Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är fascinerande hur stor skillnad det är på Tinjas vinterpäls och sommarpäls. Är otroligt tacksam över att hon har så funktionell päls; håller sig varm på vintern och sval på sommaren.
Visa bifogad fil 15945
Annat är det med Benji, som sätter tjock päls till sommaren.. Funderar ärligt på att tipsa mamma om att raka honom. Han tycker verkligen det är jobbigt nu :(
Ni skulle kunna testa att raka under magen och lite upp på bröstet och se hur han mår då? Själv rekommenderar jag att raka i alla fall magen om hunden har icke funktionell päls.
 
9p på station 1 gav 81p och en 31:a plats sv 198 startande hundar :)
Så missnöjd med min handling på station 1, men så lycklig över min fina hund som verkligen krigat i 29 graders värme idag :heart Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv också, som kunde trycka undan nervositeten på station 2-5 och få en helt okej placering bland otroligt många fina hundar och duktiga förare. Det är ändå bara vår tredje start någonsin, och första officiella!
Så taggad på att fortsätta utvecklas tillsammans med min fina kille :heart
Stort grattis! Det är ju en jättebra placering!
Det där med nervositet förstår jag väl.
 
Stackars Mozart har svårt att sova på grund av värmen. Är nog valppälsen som ställer till det. Men han skötte sig bra även idag på valpkurs. Han förstod inte riktigt syftet med att träna gå fint i koppel eftersom han inte gjort något annat... Följa matte är ju det bästa som finns 😄. Jag njuter så länge det varar 😍.
 
Jaha, vi fortsätter med vårt fantastiska flow. Upptäckte att hela Svanssons hals är full av hotspots. Så, nu är han nyrakad äver halsen och ser ut som om han har böldpest :meh: Men hoppas att jag upptäckt det hyffsat i tid så han slipper antibiotika iaf :)
 
Fågelviskaren Tinja :D Det är mer regel än undantag att det kommer gäss eller svanar och är nyfikna på vad hon håller på med när hon plaskar i vattnet. Tinja kunde inte bry sig mindre. Finns ju vatten att plaska i!
Det är så skönt att vi bor vid en sjö i den här värmen. Jag har ju börjat powerwalka för att få upp kondisen, så det är guld värt att kunna pausa för att vila samt blöta och vattna hunden.

Edit: Ser nu att hela inlägget läggs in istället för bara videon.. Är inte så nöjd med det :crazy:
Säkert att det inte finns någon tollare i hennes stamtavla? :angel::D
 
Nu finns en ny hundras för de som vill ha något litet och gulligt, biewer.
Alltså. De ser ut som typ... yorkshireterrier korsat med papillon, men de ligger i rasgrupp 3 och om de fixar 3e-pris på grytjaktsprov så får de ställas ut i jaktklass :confused:
 
Nu finns en ny hundras för de som vill ha något litet och gulligt, biewer.
Alltså. De ser ut som typ... yorkshireterrier korsat med papillon, men de ligger i rasgrupp 3 och om de fixar 3e-pris på grytjaktsprov så får de ställas ut i jaktklass :confused:
Aldrig hört! Den måste vara ny va?
Den där långa pälsen i ett gryt dock ... :nailbiting::rofl:
 
Det verkar som om jag ska komma igång med tävlandet igen trots allt... Det verkar som att ett styck favorituppfödare gärna samåker med mig till tävling, och jag kan åka tåg till hennes stad. Då skulle det bli att jag åker dit en dag, fotar hennes hundar, sover över och så tävlar vi dagen efter. Sedan är det en tävling där hon inte kan åka med mig, men då hoppas jag på att antingen få med mig @Fisherling eller få låna morsans sambos bil... Det är så jäkla bökigt att inte ha egen, fungerande bil! Folk brukar inte vara sådär jättepigga på att samåka till tävlingar heller, annars gör jag gärna det. Men ja, nu börjar jag känna att det är dags för Ebrahs sista cert.
 
Jag undrar vad det är för skillnad på den och en yorkshireterrier - förutom färgen då :angel:

Ingen alls, det är en ren färgavel (som på flerfärgade pudlar typ), då de är framavlade ur renrasiga yorkar (i relativ nutid) på en recessiv färg-gen som kallas "piebald" (fläckig, brokig, skäck) och deras syfte har aldrig någonsin varit jakt. Det är en renodlad sällskapshund.
 
Nu finns en ny hundras för de som vill ha något litet och gulligt, biewer.
Alltså. De ser ut som typ... yorkshireterrier korsat med papillon, men de ligger i rasgrupp 3 och om de fixar 3e-pris på grytjaktsprov så får de ställas ut i jaktklass :confused:
Den är inte ett dugg ny,har funnits i europa i minst 8 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
550
Senast: Enya
·
Svar
1 168
· Visningar
63 455
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 774
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp