Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
T Inser att en av mina önskefunktioner i spelet är att en hingst med A (eller BA) i confon inte skulle kunna bli stud...
Jag förstår din frustration för jag har varit där själv. Det finns dock ett problem med det förslaget och det är att folk, som andra redan nämnt, vill avla för färg men sen finns det folk som jobbar hårt på att avla på usel exteriör. Den typ av begränsning du nämner skulle begränsa väldigt många från att avla det de vill. Rent krasst så är det ju inte bara exteriör utan även GP osv osv. Vem ska avgöra vilka hästar som är godkända för avel? Ska en hingst med 7VG som råkar ha ett A bli kasserad trots att Aet sitter på hovskägg? Ska en hingst som har 5VG men en dressyrGP på 230 bli kasserad och ska det i såfall gälla alla raser. Ska den där hingsten med 9G och 3 A bli kasserad trots att han har 292 i dressyr? Hur man än vänder och vrider på det så kommer det bli gränsdragningsproblem.
Enligt mig är inte lösningen att kassera hingstar på programmeringsnivå utan att fixa en vettig sökfunktion
 
Ja, det vore kanske ett bättre system. Förstår man vill kunna använda sämre hingstar för färgavel men då behöver vi åtminstone fler sökkriterier.

Mja inte bara färgavel, tex hos cobbarna har det inte funnits mycket material övht för att kunna avla, om man vill avla med hingstar som har bra/duglig confo och GP. Jag stod stilla i flera månader och funderade många gånger på att ge upp. Ibland får man en bra körhingst men som har A på galopp eller canter (som inte har någon betydelse i körning) och då vill inte jag att den ska uteslutas pga A:na om den tack vare stam eller önskvärd ökning i total- eller körGP skulle behövas för att komma någonvart.
Men jag håller med om att vi verkligen behöver fler sökkriterier!
 
Jag har kommit ett steg på vägen när gäller att inte ha kvar alla mina araber. Följande ska få nya hem är tanken. Alla har stjärnor, Black Arrow är Proven, de två som har fått föl har fått en del finingar.

Kaa
Kku
Blazing Glory
Aa Nekhtou
Black Arrow

@inverterad nu ingen av de två utöver Black Arrow du var intresserad av med på listan (än?) men det kan ändras...

Jag vet att en del visat intresse för Black Arrow tidigare, @Shaggy och @Laa kanske?
 
Jag förstår din frustration för jag har varit där själv. Det finns dock ett problem med det förslaget och det är att folk, som andra redan nämnt, vill avla för färg men sen finns det folk som jobbar hårt på att avla på usel exteriör. Den typ av begränsning du nämner skulle begränsa väldigt många från att avla det de vill. Rent krasst så är det ju inte bara exteriör utan även GP osv osv. Vem ska avgöra vilka hästar som är godkända för avel? Ska en hingst med 7VG som råkar ha ett A bli kasserad trots att Aet sitter på hovskägg? Ska en hingst som har 5VG men en dressyrGP på 230 bli kasserad och ska det i såfall gälla alla raser. Ska den där hingsten med 9G och 3 A bli kasserad trots att han har 292 i dressyr? Hur man än vänder och vrider på det så kommer det bli gränsdragningsproblem.
Enligt mig är inte lösningen att kassera hingstar på programmeringsnivå utan att fixa en vettig sökfunktion

Nej, både du och @Riru har rätt. Med ett sådant system som jag föreslog skulle så klart priserna trissas upp också och då skulle inte alla ha råd med en stud. Nu finns det ju onekligen hingstar i alla prisklasser! Vilket så klart är viktigt eftersom det finns många spelare som inte har möjlighet att köpa DP för pengar och som inte tjänar DP i spelet. Så ja, sökfilter är väl vad man efterlyser helt enkelt.

Är för övrigt på sidan 63 av 261 och har inte råkat på en enda Bukehingst ännu. Har hittat tre hingstar som någorlunda motsvarar mina krav och typ fem som ligger snäppet under men som jag ändå sparat.
 
Nej, både du och @Riru har rätt. Med ett sådant system som jag föreslog skulle så klart priserna trissas upp också och då skulle inte alla ha råd med en stud. Nu finns det ju onekligen hingstar i alla prisklasser! Vilket så klart är viktigt eftersom det finns många spelare som inte har möjlighet att köpa DP för pengar och som inte tjänar DP i spelet. Så ja, sökfilter är väl vad man efterlyser helt enkelt.

Är för övrigt på sidan 63 av 261 och har inte råkat på en enda Bukehingst ännu. Har hittat tre hingstar som någorlunda motsvarar mina krav och typ fem som ligger snäppet under men som jag ändå sparat.

Jag skulle också behöva leta för jag har hästar med de typiska "mainstream"-stammarna(tror jag) i flera av mina raser :angel: Går ju knappt avla med något. Men orkar inte :laugh:
 
Jag har ju ett dokument där jag fört in en hel hög AT hingstar (utanför buke), jag delar gärna med mig om någon vill ha det. Men jag har det bara som pdf, och det kan jag inte skicka här :down: Det är med länk, gp, confo och vilka dom har i stamtavlan av de mer kända hästarna.
 
Kom på att jag kan ju ta skärmbilder, det är ju bara att spara bilderna och sen manuellt skriva in hästens nummer :)
31834
 
Om man sätter sig och går igenom varenda trak-stud (261 sidor), tror ni man kan hitta en bra hingst som inte är släkt med Bukehingstarna då? Inte för att jag inte är nöjd med Bukehingstarna utan för att det vore bra med lite nytt blod liksom. Det borde ju finnas någon anonym spelare som är duktig men inte har marknadsfört sin hingst, eller? Man kanske skulle göra det till dagens projekt.
Nära dina krav i alla fall:
88, 89, 88 i dressyr, 5 VG. Tholymis finns en gång i sista led, men det är enda bukehingsten i stammen. Skäck dessutom, och billig (bara 4000 HRC).
https://www.horsereality.com/horses/659625/charisma

Annars finns det ju några "gamla" hingstar att använda, typ Character Forming, direkt från foundation - dock välanvänd (och dyr).
91, 91, 85 i dressyr och 4 VG.
https://www.horsereality.com/horses/108897/Character-Forming
 
Nära dina krav i alla fall:
88, 89, 88 i dressyr, 5 VG. Tholymis finns en gång i sista led, men det är enda bukehingsten i stammen. Skäck dessutom, och billig (bara 4000 HRC).
https://www.horsereality.com/horses/659625/charisma

Annars finns det ju några "gamla" hingstar att använda, typ Character Forming, direkt från foundation - dock välanvänd (och dyr).
91, 91, 85 i dressyr och 4 VG.
https://www.horsereality.com/horses/108897/Character-Forming

Tack för tips!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 877
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 737
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
60 381
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
59 269
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp