Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har tillslut fått fakturan på grävningen, och tja..jag fick en chock. Det blev inte en billig hundgård :angel: Nu är det iofs mer grävt än bara den, vi är supernöjda och allt var sånt som behövde göras, men satan vad dyrt!
Förutom det så har vi haft Sid ute och försökt se var han rymmer, tror ni han rymde när vi spionerade? Nope :meh:
 
Var på klubben och gick DW-runda med hundarna. En kvinna, väldigt trevlig, kommer fram och undrar vad vi gör så stannar och pratar lite med henne. Förklarar att det är träning, att vissa tränar mer målmedvetet mot tävling men själv kör vi för att få lite fysisk träning och bygga lite muskler. Under tiden har min tik lagt sig ner, Staffystile med frambenen och bakbenen rakt ut, hon flämtar för det är varmt och ja, hon är säkert lite trött. Ser i ögonvrån en kille som står och blänger.

När vi fortsätter har vi hamnat lite efter de andra. Han skriker djurplågare efter mig, jag svarar Tack och fortsätter att gå. Han springer ikapp oss bakifrån och säger åt mig att stanna, jag fortsätter gå. Han säger att jag är en djurplågare, att han ska anmäla mig, att han ska ringa polisen, jag svarar att det får han gärna göra. Han vill veta vad jag heter, klassikern; varför plågar du dina hundar när det är du som borde träna. Han säger att han såg hur min hund kollapsade där borta, att det är dåligt för deras leder, att det är en fix idé jag fått. Att han har gått 2 km och är trött, hur tror jag då att mina hundar mår. Att de är törstiga, att de behöver dricka och jag pekar ut att de fått vatten, där, där och sen har vi nästa vattenpaus där framme. Han börjar slå sig själv i sidorna och skrika, frågar om han ska hålla fast mig så jag stannar. Jag fortsätter gå och det enda jag tänker är att rör han hundarna, då jävlar. Han följer efter mig minst 500 meter till våran sista vattenpausplats, där står redan flera personer och han går bara förbi, säger ingenting, tyst som en mus.

Tydligen är det bara viktigt att ge sig på "djurplågare" när det är en ensam tjej, när det är en grupp människor är det inte lika "viktigt" att säga något..
 
Var på klubben och gick DW-runda med hundarna. En kvinna, väldigt trevlig, kommer fram och undrar vad vi gör så stannar och pratar lite med henne. Förklarar att det är träning, att vissa tränar mer målmedvetet mot tävling men själv kör vi för att få lite fysisk träning och bygga lite muskler. Under tiden har min tik lagt sig ner, Staffystile med frambenen och bakbenen rakt ut, hon flämtar för det är varmt och ja, hon är säkert lite trött. Ser i ögonvrån en kille som står och blänger.

När vi fortsätter har vi hamnat lite efter de andra. Han skriker djurplågare efter mig, jag svarar Tack och fortsätter att gå. Han springer ikapp oss bakifrån och säger åt mig att stanna, jag fortsätter gå. Han säger att jag är en djurplågare, att han ska anmäla mig, att han ska ringa polisen, jag svarar att det får han gärna göra. Han vill veta vad jag heter, klassikern; varför plågar du dina hundar när det är du som borde träna. Han säger att han såg hur min hund kollapsade där borta, att det är dåligt för deras leder, att det är en fix idé jag fått. Att han har gått 2 km och är trött, hur tror jag då att mina hundar mår. Att de är törstiga, att de behöver dricka och jag pekar ut att de fått vatten, där, där och sen har vi nästa vattenpaus där framme. Han börjar slå sig själv i sidorna och skrika, frågar om han ska hålla fast mig så jag stannar. Jag fortsätter gå och det enda jag tänker är att rör han hundarna, då jävlar. Han följer efter mig minst 500 meter till våran sista vattenpausplats, där står redan flera personer och han går bara förbi, säger ingenting, tyst som en mus.

Tydligen är det bara viktigt att ge sig på "djurplågare" när det är en ensam tjej, när det är en grupp människor är det inte lika "viktigt" att säga något..
Är SÅ tacksam över att jag inte drabbats av sådana idioter alltså, hade haft fullt sjå att hålla undan Ammo i det läget.. Han tolererar liksom inte folk som beter sig sådär.

Och ja, vissa verkar mest vilja få ur sina aggressioner på någon snarare än att de faktiskt vill säga till om något.
 
Är SÅ tacksam över att jag inte drabbats av sådana idioter alltså, hade haft fullt sjå att hålla undan Ammo i det läget.. Han tolererar liksom inte folk som beter sig sådär.

Och ja, vissa verkar mest vilja få ur sina aggressioner på någon snarare än att de faktiskt vill säga till om något.
En av de andra tjejerna sa samma sak. Jag tror mina var så fokuserade på sitt "jobb" och han gick snett bakom så de blev inte så påverkade. Tur för honom (och då menar jag inte att hundarna skulle gjort något). :devil:

Det händer ju då och då att folk kommer fram och undrar vad vi gör. De får mer än gärna fråga så kan vi förklara vad vi sysslar med och varför. Vissa har ett öppet sinne, andra är inte lika glada. Då och då får man ett djurplågare kastat i ryggen men det har blivit bättre. Detta är första gången för mig någon varit så pass aggressiv och "hotat" med att bli fysisk. Tidigare har vi tydligen blivit anmäld vid ett tillfälle och då kom de ut och var med på en träning utan att hitta något att anmärka på.
 
Lyra gick ännu mer crazy idag :banana: gick med henne i andra såten, drog direkt 300 m och sedan drev i 400 m. Det gick över två vägar och troligtvis älg av slagen att dömma. Sedan två drev till som gick åt fel håll, det fjärde var två rådjur som passerade en passkytt. Inga långa drev, 250-400 m, men hon ville lite idag! Gick en liten såt till där fick hon upp ko m kalv till passkytt som inte fick läge. Hon bröt vid passkytten, denne satt vid en väg så ganska naturligt att hon bröt där. Lyran är slut mentalt men Sara jobbar på med älgen istället :)

Nu tyckte till och med husse att hon var duktig idag :D
Sara avslutade dagen på topp som vanligt :D lite snopet bara, för nu är älgjakten över på den marken. Men det är så kul att se när hundarna gör det de är avlade till och dessutom lyckas :up:
 
Var på klubben och gick DW-runda med hundarna. En kvinna, väldigt trevlig, kommer fram och undrar vad vi gör så stannar och pratar lite med henne. Förklarar att det är träning, att vissa tränar mer målmedvetet mot tävling men själv kör vi för att få lite fysisk träning och bygga lite muskler. Under tiden har min tik lagt sig ner, Staffystile med frambenen och bakbenen rakt ut, hon flämtar för det är varmt och ja, hon är säkert lite trött. Ser i ögonvrån en kille som står och blänger.

När vi fortsätter har vi hamnat lite efter de andra. Han skriker djurplågare efter mig, jag svarar Tack och fortsätter att gå. Han springer ikapp oss bakifrån och säger åt mig att stanna, jag fortsätter gå. Han säger att jag är en djurplågare, att han ska anmäla mig, att han ska ringa polisen, jag svarar att det får han gärna göra. Han vill veta vad jag heter, klassikern; varför plågar du dina hundar när det är du som borde träna. Han säger att han såg hur min hund kollapsade där borta, att det är dåligt för deras leder, att det är en fix idé jag fått. Att han har gått 2 km och är trött, hur tror jag då att mina hundar mår. Att de är törstiga, att de behöver dricka och jag pekar ut att de fått vatten, där, där och sen har vi nästa vattenpaus där framme. Han börjar slå sig själv i sidorna och skrika, frågar om han ska hålla fast mig så jag stannar. Jag fortsätter gå och det enda jag tänker är att rör han hundarna, då jävlar. Han följer efter mig minst 500 meter till våran sista vattenpausplats, där står redan flera personer och han går bara förbi, säger ingenting, tyst som en mus.

Tydligen är det bara viktigt att ge sig på "djurplågare" när det är en ensam tjej, när det är en grupp människor är det inte lika "viktigt" att säga något..

Men GUD?! :eek: Folk är ju helt jävla galna? Var det någon som du vet brukar vara på klubben eller var det någon random privatperson?
 
Men GUD?! :eek: Folk är ju helt jävla galna? Var det någon som du vet brukar vara på klubben eller var det någon random privatperson?
Vi har en plats vi kör Wp men Dw går vi runt ett motionsspår i närheten så var på allmän plats och lyckligtvis har jag aldrig sett människan innan.
 
Vi har tillslut fått fakturan på grävningen, och tja..jag fick en chock. Det blev inte en billig hundgård :angel: Nu är det iofs mer grävt än bara den, vi är supernöjda och allt var sånt som behövde göras, men satan vad dyrt!
Förutom det så har vi haft Sid ute och försökt se var han rymmer, tror ni han rymde när vi spionerade? Nope :meh:

Våran gick på strax under 30 000:-. Med arbete, dräningsmaterial, grus och balkarna. Men det var det värt. Alltid torra hundgårdar :up:
 
Vi har tillslut fått fakturan på grävningen, och tja..jag fick en chock. Det blev inte en billig hundgård :angel: Nu är det iofs mer grävt än bara den, vi är supernöjda och allt var sånt som behövde göras, men satan vad dyrt!
Förutom det så har vi haft Sid ute och försökt se var han rymmer, tror ni han rymde när vi spionerade? Nope :meh:
Jag hade lyxen att förförra ägaren till gården grävde och dränerade för hundgård. Så jag behövde bara köpa själva hundgården sätta upp den på den redan väldränerade och grusade ytan :angel::up:;)
 
Har fått kontakt med en trevlig person som är intresserad av vinthund, och som jag faktiskt tror kan passa med saluki. Nu har hon skrivit att hon gärna kommer och hälsar på för att bekanta sig med mina damer. Hoppas att det blir något av det. Jag gillar att visa upp dem och prata saluki :angel:

Och justja, en gubbe vi mötte ute idag blev helförtjust i damerna. Sedan när han skulle gå vidare så tittade Ebrah rakt på honom och då utbrast han "Åh, vilka fantastiska ögon hon har också!" :D Jag håller med honom.
 
Jag hade lyxen att förförra ägaren till gården grävde och dränerade för hundgård. Så jag behövde bara köpa själva hundgården sätta upp den på den redan väldränerade och grusade ytan :angel::up:;)
Orättvist :mad: Verkligen lyx! :)
Maken sa men du, tänk om du hade fått handgräva allting själv, känns det inte värt pengarna om du tänker på det? Jag ba eh joo :laugh:
Vi gjorde också 2 parkeringar + dränerade en bit ovanför eftersom allt vatten rinner från berget och ner på tomten. Så det kommer säkert kännas som väl investerade slantar i framtiden. Lyllo dom som får flytta hit nån gång :angel:
 
Vi har tillslut fått fakturan på grävningen, och tja..jag fick en chock. Det blev inte en billig hundgård :angel: Nu är det iofs mer grävt än bara den, vi är supernöjda och allt var sånt som behövde göras, men satan vad dyrt!
Förutom det så har vi haft Sid ute och försökt se var han rymmer, tror ni han rymde när vi spionerade? Nope :meh:

Vi ska också gräva för hundgårdar på nya gården, och el till lagården, och vatten och el till ”skomakarns” (andra blivande boningshuset på gården). Sambon köpte en grävmaskin istället! :D
 
Har haft fullt upp och hundarna har fått vila hela veckan och i princip bara fått rastningsrundor :angel: De har varit lugna både inne och ute trots allt. Idag fick Gripa ett längre träningspass med lydnad och lite uppletande. Och det gick SÅ bra! Taggad till tusen och energi som rök ur öronen men HELT tyst och fokuserad. Inget skall. Jag har ju sen tävlingen inte tränat så mycket och när vi tränat så har jag fokuserat på att ha ROLIGT tillsammans. Och det verkar ha funkat bra!:love:

Hon är ju en så fantastiskt rolig hund att jobba med! Måste bara få ordning på mina nerver så man kan visa det på tävling också :D

Mattes lilla lyckopiller :heart
IMG_8592.JPG
 
Han skyllde på det, ja. Vissa män (tex den jag är tillsammans med) MÅSTE bara ha en grävmaskin för att leka med... :cautious::D

Jag hade inte blivit ett dugg förvånad över om han köpt en ändå som du skriver :D
Efter att han hyrt en när han grävde om avloppet i gamla huset och jag såg lyckan i ögonen på honom när han fick gräva upp hela trädgården till nån form av gigantisk sandlåda, då förstod jag att vi snart har en i vår ägo! :rofl:

(Sen kan han mycket väl ha nytta av den i jobbet också i framtiden, så det är en bra investering!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Trott
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
26 27 28
Svar
548
· Visningar
38 946
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
7 682
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
358
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp