Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min fina hemmavarande flock :love:

C8564953-8FB3-4E61-BC75-2C0CF9564C56.jpeg


Pu 4 år, Nuke 2 år, Smalis 8 år, Barney 6 år, Boss 5 år. Saknas gör Lyxa, snart 9 år, som är på agilitytävling :).
 
När vi på sista försöket hittade rätt foder till Skrället rekommenderade veterinären att strunta i elimineringskost med tanke på hans historia. Vi har i alla fall misstänkt att ris och fisk var sämre eftersom skonkost inte hade någon effekt alls. Nu har lilla mattjyven fixat egen elimineringskost genom att sätta i sig 4 portioner laxfilé hos dagmatte. Vi hade rätt i våra misstankar om fisk i alla fall :turd::yuck:
 
Tycker det är fascinerande hur stor skillnad det är på Tinjas vinterpäls och sommarpäls. Är otroligt tacksam över att hon har så funktionell päls; håller sig varm på vintern och sval på sommaren.
VinterSommar.png

Annat är det med Benji, som sätter tjock päls till sommaren.. Funderar ärligt på att tipsa mamma om att raka honom. Han tycker verkligen det är jobbigt nu :(
 
Unghundsderby idag! Ca 220 startande hundar. Vi har gjort klart för dagen, och landade på 17-20-18-17, men saknar fortfarande poängen för första stationen. De håller på dem för att hålla spänningen och för att få folk att stanna kvar :p
Jag är jättenöjd med min fina labradåre :heart 20p är max, så han har gått jättefint. Poängavdragen får jag ta på mig :D station 1 var tyvärr vår sämsta station, tror att vi får 10-12p där, men det borde ge oss en plats bland topp 50 i alla fall. Dagens mål var topp 50 och poäng på alla stationer, så jag är jättenöjd :)
 
Fick ett riktigt lyckopiller i morse, när ena valpköparen ringde och öste superlativ över sin nu startade lilla vallhund. Då är det kul att vara uppfödare :love:

Här hemma har vi det segt i värmen. Suttit i gräset med nyfödda lamm och roat grisarna en stund. Fridolf kan inte bestämma sig för om de är valpar eller vallningsobjekt, så han är extremt tålmodig med dem men håller ett öga på dem hela tiden.

34817395_10155776498123666_2555260818178441216_n.jpg
 
Jag behöver hjälp med att bolla.
Har en hund som har ont i ryggen/ höften. Hon har efter 4 månader på metacam slutat med metacam, vi träffar sjukgymnast regelbundet och traskar även vatten hemma.
Veterinären har gett mig två omgångar metacam att ge henne ifall jag ser att hon har en "dålig" period, men jag ser ju att hon felbelastar och avlastar, det känns ju inte alls bra i magen, även om det bara gör "lite" ont.

Är förövrigt nöjd med veterinären, ska träffa en annan sjukgymnast nästa vecka (eftersom vi ska dit var 7- 10 dag så är det svårt att få ihop det om jag bara ska ha samma) men ska givetvis höra med henne.
Eller är det bara ringa veterinären på måndag och ta diskussionen med henne?

Hur hade ni resonerat?
 
Jag behöver hjälp med att bolla.
Har en hund som har ont i ryggen/ höften. Hon har efter 4 månader på metacam slutat med metacam, vi träffar sjukgymnast regelbundet och traskar även vatten hemma.
Veterinären har gett mig två omgångar metacam att ge henne ifall jag ser att hon har en "dålig" period, men jag ser ju att hon felbelastar och avlastar, det känns ju inte alls bra i magen, även om det bara gör "lite" ont.

Är förövrigt nöjd med veterinären, ska träffa en annan sjukgymnast nästa vecka (eftersom vi ska dit var 7- 10 dag så är det svårt att få ihop det om jag bara ska ha samma) men ska givetvis höra med henne.
Eller är det bara ringa veterinären på måndag och ta diskussionen med henne?

Hur hade ni resonerat?
Vad är det som gör att hunden har ont?
 
Någon i detta hushåll gömmer alla tuggben vi använder som sköld mot attackerna av valptänderna... Nu helg plötsligt finns dem INGENSTANS?!
 
Unghundsderby idag! Ca 220 startande hundar. Vi har gjort klart för dagen, och landade på 17-20-18-17, men saknar fortfarande poängen för första stationen. De håller på dem för att hålla spänningen och för att få folk att stanna kvar :p
Jag är jättenöjd med min fina labradåre :heart 20p är max, så han har gått jättefint. Poängavdragen får jag ta på mig :D station 1 var tyvärr vår sämsta station, tror att vi får 10-12p där, men det borde ge oss en plats bland topp 50 i alla fall. Dagens mål var topp 50 och poäng på alla stationer, så jag är jättenöjd :)

9p på station 1 gav 81p och en 31:a plats sv 198 startande hundar :)
Så missnöjd med min handling på station 1, men så lycklig över min fina hund som verkligen krigat i 29 graders värme idag :heart Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv också, som kunde trycka undan nervositeten på station 2-5 och få en helt okej placering bland otroligt många fina hundar och duktiga förare. Det är ändå bara vår tredje start någonsin, och första officiella!
Så taggad på att fortsätta utvecklas tillsammans med min fina kille :heart
 
Min Lady gillar inte solen och värmen nu. Så hon ligger mest i sovrummet där det är svalare.
Men båda katterna däremot, ligger i solen på balkongen...
 
9p på station 1 gav 81p och en 31:a plats sv 198 startande hundar :)
Så missnöjd med min handling på station 1, men så lycklig över min fina hund som verkligen krigat i 29 graders värme idag :heart Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv också, som kunde trycka undan nervositeten på station 2-5 och få en helt okej placering bland otroligt många fina hundar och duktiga förare. Det är ändå bara vår tredje start någonsin, och första officiella!
Så taggad på att fortsätta utvecklas tillsammans med min fina kille :heart
Vad duktiga ni är!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
550
Senast: Enya
·
Svar
1 168
· Visningar
63 455
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 774
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp