Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen alls, det är en ren färgavel (som på flerfärgade pudlar typ), då de är framavlade ur renrasiga yorkar (i relativ nutid) på en recessiv färg-gen som kallas "piebald" (fläckig, brokig, skäck) och deras syfte har aldrig någonsin varit jakt. Det är en renodlad sällskapshund.
Tack för informationen! :up: Som jag trodde då.

Vet någon om namnet betyder något på tyska? Jag blev plötsligt nyfiken på var namnet kom ifrån, ärligt så glömde jag för ett ögonblick vad det var och tänkte "belieber" medan jag försökte komma på det :o:rofl::rofl:
 
Det verkar som om jag ska komma igång med tävlandet igen trots allt... Det verkar som att ett styck favorituppfödare gärna samåker med mig till tävling, och jag kan åka tåg till hennes stad. Då skulle det bli att jag åker dit en dag, fotar hennes hundar, sover över och så tävlar vi dagen efter. Sedan är det en tävling där hon inte kan åka med mig, men då hoppas jag på att antingen få med mig @Fisherling eller få låna morsans sambos bil... Det är så jäkla bökigt att inte ha egen, fungerande bil! Folk brukar inte vara sådär jättepigga på att samåka till tävlingar heller, annars gör jag gärna det. Men ja, nu börjar jag känna att det är dags för Ebrahs sista cert.

Man kanske kan få åka med och kika? Sambon är ju sugen på en vinthund som nästa hund om han ska ha någon mer i framtiden så jag är lite nyfiken på LC tävlingar. :)
 
Man kanske kan få åka med och kika? Sambon är ju sugen på en vinthund som nästa hund om han ska ha någon mer i framtiden så jag är lite nyfiken på LC tävlingar. :)
Absolut, jag är öppen för alla förslag :P Här är lista med de tävlingar som är i år. Jag är intresserad av att ta mig till alla som är kvar...
 
Jag har ju en hund på prov och jag vet inte vad jag ska göra. Visserligen får tanken att lämna tillbaka honom mig gråtfärdig, samtidigt var prio ett att en ny hund skulle komma bra överens med min lilla svarta eller egentligen att de skulle bli vänner. Hon gillar honom inte. Jag gillar honom, samtidigt vet jag inte om han är exakt vad jag söker. Men jag vet inte vad jag söker. Jag har för tusan svårt att bestämma mig för en tröja och att bestämma om man ska leva med något i tio år är ju ett lite större beslut.
 
Jag har ju en hund på prov och jag vet inte vad jag ska göra. Visserligen får tanken att lämna tillbaka honom mig gråtfärdig, samtidigt var prio ett att en ny hund skulle komma bra överens med min lilla svarta eller egentligen att de skulle bli vänner. Hon gillar honom inte. Jag gillar honom, samtidigt vet jag inte om han är exakt vad jag söker. Men jag vet inte vad jag söker. Jag har för tusan svårt att bestämma mig för en tröja och att bestämma om man ska leva med något i tio år är ju ett lite större beslut.
Låt vovven bestämma,annars så står man där sen för att hundarna ryker ihop eller måste hållas delade o med tummen i ögat resten av tiden,inget kul alls.
 
Låt vovven bestämma,annars så står man där sen för att hundarna ryker ihop eller måste hållas delade o med tummen i ögat resten av tiden,inget kul alls.
Det är inte frågan om några slagsmål, tvärtom är de båda väldigt snälla. Hon tycker bara att han är jobbig, och han är extremt valpig och väldigt intensiv. Ibland leker de men oftast verkar hon bara sucka åt hans försök. Hon har helt enkelt hundar hon älskar att leka med, jag hade önskat att de hade den kemin men de har de inte, däremot är de inte ovänner. Hon verkar generellt föredra tikar och jag valde en hane för att jag tänkte att det var ett säkrare kort än 2 Staffetikar och för att jag föredrar hanar.
 
HD + ont som hon får av felbelastning och inflammationer i musklerna till följd. (Så som jag har fått det förklarat för mig.)

HD som ger värk på så ung hund hade jag låtit somna in. Hade en 4 mån som började halta pga ED i ena armbågen. Röntgades då och var fri på andra armbågen samt HD-fri.
4 mån senare hade hon ED 1 på andra armbågen och HD D pga avlastningen. Detta trots koppelvila och konstant smärtlindring och regelbunden fysioterapi.
Hon fick somna in :(
 
Det är inte frågan om några slagsmål, tvärtom är de båda väldigt snälla. Hon tycker bara att han är jobbig, och han är extremt valpig och väldigt intensiv. Ibland leker de men oftast verkar hon bara sucka åt hans försök. Hon har helt enkelt hundar hon älskar att leka med, jag hade önskat att de hade den kemin men de har de inte, däremot är de inte ovänner. Hon verkar generellt föredra tikar och jag valde en hane för att jag tänkte att det var ett säkrare kort än 2 Staffetikar och för att jag föredrar hanar.

Båda ska trivas ihop annars kommer ingen i erat hushåll känna er helt nöjda med tillvaron.
 
Gissa vem som fick gå lös med sina brorsor sista biten av promenaden, för första gången på tre månader? Och gissa om han blev NÖJD :love:

35065602_10155779462853666_2923042329478561792_n.jpg


Två månader sedan operationen nu, och han är helt symptomfri. Lös har han gått mycket, men inte med sina bröder och inte i busfart. Dvs i hans värld har det inte räknats alls ;)
 
Båda ska trivas ihop annars kommer ingen i erat hushåll känna er helt nöjda med tillvaron.
Jag tänkte att det inte är ovanligt att den äldre hunden inte är överförtjust när det kommer en valp men självklart vill jag inte att min och Salladens lycka ska vara på bekostnad av min lilla svarta.
 
Gissa vem som fick gå lös med sina brorsor sista biten av promenaden, för första gången på tre månader? Och gissa om han blev NÖJD :love:

35065602_10155779462853666_2923042329478561792_n.jpg


Två månader sedan operationen nu, och han är helt symptomfri. Lös har han gått mycket, men inte med sina bröder och inte i busfart. Dvs i hans värld har det inte räknats alls ;)

Har det redan gått 3 månader :eek:
Jätteskönt att allt gått så bra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 729
Senast: Avalbane
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 519
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp