Bukefalos 28 år!

Hundslynan?

Sv: Hundslynan?

Läste du länken Ragge la ut tidigare i tråden? Där står en massa om olika typiska besvär för hunden där vetrinären inte kan anmäla pga lagen. jag orkar inte läsa artikeln en gång till för att minnas allt,men läs den gärna

Nu har jag läst och tar ut en bit..

Eftersom vi inte kan fråga en hund vad den varit med om, kan vi bara få indikationer om orsakssammanhang utifrån de beteenden som hunden uppvisar. En plötsligt uppträdande förändring i hundens beteende talar för att något har inträffat, som påverkat hunden. Om en annars öppen och tillgänglig hund oväntat blir tillbakadragen eller aggressiv inför en speciell människa eller för folk i allmänhet, kan man dra slutsatsen att hunden upplevt något som fått den att förknippa mänskliga varelser med obehag. Något har hänt som fått den att mista förtroendet.
Hur hunden reagerar står i relation både till hundens mentalitet och till den olustfyllda upplevelsen. En negativ association kan naturligtvis uppstå genom olyckliga omständigheter och behöver inte vara ett resultat av ett övergrepp från människan.
Sexuellt utnyttjade hundar kan bli extremt rädda om sin bakdel, få en hukande gång och ömma vid beröring av bakpartiet. Sådana beteenden kan självklart även ha andra orsaker, vilket kan göra signalerna svårbedömda.
Och det är ju det där sista som gör det svårt.
Kan ju göra att folk med hundar som av helt andra orsaker beter sig så, inte uppsöker veterinär för rädsla att bli anklagade?

Annars var det ruskiga fall som togs upp!:mad:

Och som sagt, hårdare straff!
 
Sv: Hundslynan?

Vi kan aldrig få reda på vad hunden tycker om att bli påsatt.
Och ja, det här blir väl i allra högsta grad en moralisk grej, men VARFÖR måste vi ha laglig rätt att gänga med djur? För att det finns folk som tänder på det? Det finns folk som tänder på döda också. Du är emot morallagar, vad är då t ex lagen om att ligga med döda? De lider definitivt inte!

Jag förstår fortfarande inte (och har ej fått svar på) hur du kan jämföra sex med djur med bajssex. Som jag skrev handlar (förhoppningsvis) bajssex om ett samförstånd mellan 2 vuxna människor som tänder på det. Då spelar det ingen direkt roll hur äckligt du tycker att det är; de två som gör det trivs med det. Man får däremot inte utöva bajssex med någon som säger nej eller någon som inte kan säga varken bu eller bä (t ex spädbarn.)

Döda har anhöriga och de lider.

Penetrera ett litet djur, har väl inget med moral att göra?

Om man jämnför så skulle jag gissa att en hund njuter av att slicka leverpastej (efter som vi fastnat i leverpastejgrejjen) och människan av att den slickar.
Det tycker många är äckligt.
Jag tycker det är äckligt med bajs.

Men nej de njuter inte på samma villkor, men då återstår ju frågan får vi bara göra saker med djur, där vi gör dem på samma villkor och i samförstånd?
Eller är det bara när det kommer till sex det ska vara annorlunda?
 
Sv: Hundslynan?

Här kommer länken igen, från tidningen Hundsport förra hösten (eller förra igen t.o.m?) då lagen om djursex uppmärksammades i media och DRA höll ett flertal demostrationer runt om i Sverige, det dök upp inslag efter inslag om djurbordeller i Tvrutan, bl.a hur en grupp människor träffades om kvällarna på ett dagis för att VÅLDTA djur. Vad hände? Skärptes lagen? Höll politikerna sitt ord? Nix, det är fortfarande helt lagligt att utföra sexuella handlingar på djur, oavsett om det "bara" är oralsex eller rå penetration.

http://www.hundsport.se/redaktionellt/artiklar_mapp/lag_mot_tidelag.html

DRA's tidelagskampanj:
http://www.djurrattsalliansen.se/stoppadjursexet/

Vet inte om jag ska skrata eller gråta när jag stöter på argument som; min hund sniffar på mina trosor ibland och mena att detta är en sexuell handling, HALLÅ!?
Har f.ö själv fyra hundar, tre hanar varav en tonåring. De har aldrig försökt komma åt mina privata delar, de kan sniffa på avstånd om man luktar skumt, men det är ju just för att det luktar skumt och inget annat ..
Juckande hundar är ju dessutom en fråga om dominans, inte sex. Sånt lärde jag mig när jag va fem :crazy:
 
Sv: Hundslynan?

Här kommer länken igen, från tidningen Hundsport förra hösten (eller förra igen t.o.m?) då lagen om djursex uppmärksammades i media och DRA höll ett flertal demostrationer runt om i Sverige, det dök upp inslag efter inslag om djurbordeller i Tvrutan, bl.a hur en grupp människor träffades om kvällarna på ett dagis för att VÅLDTA djur. Vad hände? Skärptes lagen? Höll politikerna sitt ord? Nix, det är fortfarande helt lagligt att utföra sexuella handlingar på djur, oavsett om det "bara" är oralsex eller rå penetration.

http://www.hundsport.se/redaktionellt/artiklar_mapp/lag_mot_tidelag.html

DRA's tidelagskampanj:
http://www.djurrattsalliansen.se/stoppadjursexet/

Vet inte om jag ska skrata eller gråta när jag stöter på argument som; min hund sniffar på mina trosor ibland och mena att detta är en sexuell handling, HALLÅ!?
Har f.ö själv fyra hundar, tre hanar varav en tonåring. De har aldrig försökt komma åt mina privata delar, de kan sniffa på avstånd om man luktar skumt, men det är ju just för att det luktar skumt och inget annat ..
Juckande hundar är ju dessutom en fråga om dominans, inte sex. Sånt lärde jag mig när jag va fem :crazy:

:bow::bow::bow:
 
Sv: Hundslynan?

Jag letar reda på den och undertiden kan du väl bemöta resten jag skrev och hur du funderar runt det :)

Jag hittar inte det du vill jag ska bemöta? Om det är värre att slicka leverpastej från ett kön än från en hand,är det det du menar?

Jag vet inte om det är värre för hunden,men eftersom det är en sexuell handling från människan att låta den göra det,så anser jag att det är gränsfall till sexuella övergrepp.

och igen,det ÄR svårt att komma åt folk som gör sexuella övergrepp(både på barn,djur mm mm),men en lag underlättar att hitta fallen.
 
Sv: Hundslynan?

Juckande hundar är ju dessutom en fråga om dominans, inte sex. Sånt lärde jag mig när jag va fem :crazy:
Och vilka var dina lärare, hundarna?

:rofl::rofl:

Här kanske du kan lära dig något om den sk dominansen:
http://www.dogma.nu/artiklar/den-missuppfattade-dominansen
O när du ändå är i farten så fortsätt med:
http://www.dogma.nu/artiklar/flockbildning-och-ledarskap

Överslagshandlingar har vare sig med sex eller dominans att göra, men det visste du väl redan, eftersom du lärde dig allt om hundar, sex o dominans vid 5 års ålder.
 
Sv: Hundslynan?

Döda har anhöriga och de lider.

Penetrera ett litet djur, har väl inget med moral att göra?

Om man jämnför så skulle jag gissa att en hund njuter av att slicka leverpastej (efter som vi fastnat i leverpastejgrejjen) och människan av att den slickar.
Det tycker många är äckligt.
Jag tycker det är äckligt med bajs.

Men nej de njuter inte på samma villkor, men då återstår ju frågan får vi bara göra saker med djur, där vi gör dem på samma villkor och i samförstånd?
Eller är det bara när det kommer till sex det ska vara annorlunda?

Det finns säkert många människor som lider av att det är okej att sätta på djur. Vart drar man då gränsen för vems lidande man ska ta hänsyn till med en "morallag"? Närmaste familjen, vänner, släkt, avlägsna släktingar, vänner, bekanta, kollegor, människor överlag?

Jag tycker att penetration av djur kan ha med moral att göra. Om man ponerar att man på det lilla djuret inte märker skador; är det då okej? Bör det vara okej att använda djur för sin sexuella njutning?

Du behöver ju heller inte bajsa på någon, och det är där skillnaden ligger!
Man får lov att tvätta ett spädbarn oavsett om barnet kan säga ja eller nej, men man får inte lov att penetrera det i sexuellt syfte. Det funkar ju, varför skulle det inte kunna fungera på samma vis med djur? De är precis lika oförmögna att ta ställning som spädbarn är, ändå är det vissa saker som är lagligt att göra med dem bägge, och vissa saker som inte är det.

Varför ska det vara okej att ligga med ett djur? Varför ska det då inte vara okej att ligga med ett spädbarn?
 
Sv: Hundslynan?

KL

SEx med djur borde förbjudas helt klart, ett djur kan inte ge samtycke då det rprecis som ett barn inte förstår. Det är lika mycket fel att ge på sig ett barn som ett djur, båda är alltid oskydliga till det som förekommer. Vem vet hur hunden mår efteråt?

Jag anser att vi skulle ha hårdare morallagar.Den som ger sig på barn och djur, förståndshandikappade och äldre mfl. som inte kan försvara ig de skulle ögonblickligen tas bort från denna jord enligt mig. Vad spelar det för roll att det bara är ett djur? Djur är lika mycket värda som oss. Nej Skjut dem jävlarna så blir jorden ett lite bättre ställe.
 
Sv: Hundslynan?

Här kommer länken igen, från tidningen Hundsport förra hösten (eller förra igen t.o.m?) då lagen om djursex uppmärksammades i media och DRA höll ett flertal demostrationer runt om i Sverige, det dök upp inslag efter inslag om djurbordeller i Tvrutan, bl.a hur en grupp människor träffades om kvällarna på ett dagis för att VÅLDTA djur. Vad hände? Skärptes lagen? Höll politikerna sitt ord? Nix, det är fortfarande helt lagligt att utföra sexuella handlingar på djur, oavsett om det "bara" är oralsex eller rå penetration.

http://www.hundsport.se/redaktionellt/artiklar_mapp/lag_mot_tidelag.html

DRA's tidelagskampanj:
http://www.djurrattsalliansen.se/stoppadjursexet/

Vet inte om jag ska skrata eller gråta när jag stöter på argument som; min hund sniffar på mina trosor ibland och mena att detta är en sexuell handling, HALLÅ!?
Har f.ö själv fyra hundar, tre hanar varav en tonåring. De har aldrig försökt komma åt mina privata delar, de kan sniffa på avstånd om man luktar skumt, men det är ju just för att det luktar skumt och inget annat ..
Juckande hundar är ju dessutom en fråga om dominans, inte sex. Sånt lärde jag mig när jag va fem :crazy:

Att försöka idiotförklara någon i en diskussion känns bara löjligt, speciellt när du faktiskt inte ens förstår innebörden med mina frågor eller vad det verkar diskussionen i sin helhet.
Trevligare om vi kan försöka hålla oss på en något högre nivå än den du försöker få den till.

Jag frågade hur man ser tecken, symtom och hur man därifrån bevisar att hunden varit utsatt.
Är en juckande hanhund, ett symtom?
En stressad tik rädd för män?
Ett sto som ä bakrädd och inte vill lyfta svansen?

Detta kan ju vara ett symtom på sex och en hel del andra orsaker.

Då är det kanske fel på min hund då som är intresserad och kommer nära om han får chansen? Ska jag uppsöka veterinärkliniken tycker du?

För här handlade det om frågan om hunden frivilligt slickar eller om man måste träna/locka den..
 
Sv: Hundslynan?

Jag hittar inte det du vill jag ska bemöta? Om det är värre att slicka leverpastej från ett kön än från en hand,är det det du menar?

Jag vet inte om det är värre för hunden,men eftersom det är en sexuell handling från människan att låta den göra det,så anser jag att det är gränsfall till sexuella övergrepp.

och igen,det ÄR svårt att komma åt folk som gör sexuella övergrepp(både på barn,djur mm mm),men en lag underlättar att hitta fallen.

Dessa funderinga tänkte jag på och en ny lag i praktien. :)

Just skärpningen skulle ju kunna starta en utredning i dessa fall och dömma efter den gjorts.
Ett problem med en ny lag, skulle väl vara då att om man kan fram till att djurets psykiska besvär inte beror på sex, utan på en hård uppfostran med korrigeringar utan beröm osv.. ska den släppas då, för det faller inte under tidelagen?

Så jag håller fast vid skärpningen istället och hoppas kunna fälla alla som ger sitt djur psykiskabesvär oavsett anledning.
 
Sv: Hundslynan?

Jag arbetade på ett ställe för omhändertagna hundar och där kom det in två hundar. Den ena med skador i analen. Det hade varit lätt att tro att hunden blivit utsatt för tidelag - om man inte hade vetat att han kom in med en annan hund och att dessa juckade sönder varandra.

Visst var det ett fall av bristande omsorg om hundarna, men inte var det tidelag.
 
Sv: Hundslynan?

Det finns säkert många människor som lider av att det är okej att sätta på djur. Vart drar man då gränsen för vems lidande man ska ta hänsyn till med en "morallag"? Närmaste familjen, vänner, släkt, avlägsna släktingar, vänner, bekanta, kollegor, människor överlag?

Jag tycker att penetration av djur kan ha med moral att göra. Om man ponerar att man på det lilla djuret inte märker skador; är det då okej? Bör det vara okej att använda djur för sin sexuella njutning?

Du behöver ju heller inte bajsa på någon, och det är där skillnaden ligger!
Man får lov att tvätta ett spädbarn oavsett om barnet kan säga ja eller nej, men man får inte lov att penetrera det i sexuellt syfte. Det funkar ju, varför skulle det inte kunna fungera på samma vis med djur? De är precis lika oförmögna att ta ställning som spädbarn är, ändå är det vissa saker som är lagligt att göra med dem bägge, och vissa saker som inte är det.

Varför ska det vara okej att ligga med ett djur? Varför ska det då inte vara okej att ligga med ett spädbarn?

Jag har aldrig sagt att det ska vara okey att ligga med ett djur.

Det finns ju många människor som lider av många olika saker, men vi kanske inte ska förbjuda dessa bara för det, om de inte skadar i sig.

Frågan är ju om man kan och bör förbjuda sexuellt umgänge med djur, rakt av och samtidigt låta oss ha djur på de villkor vi har idag.
 
Sv: Hundslynan?

Jag anser att vi skulle ha hårdare morallagar.Den som ger sig på barn och djur, förståndshandikappade och äldre mfl. som inte kan försvara ig de skulle ögonblickligen tas bort från denna jord enligt mig. Vad spelar det för roll att det bara är ett djur??
KL

Djur är lika mycket värda som oss.?
Nej Skjut dem jävlarna så blir jorden ett lite bättre ställe.
Jag betackar mig för morallagar o dina rättsvidriga åsikter!

Folk som förespråkar dödstarff har jag inget till övers för.
Du kan väl flytta till något land med Sharialagar så kan du stena alla som inte lever upp till dina moraliska höga hästar?

Obs att jag inte utalat mig om zoofili, endast morallagar o dödstraff.
 
Sv: Hundslynan?

KL

Jag tycker detta är som att utnyttja barn/psykiskt sjuka människor.
Det handlar om varelser som inte förstår var det handlar om och inte kan säga nej.
Jag tycker också att det borde vara olagligt och dömas därefter!
Barn skall inte ha sex alls.
Vuxna djur är sexuella varelser.
Skall inte de själva få välja vilka de vill ha sex med?

Hundar paras med andra hundar mot sin vilja.
Ston binds ihop med språngsele för att ta emot hingsten.
Är inte det värre?
 
Sv: Hundslynan?

Visst - jätteäckligt - men det är ju många saker som är det.
Skall vi förbjuda allt som är äckligt?

.... ,men då var det ett par som undrade varför det skulle finnas en lag när det redan var brottsligt att plåga djur= sexuella övergrepp.:confused: Svaret visade sig nu,tyvärr:crazy:

Och vad visade sig?
Äckliga bilder?
Är det något som skall förbjudas?

Lider hundarna?
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
406
Senast: Glimra
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 276
Senast: Ajda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 065
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp