Hundslynan?

Sv: Hundslynan?

Dessa funderinga tänkte jag på och en ny lag i praktien. :)

Jag vet inte vad jag ska skriva mer,som jag inte redan gjort angående en ny lag eller en kraftig skärpning av den vi har,där det skulle vara förbjudet att ha sexuellt umgänge med djur fysiskt.

I exempel som du skrivit om en gräns där man tex rider på en häst och får stimulans/sexuell njutning av att gnida sig mot en sadel,märker inte djuret av och är inte fysiskt på samma sätt som att en hund slickar kön eller blir parad av en människa.

Angående hur en lag skulle fungera,hänvisar jag till mina föregående inlägg där jag skrivit svaret flera gånger. Men igen: När handlingen är fysisk och medveten från männikan att utnyttja ett djur sexuellt (och då menar jag inte om en hund luktar på ett par trosor,eller att man behöver ta tempen på sitt djur). Precis som med lagen om att man inte får utnyttja spädbarn/barn. I praktiken kan det vara lika svårt att komma åt pedofiler, som folk som utnyttjar djur,men det är en ändring,förbud och olagligt som vi vill att det ska bli. Det underlättar att hitta människorna som förgriper sig på andra varelser om det finns en lag.Nu är det fritt fram.

Jag är väldigt nyfiken på varför ni är så emot ett förbud mot tidelag ...

Vi skall ha lagar som skyddar liv och egendom samt förbjuder oss att utsätta andra för lidande.
Och de måste vara tydligt utformade så att man förstår syftet med dem.

Att stifta en lag mot något för att det är äckligt, omoraliskt eller förbjudet i en religiös skrift är fel väg att gå.
Det gamla förbudet berodde på att man var rädd för de avkommor som skulle bli av tidelag.
Och den motivationen håller inte i dag då vi vet att det inte blir någon avkomma.

På vilket vis lider djuret?
Alla handlingar som nedför lidande är ju redan förbjudna.
Man får inte göra illa djur.

Barn har ett medvetande och en förmåga att känna skam som gör att sexuella övergrepp på dem kan ge svåra psykiska problem senare i livet eller på en gång.
Djur känner inte skam på det viset.

Kan tex en tik ta emot en storvuxen man utan att plågas?
Jag är övertygad om att tikar inte alls kan ta emot en man utan att plågas.
Plågsamt ja = förbjudet redan nu.

Jo för att de får inte fall där hundarna mår märkbart skitdåligt, men de kan inte göra ett skit, för det ägarna gör med dem är inte olagligt.
De kommer inte heller att kunna göra ett skit med en lag.
För det kommer inte att kunna bevisas.
Med bevis så skulle det ju redan i dag vara förbjudet som varandes plågsamt för hunden.

Det underlättar att hitta människorna som förgriper sig på andra varelser om det finns en lag.Nu är det fritt fram.

Det är inte alls fritt fram.
Man får fortfarande inte plåga djur.
Hittar dem gör man säkert sämre med en lag.
För då så går de under jorden.

Men det är klart - då så slipper ju du se det.
Det som inte syns finns ju inte, eller hur det nu var?

Med den logiken borde det alltså inte finnas någon som helst avelskontroll?

Men det är ju skillnad.
Har du bara sex för att göra avkomma?
Preventivmedel finns - och sterilisering.

Avel är en sak och sex en annan.
Det blir ju dessutom ingen avkomma av människa - djur.

Jag vet inte vad jag ska skriva mer,som jag inte redan gjort angående en ny lag eller en kraftig skärpning av den vi har,där det skulle vara förbjudet att ha sexuellt umgänge med djur fysiskt.

I exempel som du skrivit om en gräns där man tex rider på en häst och får stimulans/sexuell njutning av att gnida sig mot en sadel,märker inte djuret av och är inte fysiskt på samma sätt som att en hund slickar kön eller blir parad av en människa.

Angående hur en lag skulle fungera,hänvisar jag till mina föregående inlägg där jag skrivit svaret flera gånger. Men igen: När handlingen är fysisk och medveten från männikan att utnyttja ett djur sexuellt (och då menar jag inte om en hund luktar på ett par trosor,eller att man behöver ta tempen på sitt djur). Precis som med lagen om att man inte får utnyttja spädbarn/barn. I praktiken kan det vara lika svårt att komma åt pedofiler, som folk som utnyttjar djur,men det är en ändring,förbud och olagligt som vi vill att det ska bli. Det underlättar att hitta människorna som förgriper sig på andra varelser om det finns en lag.Nu är det fritt fram.

Du vill alltså förbjuda människan att tända sexuellt på djur, oavsett om handlingen medför lidande eller inte, det är tanken/känslan sexuellt som räknas.

Du skulle alltså tycka det är förbjudet för en person att rida barbacka om den tänder på att gnida sig mot hästen när den rider, men med sadel går bra?

På vilket vis lider djuret?

För att slippa upprepa mig mer än vad jag redan gjort,så hänvisar jag till tidigare inlägg

Alla handlingar som nedför lidande är ju redan förbjudna.

Ja,men man får fortfarande ha samlag med en hund om inte djuret skadas och då är väl snarare frågan: NÄR vet vi att djuret inte tar skada av att ha samlag med en människa

Man får inte göra illa djur.

Stämmer,men lagen skyddar inte så bra

Djurskyddslagen är inte tillräcklig och så länge inte djuret skadas är det inte förbjudet att ha sex med hund. Läs gärna hela tråden där flera fall upptäckts som inte är olagliga.

Barn har ett medvetande och en förmåga att känna skam som gör att sexuella övergrepp på dem kan ge svåra psykiska problem senare i livet eller på en gång.
Djur känner inte skam på det viset.

ett spädbarn känner inte heller skam och minns inget från den är nyfödd och något år framåt

Du vill alltså förbjuda människan att tända sexuellt på djur, oavsett om handlingen medför lidande eller inte, det är tanken/känslan sexuellt som räknas.

Du skulle alltså tycka det är förbjudet för en person att rida barbacka om den tänder på att gnida sig mot hästen när den rider, men med sadel går bra?

Nej,helt fel. Hästen är inte tvingad till att utföra något(slicka,para sig/bli parad) sexuellt och där är skillnaden.

ett spädbarn känner inte heller skam och minns inget från den är nyfödd och något år framåt
Det skadas fysiskt.
Och människor har visst minnen från tidig späd ålder, men de är som känslor.
En känsla av otrygghet sitter i i hela livet.

Ja,men man får fortfarande ha samlag med en hund om inte djuret skadas och då är väl snarare frågan: NÄR vet vi att djuret inte tar skada av att ha samlag med en människa
Nej man får inte göra något på hunden som gör ont.
När vet vi om någon har ett samlag med sin hund?

De saker som vi ser i tråden kommer att försvinna så att vi inte kan se dem - men de kommer inte att upphöra för det.
Hur skall du bevisa något och hur skall du hitta ett det händer?

Men hur i hela världen skall du kunna kontrollera det?
Tankeläsning?

Vem har sagt att jag ska kontrollera det? Jag vill ha en lag som förbjuder sexuella handlingar av djur,precis samma som förbjuder människor att utnyttja barn likadant.

Upprepning igen: Precis som att det är svårt att komma åt pedofiler,är det svårt att komma åt djursex. En lag hjälper exempelvis vetrinärer att kunna göra något när de får in olika fall med sperma från människor i hundar.

Nej,helt fel. Hästen är inte tvingad till att utföra något(slicka,para sig/bli parad) sexuellt och där är skillnaden.

Jaha, så det är okey om djuret gör saken frivilligt?
Får de tränas till det eller måste det komma helt naturligt?

Tar frågan igen:
Du vill alltså förbjuda människan att tända sexuellt på djur, oavsett om handlingen medför lidande eller inte, det är tanken/känslan sexuellt som räknas?

Det skadas fysiskt.
Och människor har visst minnen från tidig späd ålder, men de är som känslor.
En känsla av otrygghet sitter i i hela livet.

Ett spädbarn som får en snopp i munnen skadas inte fysiskt. Snälla,läs tråden så jag slipper upprepa mig hela tiden.

Nej man får inte göra något på hunden som gör ont.
När vet vi om någon har ett samlag med sin hund?

Det vet vi inte,lika lite som vi vet hur många spädbarn som utnyttjas. Vad är skillnaden?

De saker som vi ser i tråden kommer att försvinna så att vi inte kan se dem - men de kommer inte att upphöra för det.
Hur skall du bevisa något och hur skall du hitta ett det händer?

Läs tråden. Jag har redan svarat på allt det här

En häst som man rider på är tvingad att göra massor av onaturliga saker.
  1. Ha en människa på ryggen
  2. Ha en järnbit i munnen.
  3. Lyda vad människan vill.
Men det går bra då?

Om du hade tagit med ett ord till i citatet,så stog det sexuellt.....Förvräng inte det jag skriver så.

Jag vill ha en lag som förbjuder sexuella handlingar av djur,precis samma som förbjuder människor att utnyttja barn likadant.
Det har jag liksom förstått.

En lag hjälper exempelvis vetrinärer att kunna göra något när de får in olika fall med sperma från människor i hundar.
Men då så har ju hunden blivit plågad och saken är ett fall för djurskyddslagen.
En manslem är för stor för att tryckas in i en hund utan att det medför smärta för hunden.
Om man behöver en starkare lag så är ett penetrationsförbud bättre för det skyddar även mot att någon kör in ett kvastskaft eller annat föremål i hunden.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 147
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 815
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 709
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 762
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka