honom = förlora DP-intäkter?
 
Halloj! Jag är rätt ny på Horsereality och lär mig just nu något nytt hela tiden känns det som haha. Just nu letar jag efter riktigt bra Oldie-hingstar till mina ston men jag har lite svårt att hitta några. Någon som har tips? :)
Välkommen!

Vad avlar du för? Jag har en lista på hingstar där jag kan sortera på total GP, GP för dressyr, hoppning och fälttävlan samt confo och ev färg. Fyller på regelbundet när det dyker upp nya hingstar men såklart inte fullständig. ;) jag avlar för främst hoppning o och total GP, så listan är därefter också.
 
Kul! :D Hojta som sagt om du vill använda dem, de flesta av mina ligger bara uppe för DP nu och dina DP ska du hålla hårt i. Säg till så får du betäcka för hrc. :)



Tack!! :love: Blev typ helt till mig och fick skutta iväg till min privata dator för att skryta lite mitt i jobbandet. :D Hade ju gett upp att vara först med något eftersom jag har så få hästar jämfört med storspelarna...

Nu har jag dock ett dilemma... Alla mina G+ston som jag skulle kunna betäcka med honom är i princip nybetäckta... Fölar om 10 dagar eller senare... Så, åldra upp och lägga ut för DP eller hålla på honom åt mig (och er :p ) med risk att någon annan får en bättre hingst med VG innan jag lägger ut honom = förlora DP-intäkter?
Förstår dig!
Hur många avlar för det? Jag hade nog väntat en vecka iaf tills stona fölat och avgjort då om du vill behålla för dig själv eller inte. Kommer ju troligen gå rätt fort att få en med bättre confo och GP efter honom, då är ju frågan om du vill vara den eller utnyttja honom som dp inkomst. Alltid svårt som liten spelare, jag inser ju att jag är för liten för att hålla jämna steg med storspelarna :p
 
@Murray Tja, jag är ju inte helt hundra på vad jag avlar efter än 😂 Högt GP generellt och bra confo är det jag kör på nu innan jag har listat ut mer av vad som är bra i dressyr, hoppning osv.
 
Förstår dig!
Hur många avlar för det? Jag hade nog väntat en vecka iaf tills stona fölat och avgjort då om du vill behålla för dig själv eller inte. Kommer ju troligen gå rätt fort att få en med bättre confo och GP efter honom, då är ju frågan om du vill vara den eller utnyttja honom som dp inkomst. Alltid svårt som liten spelare, jag inser ju att jag är för liten för att hålla jämna steg med storspelarna :p

Jag tror storspelarna + några (3-5 st?) till, jag är lite oklar på de mindre.
Jag skulle kunna tänka om lite en betäckningsrunda och betäcka annat än G+-ston med honom också såklart. Då kan jag kanske iaf få g+, hög GP och bra confo på några avkommor innan jag lägger ut honom offentligt. Jag gillar ju DP också liksom... :p
Tog bort hrc på farsan ifall hans popularitet skjuter i höjden nu. Extra kul att både sto och hingst är egna uppfödningar också. :love:
Nåväl, man kan alltid låna storspelarnas engagemang när de får fram bra hingstar. :p
 
Är det någon som vet huruvida eventing är slump eller om gp faktiskt spelar någon roll de gånger man inte blir utesluten?
 
Har sett väldigt många prata om G+, men jag förstår inte var man ser om det är vanligt G eller plus. Någon som kan förklara?
 
Har sett väldigt många prata om G+, men jag förstår inte var man ser om det är vanligt G eller plus. Någon som kan förklara?
Kort version: Man ser det på texten i breeders advice. Om hästen har bästa texten för något den har G på så vet man att den ligger i övre halvan och har G+. Siffrorna och texten överlappar varandra så att säga. Här är bästa texten:

:Snáði ★,DC has a powerful and balanced step. He has an amazing two-beat rhythm. That is a very elegant looking canter with a nice three-beat gait! :Snáði ★,DC seems to have a balanced and very smooth gallop.

His posture is perfectly balanced. Looking closer at his head, he shows some nice proportions. :Snáði ★,DC has great elasticity in the shoulder. His back will be heaven for a rider, flexible but sturdy! There's great engagement in the hindquarters. :Snáði ★,DC's front legs are practically identical, nice symmetry and standing straight. His feathering is amazing and looks thick.
 
Tjoho :banana::banana:

30016
 
Detta blev sto, GP553 6:4:1:1 😍 älskar brabanterna, dom känns så enkla att förbättra mot ATna 😅 förresten, någon här som har bra Brabant hingst till min coconut?
Screenshot_20190520-170611.jpg
 
Är det någon som vet huruvida eventing är slump eller om gp faktiskt spelar någon roll de gånger man inte blir utesluten?
Enligt Delo (någonstans) ska GP ha betydelse var man hamnar i listan. Uteslutningen i sig verkar vara slumpmässig (typ iaf) men att GP ska avgöra var du hamnar typ. Min erfarenhet är dock att det inte stämmer. Jag har ett trak-sto med riktigt höga poäng för fälttävlan (ev de bästa i spelet) men de verkar inte hjälpa alls.

Edit: sitter i telefonen så har svårt med länkar men kolla mina hästar Ginger, Dancing Caspara och Blue Moon. De har tävlat samtidigt på första och nu andra nivån. Caspara borde krossa de andra men kollar man resultaten är det inte så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 712
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 690
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 303
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
61 720
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp