Bukefalos 28 år!

Hundar lämnade i varma bilar... så var det dags igen!

Sv: Hundar lämnade i varma bilar... så var det dags igen!

I princip räcker det med att man har ett vittne samt ringer polisen och upplyser om att man krossar rutan. För att snabba på processen kan ju vittnet ringa medans man själv krossar rutan och får ut hunden.

För om man väntar den stunden det tar för polisen att dyka upp (vilket ju kan ta flera timmar om de tycker att fallet har låg prioritet) så är det ju för sent.
 
Sv: Hundar lämnade i varma bilar... så var det dags igen!

Alltså, jag menade inte att man ska vänta tills polisen kommer, utan man bara ringer ett kort samtal och informerar om hundens situation.
Sedan är det väl upp till var och en om man tycker det tar för lång att ringa först, men om man vill slippa tråkiga efterföljder bör man ringa polisen innan man krossar rutan.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 537
Senast: Snurrfian
·
Fordon Jag lämnade in bilen på verkstaden i måndags för byte av stötdämpare samt hjullager fram. De hade varit kassa ett bra tag men i övrigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 747
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, ny här på forumet! Hur som helst, det som blivit för mig är att min sambo tvingade på mig en hund förra året då hen lovade att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 343
Senast: lilstar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 428
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp