Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Det är ekollon överallt på marken nu. Ebrah fullständigt älskar ekollon och jag får hålla koll så gott jag kan för att hon inte ska få i sig några. Hon släpper dem när jag säger åt henne att göra det, men det är ju lagom lätt att se exakt vad hon gör när det är mörkt ute...

Troligen fick hon i sig ekollon både igår och idag när jag morgonrastade, för både igår och idag så har hon bajsat inne när jag kommit hem från jobbet. Väldigt lös i magen har hon varit :meh: Nu får jag börja planera promenadvägar efter var det finns ekollon och inte. Känns ju lagom vettigt.

Passar en hund just nu som får ha munkorg ibland när den och dens ägare är ute pga att hunden äter ekollon annars. Varför kan de inte bara låta bli giftiga saker?
 
Passar en hund just nu som får ha munkorg ibland när den och dens ägare är ute pga att hunden äter ekollon annars. Varför kan de inte bara låta bli giftiga saker?
Jag har också funderat på munkorg... Men, de enda munkorgar jag har är så öppna att det går in ekollon genom gallret i dem och att köpa ny munkorg enbart pga ekollon... det känns inte så lockande.
 
Eftersom att det är svårt att hitta bra ulltröjor/ulltäcken i bra passform för mina hundar så har jag börjat göra tröjor i isländskt ull till dom. Floki får vara provdocka under tiden jag stickar eftersom att jag fått hitta på ett eget mönster. :laugh:

lZXLCZc.jpg


bc4WnWQ.jpg
 
Provade det ekologiska schampot @AraSlei skickade med i valpkittet och kan bara säga positiva saker om det! Så lätt att skölja ur dessutom :up: Lyra rullade sig i något äckligt så det var hon som fick en dusch, Ata satt brevid mig och verkligen njöt av att se Lyra bli blöt :rofl:

Klippte klorna och efter det fick de ett mjukt ben, Lyra slukade sitt snabbast och gick fram till Ata som då morrade och visade tänderna... Lyra stod bakom mig typ en sekund senare och höll på att dö :meh:
 
Provade det ekologiska schampot @AraSlei skickade med i valpkittet och kan bara säga positiva saker om det! Så lätt att skölja ur dessutom :up: Lyra rullade sig i något äckligt så det var hon som fick en dusch, Ata satt brevid mig och verkligen njöt av att se Lyra bli blöt :rofl:

Klippte klorna och efter det fick de ett mjukt ben, Lyra slukade sitt snabbast och gick fram till Ata som då morrade och visade tänderna... Lyra stod bakom mig typ en sekund senare och höll på att dö :meh:

Vad kul att du gillade det! Jag tycker det är outstanding :up: Ladda ska få en dusch ikväll också, inför morgondagens kupering.

Hahaha, men Lyra då :D fegis!
 
Eftersom att det är svårt att hitta bra ulltröjor/ulltäcken i bra passform för mina hundar så har jag börjat göra tröjor i isländskt ull till dom. Floki får vara provdocka under tiden jag stickar eftersom att jag fått hitta på ett eget mönster. :laugh:

lZXLCZc.jpg


bc4WnWQ.jpg
Wow va duktig du är! Jag letar också efter ulltröja/ulltäcke i bra passform, du känner inte för att ta emot beställningar? :idea::D
 
Är det någon här som har koll på finska uppfödare och hur man kollar upp för att hitta en bra, frisk valp?
Jag erkänner, är helt lost på detta med avel, linjer, vad man bör kolla upp, det enda jag vet är att man kan gå in på en sida som har lista på kullar från godkända uppfödare, men räcker det?
 
Är det någon här som har koll på finska uppfödare och hur man kollar upp för att hitta en bra, frisk valp?
Jag erkänner, är helt lost på detta med avel, linjer, vad man bör kolla upp, det enda jag vet är att man kan gå in på en sida som har lista på kullar från godkända uppfödare, men räcker det?

Nej, det räcker inte. Beroende på ras måste du ju också titta på hälsotester och mentalitetsbeskrivningar, till exempel.
 
@Riru Koiranet finns ju, vet inte om det gäller alla raser dock. Vad har din ras för speciella sjukdomar, avelsproblem och hälsoprogram? Läs på om det så att du sen kan granska de kennlar du blir intresserad av.
 
@Riru Koiranet finns ju, vet inte om det gäller alla raser dock. Vad har din ras för speciella sjukdomar, avelsproblem och hälsoprogram? Läs på om det så att du sen kan granska de kennlar du blir intresserad av.

Verkar främst vara HD fel, så hur mycket koll bör man ha då? Bara föräldrar? Längre bak i led? Tidigare kullar? Räcker det med att föräldrar har A?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
20
· Visningar
1 040
Senast: VLMF
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
3 944
Senast: Scata
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
28 29 30
Svar
590
· Visningar
44 301
Senast: snorp
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
11 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp