Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk häromkring är så söta när de inte har koll på bedlington.
Får jättemånga kommentarer om Watsons färg. Saker i stil med "nämen vilken spännande färg den lilla har!" osv. Vi brukar svara ungefär att han kommer se ut som Sherlock inom ett år.
"Nää? Tror du?"
"Är du säker!?"
"Hundar byter väl inte färg!?" (jo typ alla raser, även om de flesta inte är så extrema som bedlisar ;D)

Kul också när en helt främmande kvinna kommer fram och säger "Åh har ni skaffat en till!?" Eh ja... :confused: "Ja alltså jag bor i höghuset där och brukar se när ni är ute och går! Har alltid tyckt att den stora är så fin!" :laugh:
 
Folk häromkring är så söta när de inte har koll på bedlington.
Får jättemånga kommentarer om Watsons färg. Saker i stil med "nämen vilken spännande färg den lilla har!" osv. Vi brukar svara ungefär att han kommer se ut som Sherlock inom ett år.
"Nää? Tror du?"
"Är du säker!?"
"Hundar byter väl inte färg!?" (jo typ alla raser, även om de flesta inte är så extrema som bedlisar ;D)

Kul också när en helt främmande kvinna kommer fram och säger "Åh har ni skaffat en till!?" Eh ja... :confused: "Ja alltså jag bor i höghuset där och brukar se när ni är ute och går! Har alltid tyckt att den stora är så fin!" :laugh:
Haha! Här brukar folk tro att hundarna mörknar med åren. Vet inte hur många gånger folk frågat om Ebrah kommer få samma färg som Aysu när jag berättat för dem att Aysu är några år äldre :D Men jag tycker det är jättekul att folk tycker om hundarna, är intresserade och ställer frågor, så jag kan utan problem svara på den frågan hundra gånger till.
 
Vi blev påhoppade av en Berner sennen igår på kvällspromenaden (som fö faktiskt var riktigt sval och skön). :(
De två små hade jag i midjebälte och Ebun gick lös en 10m framför mej på skogsvägen när hund kommer nerrusande från en backe i skogen. Vrålar i åt Ebun att hon ska stanna -vilket hon gör - och rusar emot lunsen som är på väg mot henne men varken husses inkallning :meh: eller mitt vrålande hjälper så den rusar på Ebun som försöker springa ifrån den, förbi mej. Den springer ifatt henne och gör väl egentligen mest inviter att vilja leka och då hör jag bakom ryggen på mej, säkert 20m bort ”Det är lugnt, jag har honom” Men alltså va? :confused: Din hund är bokstavligt talat på min hund och du menar att du har honom? :confused: Hade du haft det hade det här aldrig hänt.

Enda anledningen till att han fick tag i hunden var för att den sprang för närma mej så jag kunde sträcka ut benet och få typ stopp på den när den sprang efter Ebun för tredje gången :meh:
Efter det hade han mage att häva ur sig att ”Du har minsann också hund lös!” Då brast det för mej och jag vräker ur mej ”Jo visst, men till skillnad från din hund så stannade min hund när jag sa till den att stanna :rage::rage::rage: och det var din hund som kutade ifrån dej och lämnade dej 100m bort på kullen i skogen :rage::rage::rage:” Gubbjävel la jag till i huvudet och stövlade därifrån!!
 
Var och tränade igår och la ut en bild på mina träningsprylar. Vissa kallar mig hysterisk, jag kallar mig konsekvent :D!

FD9CD790-C6F6-4FE5-9974-BD28AA894E32.jpeg


(Den naturfärgade bitkudden är inte min ;) )
 
Haha! Här brukar folk tro att hundarna mörknar med åren. Vet inte hur många gånger folk frågat om Ebrah kommer få samma färg som Aysu när jag berättat för dem att Aysu är några år äldre :D Men jag tycker det är jättekul att folk tycker om hundarna, är intresserade och ställer frågor, så jag kan utan problem svara på den frågan hundra gånger till.
Ja precis! Jag menar ju verkligen att jag tycker att det är gulligt när folk är så fascinerade och intresserade. :heart
Jag står gärna och pratar om mina hundar. :D
 
Hittade precis en fästing på Sherlock. :(
Första jag sett på en av mina hundar, de är inte alls vanliga här uppe. Nu måste vi fundera på fästingmedel och skit för det lär väl bara bli värre från och med nu. :arghh:

Ingen gillar fästingar förstås men jag får rejäl ångest av dem. Har haft några på riktigt obehagliga ställen då de är löjligt vanliga vid sommarstugan vi hade när jag var liten. Blir ordentligt illamående av att se dem.
 
Jag är sjukt otaggad på att tävla på rasmästerskapet imorgon. Jag känner mig inte helt frisk och att sitta nästan 5 timmar i en bil utan AC när det kryper i kroppen och huvudet är tungt känns ju sådär. Hade jag varit hemma hade det ”bara” varit 4 timmar vilket kan kännas värt det för ett rasmästerskap där vi kan ta championatet, men nu är jag på sommarstället så det är +
1 timme på restiden. Dessutom har vi knappt tränat eftersom jag fungerar så dåligt i värmen :wtf:

Men jag är sponsor och ska bidra med rabattkuponger till de som vinner i varje klass! :arghh: Kuponger jag har här, i handen! What do??
 
Jag är sjukt otaggad på att tävla på rasmästerskapet imorgon. Jag känner mig inte helt frisk och att sitta nästan 5 timmar i en bil utan AC när det kryper i kroppen och huvudet är tungt känns ju sådär. Hade jag varit hemma hade det ”bara” varit 4 timmar vilket kan kännas värt det för ett rasmästerskap där vi kan ta championatet, men nu är jag på sommarstället så det är +
1 timme på restiden. Dessutom har vi knappt tränat eftersom jag fungerar så dåligt i värmen :wtf:

Men jag är sponsor och ska bidra med rabattkuponger till de som vinner i varje klass! :arghh: Kuponger jag har här, i handen! What do??
Bit ihop och kör! Såg nån kylfläkt som man kopplar i ladduttaget i bilen, det kanske vore nått för att slippa värmen när du kör?
 
Bit ihop och kör! Såg nån kylfläkt som man kopplar i ladduttaget i bilen, det kanske vore nått för att slippa värmen när du kör?
Du säger det som om jag har ett ladduttag i bilen, eller pengar kvar efter valpköp :p

Jag har iallafall ordnat med presentkorten, så de blir gjorda och kan delas ut på plats. Sen jag skrev inlägget så mår jag sämre, vet inte om det är syrrans bonusbarn som dragit med någon bacill eller vad det kan vara.
 
Du säger det som om jag har ett ladduttag i bilen, eller pengar kvar efter valpköp :p

Jag har iallafall ordnat med presentkorten, så de blir gjorda och kan delas ut på plats. Sen jag skrev inlägget så mår jag sämre, vet inte om det är syrrans bonusbarn som dragit med någon bacill eller vad det kan vara.
Klantigt av mig :D

(Man ska akta sig för barn - jag blir också alltid sjuk...)
 
Jag är sjukt otaggad på att tävla på rasmästerskapet imorgon. Jag känner mig inte helt frisk och att sitta nästan 5 timmar i en bil utan AC när det kryper i kroppen och huvudet är tungt känns ju sådär. Hade jag varit hemma hade det ”bara” varit 4 timmar vilket kan kännas värt det för ett rasmästerskap där vi kan ta championatet, men nu är jag på sommarstället så det är +
1 timme på restiden. Dessutom har vi knappt tränat eftersom jag fungerar så dåligt i värmen :wtf:

Men jag är sponsor och ska bidra med rabattkuponger till de som vinner i varje klass! :arghh: Kuponger jag har här, i handen! What do??
Om du kommer så får du träffa mig och mitt lilla vilddjur! Lätt värt! :rofl:
 
Klantigt av mig :D

(Man ska akta sig för barn - jag blir också alltid sjuk...)
Du är förlåten :p

Och ja, jag lyckas på något vis alltid bli sjuk när det har varit barn nära inpå :cautious:

Om du kommer så får du träffa mig och mitt lilla vilddjur! Lätt värt! :rofl:
Alltså det hade ju varit SÅ kul, träffa bukefolk är toppen :D Men vet inte det är så kul att jag glatt kör 5 timmar utan AC när jag är förkyld :angel: Då lär jag hamna i diket :nailbiting:
 
Du är förlåten :p

Och ja, jag lyckas på något vis alltid bli sjuk när det har varit barn nära inpå :cautious:


Alltså det hade ju varit SÅ kul, träffa bukefolk är toppen :D Men vet inte det är så kul att jag glatt kör 5 timmar utan AC när jag är förkyld :angel: Då lär jag hamna i diket :nailbiting:
Låter stabilt! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
177
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
26 27 28
Svar
551
· Visningar
39 385
Senast: farin
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 850
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
362
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp