Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh gud... Morsan kommer skjuta mig. Hon älskar sin stora hörnlädersoffa, och nu har Ebrah bäddat så vildsint i den att det gått ett hål i en av dynorna... Soffan är gammal, extremt sliten osv, men hade säkert hållit ett tag till iaf om det inte var för Ebrah :banghead:

Sååå.. Eh... Finns det något sätt att laga en sliten dyna på en lädersoffa? :arghh: Nu ska jag komma på någon nödlögn om vad som hänt...
 
Inser att hunden fått en del överskottsenergi av motionsbristen i värmen. Blev helt till sig av att träna handtarget i fem minuter och fick sedan retrieverrycket i värmen. Tur att vi kunde gå in i luftkonditioneringen och varva ner.
Ska bli lite svalare i helgen så en tidig morgon i skogen får det bli även om matte föredrar sovmorgnar.
 
Sååå.. Eh... Finns det något sätt att laga en sliten dyna på en lädersoffa? :arghh: Nu ska jag komma på någon nödlögn om vad som hänt...
Ta med till en skomakare eller typ sadelmakare så kanske dom kan hjälpa dig? (Eller någon som jobbar med bilklädslar/med läder)

Det kanske inte blir supersnyggt men tänker att dom skulle kunna sätta en lapp bakom så det blir helt.
 
Antingen så inbillar vi oss, men vi tycker att valpen luktar blod... Typ järnlukt?

Har gjort det mer eller mindre sen hon kom och jag förstår inte om det bara är vi som uppfattar det så eller vad det handlar om. Inget problem med apitit, avföring eller liknande. Bara att något på henne avger en lukt av järn.
 
Antingen så inbillar vi oss, men vi tycker att valpen luktar blod... Typ järnlukt?

Har gjort det mer eller mindre sen hon kom och jag förstår inte om det bara är vi som uppfattar det så eller vad det handlar om. Inget problem med apitit, avföring eller liknande. Bara att något på henne avger en lukt av järn.
Det är inte ur munnen? Jag tycker valpar luktar illa :o Lukten jag tänker på verkar komma främst från munnen och alla tre valpar jag haft har luktat precis likadant.
 
Antingen så inbillar vi oss, men vi tycker att valpen luktar blod... Typ järnlukt?

Har gjort det mer eller mindre sen hon kom och jag förstår inte om det bara är vi som uppfattar det så eller vad det handlar om. Inget problem med apitit, avföring eller liknande. Bara att något på henne avger en lukt av järn.

Får valpen foder med fisk i eller fiskolja? Minn stinker järn när hon får vissa foder med fisk i.
 
Egentligen är det en vit hund rullad i rost?

Inte helt omöjligt med tanke på hur hon gillar att rulla sig i saker... :cautious:

Det är inte ur munnen? Jag tycker valpar luktar illa :o Lukten jag tänker på verkar komma främst från munnen och alla tre valpar jag haft har luktat precis likadant.

Nästa gång lukten kommer fram (ibland känns den ibland inte) så ska jag lukta henne i munnen för att se om det är därifrån det kommer.


Får valpen foder med fisk i eller fiskolja? Minn stinker järn när hon får vissa foder med fisk i.

Ja, det stämmer ju faktiskt väldigt bra. Det är ett fiskfoder. Vi kommer att byta när stora säcken som är på 14 kg är slut (eller ja, givetvis fasar vi över) så det är ju ett tag kvar. :laugh:
 
Jag ska ha kurs hela helgen. Från början var det spått 24 grader och regn, sen 26 grader och mulet. Vaknade kl 05 av att det åskar som f-n och ösregnar. Det håller på än. Om 30 min måste jag gå ut på fältet och hämta hem fåren, som tur är har jag ju träningsbana hemma vid gården också, där det inte är så farligt att stå...
 
Jag ska ha kurs hela helgen. Från början var det spått 24 grader och regn, sen 26 grader och mulet. Vaknade kl 05 av att det åskar som f-n och ösregnar. Det håller på än. Om 30 min måste jag gå ut på fältet och hämta hem fåren, som tur är har jag ju träningsbana hemma vid gården också, där det inte är så farligt att stå...
Skicka hit regnet!
 
Har tre lydnadstävlingar inbokade nästa vecka, det var planerat att bli de sista då jag räknat på att hon kommer i löp i början på september. Nu visar det sig att fröken nog är i förlöp då hon har svullnat upp lite, så himla surt :arghh: :arghh:. Hon har haft väldigt tysta löp innan och jag har närapå missat dem tidigare, senast var det stallets hanhund som påtalade att hon var i löp. Hon brukar dock komma igång ett tag efter Nike som nu är i löp så jag hade räknat på nån vecka till innan hon var igång :meh:.
 
Vi har gått eftersöksprov idag med Lyran. Släpspåret med kanin att apportera var inga konstigheter & betyg 10, däremot tog hon inte med sig truten in på vattnet :mad: Simmade ut och försökte valla in den till strandkanten :angel: Så vattnet nollade vi, bara att öva mera och testa igen. Åkte dit utan några förväntningar så är väldigt glad över släpspåret och att hon gick i vattnet. Det är själva apporterandet som strular, bara att traggla på - allt matte pekar på ska apporteras in :D
 
Den här damen flyttade hit idag, 1 år gammal och den mest försiktiga hund jag någonsin träffat.
 

Bifogade filer

  • IMG_20180804_211221.jpg
    IMG_20180804_211221.jpg
    284,8 KB · Visningar: 62
Har bränt mig som in i norden idag, men Floki är i alla fall trött. Inte många hjärnceller hos varken matte eller hund idag, men jag vågade vara inne i hagen och valla med honom nästan alla pass i alla fall. :p
 
Har bränt mig som in i norden idag, men Floki är i alla fall trött. Inte många hjärnceller hos varken matte eller hund idag, men jag vågade vara inne i hagen och valla med honom nästan alla pass i alla fall. :p
Skitsol. Skuggtält imorgon! ;)
 
Vi har gått eftersöksprov idag med Lyran. Släpspåret med kanin att apportera var inga konstigheter & betyg 10, däremot tog hon inte med sig truten in på vattnet :mad: Simmade ut och försökte valla in den till strandkanten :angel: Så vattnet nollade vi, bara att öva mera och testa igen. Åkte dit utan några förväntningar så är väldigt glad över släpspåret och att hon gick i vattnet. Det är själva apporterandet som strular, bara att traggla på - allt matte pekar på ska apporteras in :D
I Berga?

Edit: nej insåg jag snabbt, vi har ju inte samma rasklubb:)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
176
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
26 27 28
Svar
551
· Visningar
39 355
Senast: farin
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 842
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
362
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp