Nä jag blir inte provocerad, men det är synd att du tar mina inlägg som en personlig attack när jag försöker förklara att det är snudd på omöjligt att lyckas på egen hand/med bara internet som hjälp. Det beror inte nödvändigtvis på hunden som du skriver här nedan eller på att du skulle ha sämre talang än någon annan. Man behöver helt enkelt se hunden live för att komma med träffsäkra råd. Man måste liksom "känna" hundens sinnesstämning. Jag syftar inte på att vinna SM, utan på att fortsätta utvecka sig själv och hunden oavsett om man satsar på att bara ha roligt på hemmaplan eller om man vill ut och tävla.Till att börja med kan du läsa om citatet du klippte in. Jag är frustrerad och besviken eftersom jag inte vet hur jag ska handskas med det här. Jag har förstått att du med flera tycker att tränare är den enda vägen men det är inte så lätt som att bara fixa fram en. Det är tydligt att du är provocerad av mig på något vis men du får gärna sluta att göra maximalt orättvisa tolkningar av det jag skriver.
Mina förväntningar vet du faktiskt inget om mer än det minimala jag har delat med mig av i tråden. Jag har aldrig skrivit något om tävlingsambitioner eller så utan vill bara att det ska fungera bättre så att vi åtminstone kan köra på hobbynivå för aktiveringen utan att det skiter sig och gör att jag tappar sugen. Finns det inga mellanting i hundvärlden? Endera ska du satsa helt på tävlingsnivå med all möjlig proffshjälp eller så ska du sällskapshundsägare bliva vid din läst och vara nöjd med att hunden ens kan sitta på kommando?
Sen är det klart ett steg i rätt riktning att filma, men jag vet av erfarenhet att det fortfarande inte ger samma info som det gör att se ekipaget live.
Okej, tydligen framgick det inte tydligt i trådstarten men jag har justerat träningen i oändlighet och får det ändå inte att lossna. Alla dessa år har jag försökt att möta min hund där han är, och gör så fortfarande men det känns som att vi bara står och stampar på samma fläck istället för att röra oss framåt ens litegrann. Det var en av anledningarna till att jag startade tråden, för att se om det fanns något jag kanske inte tänkt på.
Av svaren att döma så finns det inte det, utan det kommer troligtvis alltid att vara såhär. Att jag skulle försöka trycka in hunden i någon slags mall stämmer inte utan är något du själv läser in. Jag får väl ändå vara besviken på att den här biten av hundlivet inte fungerar? Det betyder inte att jag är missnöjd med hela hunden.