Bukefalos 28 år!

Hundras som har "allt"... ännu en rasfråga

Sv: Hundras som har "allt"... ännu en rasfråga

Engelsk Springer Spaniel borde väl passa? Mannen gillade väl dom ändå!

Familjen är inne på våran andra just nu, första jagade och fick på äldre dar testa på agility, hon blev även utlånad till någon jägare då dom behövde en eftersökshund.. Dessutom så var hon en väldigt bra familjehund!

Våran nuvarande ska väl bli jakthund, men skulle om man nu jobbade med henne vara riktigt lydig och det "agility" vi kört med henne så är hon helt klart med på det! Dom är lättlärd (allt går med lite godis och beröm) Vet inte om det bara är våra men så länge det finns mat med i bilden så har man en vän för livet ;)

Våran första hade inte direkt så jobbig pälsvård, hon hade inte mycket hår, jakttyp? medans våran nya har ganska mycket, henne trimmar vi vilket inte är så svårt! (huvud, öron och bringa)

S5005541.JPG

Bra sängvärmare är dom dessutom!

Social är dom oxå! Nära på för social! våran nuvarande, Doris har inte förstått att hon inte är storlek "knähund" utan trivs superbra med att sitta i knät! Kan väl vara lite jobbigt då det kommer besökare och hon far framför fötterna på dom och hela hon säger "Klia mig! Älska mig!"
 
Senast ändrad:
Sv: Hundras som har "allt"... ännu en rasfråga

"Den biten förträngde vi på väg till kenneln för att hämta jaktlabbe nr2"

Vadå överdrivet pro-jaktlabbe? Jag är bara helt sanningsenlig! *visslar*


Vad är det som är "överdrivet"?! Jag gav ett förslag på en hundras som enligt mej är allround. Sen att de fäller som tusan, ja men vi förtränger det.
 
Sv: Hundras som har "allt"... ännu en rasfråga

Ja, engelsk springer spaniel är en klar favorit hos sambon och den känns väldigt lämpad för det vi vill kunna göra med vår hund.

Ska lista lite hundraser och fördelar och nackdelar.
Är jättesvårt det här.
 
Sv: Hundras som har "allt"... ännu en rasfråga

Tänker mer på mig själv när jag skrev "överdrivet"... :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 488
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 109
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 333
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 336
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp