Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag anmält mig och Gripa till lydnad i Växjö den 5e September :nailbiting::D
Hejja!! Är jag bara ledig kan jag vara hejaklack :)

Jag är med sugen men vill bli lite säkrare på fröken blond. Eller, jag måste släppa min osäkerhet och faktiskt lita på henne men det är lättare sagt än gjort. Och Salle är pensionerad :(
 
Hejja!! Är jag bara ledig kan jag vara hejaklack :)

Jag är med sugen men vill bli lite säkrare på fröken blond. Eller, jag måste släppa min osäkerhet och faktiskt lita på henne men det är lättare sagt än gjort. Och Salle är pensionerad :(

Det får du gärna vara om du vill :D
Ja det gick ju jättebra sist så det tycker jag du ska göra!
 
@dobbis
Förresten, båda tikarna blev skimlar, även den jag först trodde skulle bli skäck :) Framförallt benen har färgat ut ordentligt på dem.
skimlar.JPG


Lila tiken:
QWvbsyx.jpg


Gula tiken (till höger då :p) :
BPrMzLz.jpg
 
Vad gör ni med hundsaker ni inte längre använder? Min tidigare filosofi har varit "samla det på hög du kanske behöver det i framtiden!" :up:
Men nu har jag rensat ut och har en massa saker jag inte vet vad jag ska göra med det. Ett alternativ är så klart att kasta upp det på vinden och titta på det nästa gång jag flyttar. :cautious: Helst vill jag dock bli av med det. Men sälja känns som en hel del arbete för väldigt få kronor. Kan man skänka det någonstans? Det hade varit smidigt om second hand affärerna tog emot det. Men det känns tveksamt.
 
Vad gör ni med hundsaker ni inte längre använder? Min tidigare filosofi har varit "samla det på hög du kanske behöver det i framtiden!" :up:
Men nu har jag rensat ut och har en massa saker jag inte vet vad jag ska göra med det. Ett alternativ är så klart att kasta upp det på vinden och titta på det nästa gång jag flyttar. :cautious: Helst vill jag dock bli av med det. Men sälja känns som en hel del arbete för väldigt få kronor. Kan man skänka det någonstans? Det hade varit smidigt om second hand affärerna tog emot det. Men det känns tveksamt.

Jag har gett det till träningskompisar eller lagt ut det som bortskänkes/bytes mot trisslott i Hund-facebookgrupper jag är med i. Det har varit gamla spårhalsband, linor vi inte gillade, och annat smått som inte var så dyrt i inköp.
 
Vad gör ni med hundsaker ni inte längre använder? Min tidigare filosofi har varit "samla det på hög du kanske behöver det i framtiden!" :up:
Men nu har jag rensat ut och har en massa saker jag inte vet vad jag ska göra med det. Ett alternativ är så klart att kasta upp det på vinden och titta på det nästa gång jag flyttar. :cautious: Helst vill jag dock bli av med det. Men sälja känns som en hel del arbete för väldigt få kronor. Kan man skänka det någonstans? Det hade varit smidigt om second hand affärerna tog emot det. Men det känns tveksamt.
Jag lade ut en annons här, kontaktade några bukefalister som inte bor så långt härifrån, men ännu är de inte avhämtade, trist eftersom jag inte tar betalt.
 
Några idioter har brutit sig in i min bil och försökt tjuvstarta den för att stjäla den. Antagligen för att de trodde att det var en hantverkarbil med dyra verktyg i, det är ju ändå en Caddy. Men förihelvete :mad: Massa är trasigt, går inte att låsa, kommer kosta minst 15k för att laga allt.
Som tur var så är inget stulet, antar att hundgrejer inte är på deras lista över värdefullt stöldgods.

Men iallafall. Valpen visade sin brist på självbevarelsedrift igen när vi var i skogen, hon har någon vanföreställning om att hon är ett spöke som inte behöver väja för grenar, så hon brakade rätt in i ett gäng som låg på marken :meh: Man får väl hoppas att hon lärt sig något :idea:
Sedan försökte jag få bild på båda rävarna. Gick väl sådär :p
39229157_10211463894581090_6886563730776129536_n.jpg

39088999_10211463894621091_7531373591900717056_n.jpg
 
Vad gör ni med hundsaker ni inte längre använder? Min tidigare filosofi har varit "samla det på hög du kanske behöver det i framtiden!" :up:
Men nu har jag rensat ut och har en massa saker jag inte vet vad jag ska göra med det. Ett alternativ är så klart att kasta upp det på vinden och titta på det nästa gång jag flyttar. :cautious: Helst vill jag dock bli av med det. Men sälja känns som en hel del arbete för väldigt få kronor. Kan man skänka det någonstans? Det hade varit smidigt om second hand affärerna tog emot det. Men det känns tveksamt.
Jag funderar över samma sak. Jag har så otroligt mycket grejer jag skulle behöva bli av med för det tar ju sån jädra plats. Känns superdrygt att sälja, men känns lite jobbigt att skänka bort helt nya grejer med...
 
Jag har sålt en del via Facebook, har använt postens påsar och då tycker jag att det är smidigt :) Det blir ju lite dyrare frakt, men det går ju i rätt mycket även i de mindre påsarna.
Jag har sålt en del på lokala brukshundklubbens sida också.
 
Ååååh. Kan någon hjälpa mig att våga släppa snöret?
Kipp har varit hos oss i typ ett halvår nu, och jag är så nyfiken på att se om jag kan ha honom under kontroll utan koppel (disclaimer: ja, jag vet vilken period man får ha hund lös i skogen). Det är lite skillnad på att få en valp att träna med från början - jag fick en slyngel som jag inte har en aning om vad han har gjort tidigare (utgår dock från ingenting, baserat på erfarenheterna hittills).

Så... Han älskar att springa. Han är snabb som vinden. Han har enorm drive och motor. Han har bra inkallning på begränsad/inhägnad på yta (stor trädgård, ridhus, agilitybana).

Vågar jag?
Hur gör jag?
 
Ååååh. Kan någon hjälpa mig att våga släppa snöret?
Kipp har varit hos oss i typ ett halvår nu, och jag är så nyfiken på att se om jag kan ha honom under kontroll utan koppel (disclaimer: ja, jag vet vilken period man får ha hund lös i skogen). Det är lite skillnad på att få en valp att träna med från början - jag fick en slyngel som jag inte har en aning om vad han har gjort tidigare (utgår dock från ingenting, baserat på erfarenheterna hittills).

Så... Han älskar att springa. Han är snabb som vinden. Han har enorm drive och motor. Han har bra inkallning på begränsad/inhägnad på yta (stor trädgård, ridhus, agilitybana).

Vågar jag?
Hur gör jag?

Valla av en åker med god sikt och släpp honom där? Tänker en rätt nyslagen åker där du kan upptäcka eventuella vilt när du vallar över den :)
 
Ååååh. Kan någon hjälpa mig att våga släppa snöret?
Kipp har varit hos oss i typ ett halvår nu, och jag är så nyfiken på att se om jag kan ha honom under kontroll utan koppel (disclaimer: ja, jag vet vilken period man får ha hund lös i skogen). Det är lite skillnad på att få en valp att träna med från början - jag fick en slyngel som jag inte har en aning om vad han har gjort tidigare (utgår dock från ingenting, baserat på erfarenheterna hittills).

Så... Han älskar att springa. Han är snabb som vinden. Han har enorm drive och motor. Han har bra inkallning på begränsad/inhägnad på yta (stor trädgård, ridhus, agilitybana).

Vågar jag?
Hur gör jag?

Släplina med typ gummigklädsel så den inte fastnar i nåt?
 
Jag funderar över samma sak. Jag har så otroligt mycket grejer jag skulle behöva bli av med för det tar ju sån jädra plats. Känns superdrygt att sälja, men känns lite jobbigt att skänka bort helt nya grejer med...
Det som är lite finare kan du ju sälja och det som inte känns lika värt att sälja kanske kan skänkas till någon organisation som behöver? Ni kanske iofs inte har jättemånga i närheten men ja, om ni är ute och åker och får plats med en kasse så finns det ju ställen som blir glada för donationer :)
 
Det som är lite finare kan du ju sälja och det som inte känns lika värt att sälja kanske kan skänkas till någon organisation som behöver? Ni kanske iofs inte har jättemånga i närheten men ja, om ni är ute och åker och får plats med en kasse så finns det ju ställen som blir glada för donationer :)
Bra idé! :) Tror inte vi har något här uppe men som du säger kan man ju ta med sig när vi är ute och åker! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
197
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
27 28 29
Svar
564
· Visningar
40 401
Senast: Brie
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 290
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp