Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar över samma sak. Jag har så otroligt mycket grejer jag skulle behöva bli av med för det tar ju sån jädra plats. Känns superdrygt att sälja, men känns lite jobbigt att skänka bort helt nya grejer med...
Finns en grupp för köp/sälj hundsaker på facebook. Eller gå ihop med ett gäng och gör en speciell hundloppis nån dag? Jag borde också rensa, har drivor med koppel jag aldrig använder...
 
Jag fattar inte att ni får grejer över O_o

Här slits allt ut, försvinner eller går sönder. Jag tycker det köps och köps och köps men ändå har vi aldrig tillräckligt. Som ett slukhål för hundsaker :cautious:
Ja de bra sakerna får ben. Eller tugghjälp. Eller slits ut. Men allt det där man köpte för att det verkade bra, men sen var klumpigt/dålig passform/tog stor plats i fickan/trasslar lätt osv... det ligger ju kvar i hallen och tar plats :p
 
Ja de bra sakerna får ben. Eller tugghjälp. Eller slits ut. Men allt det där man köpte för att det verkade bra, men sen var klumpigt/dålig passform/tog stor plats i fickan/trasslar lätt osv... det ligger ju kvar i hallen och tar plats :p

Köper allt på Hundtjänstbutiken så det provas väl innan, men jag förstår vad du menar :)
 
Jag borde också. Har sparat sånt som inte passat, sånt som tillhörde tidigare hundar. Tänkt att det kanske kommer till användning. Jag har inte riktigt ekonomin att ge bort grejerna heller men det tar så mycket enerhi att försöka sälja.
 
Några idioter har brutit sig in i min bil och försökt tjuvstarta den för att stjäla den. Antagligen för att de trodde att det var en hantverkarbil med dyra verktyg i, det är ju ändå en Caddy. Men förihelvete :mad: Massa är trasigt, går inte att låsa, kommer kosta minst 15k för att laga allt.
Som tur var så är inget stulet, antar att hundgrejer inte är på deras lista över värdefullt stöldgods.
Verkar vara fler drabbade, en Caddy i Täby den blev stulen såg jag i gruppen Brukshundar och Tjänstehundar på facebook.
 
Ja de bra sakerna får ben. Eller tugghjälp. Eller slits ut. Men allt det där man köpte för att det verkade bra, men sen var klumpigt/dålig passform/tog stor plats i fickan/trasslar lätt osv... det ligger ju kvar i hallen och tar plats :p
Ja precis så! Har så himla mycket som man tyckte verkade bra men sen trivdes man inte alls med det eller nått..

Enda gången det är bra är typ när Pappa kommer och ba jag skulle ha haft en sån här! Jag ba :idea: nu ska vi gå och kika vad bollen har i sin lilla hundskrubb (eh läs övervåning) där uppe, och tadaaa nog hade jag vad han sökte. :rofl: Tyvärr behöver han inte allt överblivet :meh:
 
jag samlar saker på hög o hoppas att dom kommer behövas förr eller senare (vilket inte är allt för troligt)
@dobbis
Förresten, båda tikarna blev skimlar, även den jag först trodde skulle bli skäck :) Framförallt benen har färgat ut ordentligt på dem.
Visa bifogad fil 18297

Lila tiken:
QWvbsyx.jpg


Gula tiken (till höger då :p) :
BPrMzLz.jpg
Hade någon annan sagt att det är samma vakpar så hade jag hävdat att dom ljuger,snacka om färgväxlare! men dom är gudomligt söta.
 
Hunden skrämde mig för en liten stund sedan. Vi var i trädgården och grannen gick förbi med sina två hundar. Som vanligt studsar och hoppar min lite mot staketet. Plötsligt piper hon till och blir sedan konstigt lugn, nosade bara lite på grannvalpen genom staketet (hon brukar göra lekinviter). Ville inte leka fast jag försökte busa. Jag har känt igenom henne två gånger, hon reagerar ingenstans. Hon är inte halt. Hon har ätit kvällsmat med god aptit.

Pipet var inte värre än de få gånger jag råkat trampa henne på tassen så förmodligen inget allvarligt men som matte får man ju lite hjärtklappning.
 
Får hjärnblödning på Nike här hemma, hon går och juckar på de andra tikarna för fullt och har underliga små gremlingsljud för sig (kärleksprat). Hon har ju vart i löp men det ska ju vara förbi nu men inte i hennes huvud, hon är helt fixerad :meh:. Nu har hon stalkat Nano hela morgonen och går och vänder rumpan till och ömsom juckar så fort hon får tillfälle, heeelt oförstående när man säger till henne :banghead:.
 
Var ute på en härlig morgonpromenad i skogen med trion. Den här gången verkade Asni ha lite mer koll på att hon inte är ett spöke som kan springa rakt igenom saker :p Tränade lite inkallning, väldigt enkelt när man har Tinja som magnet. Hon vänder ju på en femöring när man visslar och valpen gör detsamma.
Favoritbelöningen är att jag springer iväg och slänger mig på marken, för alla hundarna :rofl:
 
Valla av en åker med god sikt och släpp honom där? Tänker en rätt nyslagen åker där du kan upptäcka eventuella vilt när du vallar över den :)

Jo, vi har en sån precis utanför huset - men där har vi även en bilväg. Ska se om jag kan gå ner på skolans marker, de har ju rätt många hektar slagen åker, men också betydligt mer passerande vilt...

Känner mig så mesig! :angel:
 
Har grovplockat terrierdamen och konstaterar att det kommer nog ta ett litet tag att få fason på pälsen, men grunden ser riktigt bra ut och hon ska ju paras nu nån gång i höst, så det är faktiskt ingen katastrof att det tar ett tag innan den är i utställningsfason :)
 
Sådär, fick tummen ur röven och har anmält mig till SKKs uppfödarutbildning på distans. Jag tänkte gå förra året men platserna blev snabbt fulla. Hoppas jag kommer med i år. Anmälan har inte ens legat ute en vecka. Annars har jag lagt 695:- till min rasklubb i onödan (den består till 85% av utställningsfolk :meh:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
197
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
27 28 29
Svar
563
· Visningar
40 321
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 288
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp