Hund med dåliga höfter

Jag har också hört positivt om cartrophen (och fått det rekommenderat men avstått det av olika anledningar) så hoppas det hjälper för er :heart

Från jag fråga varför du avstått det? Är mest intresserad om det är pga biverkningar eller liknande..
 
Från jag fråga varför du avstått det? Är mest intresserad om det är pga biverkningar eller liknande..
Vi pratade lite om det ett tag men kom fram till att Svansson har fått så många sprutor och har så mycket problem pga sin allergi till och från att det är den vi behandlar i första hand. Så iom att han ändå inte har några direkta problem pga höfter/armbågar i dagsläget kändes det helt enkelt inte vettigt att putta i honom ännu fler grejer och ha fler pågående behandlingar. :)
 
:bump::banana::bump::banana::bump::banana:
Idag kom resultatet från skk.
Efter att ha sett plåtarna häromdagen samt pratat med vet va det inte oväntat men ändå en otrolig lycka att se det fina resultatet!
Nu väntar vi bara på att få tid hos fysioterapeuten :D
 

Bifogade filer

  • F601D801-E143-4053-9AFE-5557460D5733.jpeg
    F601D801-E143-4053-9AFE-5557460D5733.jpeg
    242,8 KB · Visningar: 119
I länder med väldigt lite Bor i marken (Skandinavien är fattigt på Bor) har människor artros i oerhört mycket större utsträckning än länder där det är gott om Bor i marken. Då får man i sig Bor från både växter och djur.

Har inte hittat Bor att köpa i Sverige men det finns på europeiska onlinesajter, sök på engelska order Boron.

Nu har jag vinthundar (Silken Windhounds) med perfekta höfter men dom blir gamla.
Och det blir artros med tiden.

Förutom det vanliga med MSM, glucosamin o s v, så ger jag även nyponpulver, gurkmeja och djävulsrot. Fungerar riktigt bra. Dessutom får hon 3 st 3 mg-kapslar Bor per dag. Tar det själv också :-)

Fast min 17-åring har faktiskt fått en tablett Previcox per dag de sista 2 åren också, men det gör att hon använder bakdelen, vilket hon inte gärna gör utan.
 
I länder med väldigt lite Bor i marken (Skandinavien är fattigt på Bor) har människor artros i oerhört mycket större utsträckning än länder där det är gott om Bor i marken. Då får man i sig Bor från både växter och djur.

Har inte hittat Bor att köpa i Sverige men det finns på europeiska onlinesajter, sök på engelska order Boron.

Nu har jag vinthundar (Silken Windhounds) med perfekta höfter men dom blir gamla.
Och det blir artros med tiden.

Förutom det vanliga med MSM, glucosamin o s v, så ger jag även nyponpulver, gurkmeja och djävulsrot. Fungerar riktigt bra. Dessutom får hon 3 st 3 mg-kapslar Bor per dag. Tar det själv också :-)

Fast min 17-åring har faktiskt fått en tablett Previcox per dag de sista 2 åren också, men det gör att hon använder bakdelen, vilket hon inte gärna gör utan.

Intressant! Aldrig hört talas om ens..
nu verkar ju min hund ha muskulärt problem men jag lägger absolut detta på minnet.
Kul att du har silkens! Jag suktar lite på den rasen :love:
 
Lägge upp röntgenbilden ifall nån vill kolla eller hittar hit via Google.
På bilden är det alltså en ca 2 årig hund, lurcer som har B höfter.

(Som ser ut som en kyckling :p)
 

Bifogade filer

  • 0BD256DA-C07C-499D-84BA-60DC225606EF.jpeg
    0BD256DA-C07C-499D-84BA-60DC225606EF.jpeg
    99,8 KB · Visningar: 75

Liknande trådar

Hundhälsa Har äntligen fått hem min omplacering *lycka* och det har gått hur bra som helst. MEN den lilla killen är överviktig...Han är mindre...
Svar
9
· Visningar
1 317
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag behöver bolla lite tankar... Jag har en storpudel här hemma, som inte riktigt är fräsch. Han har till och från varit halt...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Emor
·
Hundhälsa Min flat som blir nio nu i början av hösten, har de senaste månaderna inte varit sig lik. Dragit sig undan lite, varit lite "deppig" och...
Svar
14
· Visningar
2 158
Senast: Ravishing
·
Hundhälsa Hejsan, ni som behövt banta er hund, hur gick ni tillväga? Jag känner mig som världens sämsta hundägare, som blivit så bedrövligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 203
Senast: Fiffi1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp