Shaggy
Trådstartare
Novan började hosta för ungefär 3 veckor sedan. Hon hostade både i stallet och vid riding. Jag försökte att minska mängden hostningar genom att blöta allt foder (det hon får inne) och att bli ännu mer pedantisk med mockningen. Jag försökte också flytta henne alternativit hålla mig utanför stallet då hö slängdes ner (hönedkastet utanför hennes box). Dessa åtgärder gjorde att hostan försvann på två dar
.
Tyvärr har hostan kommit tillbaka. Hon har tagit det lugnt ett par veckor nu pga av en skada och när jag nu har satt igång henne ordentligt så har hon börjat hosta vid ridningen
. Iförrgår hostade hon 5 ggr vid ridningen. Kan hostningen ha berott på att en tjej stack åt henne en tuss med torrt hö precis innan vi gick ut i ridhuset? men hon får ju torrt hö även vid lunchfodringen och så snyter hon alltid till sig en tuss då vi går förbi höhögen i gången (jag vet den borde inte ligga där).
Igår ringde jag vet och försökte få lite råd och dom ville komma ut och titta, tyvärr satt jag i möte den tid dom kunde komma så jag fick skjuta på det (vet alltså). Igår longerade jag lite och då hostade hon inte alls. Hur gör jag ska jag säga till vet att det inte är någon ide att komma (ska tillläggas att det troligen är den sämsta vet:en) eller kan dom se något även om hon inte hostar just nu. De hostningar hon ger ifrån sig är inte bara ett litet host utan de kommer verkligen djupt nerifrån
.
Tyvärr har hostan kommit tillbaka. Hon har tagit det lugnt ett par veckor nu pga av en skada och när jag nu har satt igång henne ordentligt så har hon börjat hosta vid ridningen
Igår ringde jag vet och försökte få lite råd och dom ville komma ut och titta, tyvärr satt jag i möte den tid dom kunde komma så jag fick skjuta på det (vet alltså). Igår longerade jag lite och då hostade hon inte alls. Hur gör jag ska jag säga till vet att det inte är någon ide att komma (ska tillläggas att det troligen är den sämsta vet:en) eller kan dom se något även om hon inte hostar just nu. De hostningar hon ger ifrån sig är inte bara ett litet host utan de kommer verkligen djupt nerifrån