Bukefalos 28 år!

Hur bli frisk? Helst snabbt...

Nej, det gör jag faktiskt aldrig, inte sedan jag var barn i alla fall. Febern har en funktion, tänker jag.
Så resonerade min sambo innan jag övertygade honom att prova. Han ändrade sin inställning till medicin när han insåg att han blev friskare snabbare när han orkade dricka, äta och sova Tack vare febernedsättande...
 
Så resonerade min sambo innan jag övertygade honom att prova. Han ändrade sin inställning till medicin när han insåg att han blev friskare snabbare när han orkade dricka, äta och sova Tack vare febernedsättande...
Jag orkar dricka, äta och sova utan febernedsättande :) Speciellt äta:up:
 
Jag tror att febernedsättande eller inte, till stor del hänger ihop med hur allmänpåverkad man blir av feber och av sjukdomen som sådan. De flesta (alla?) receptfria febernedsättande medlen är ju dessutom smärtlindrande och antiinflammatoriska.
När jag är sjuk kan jag inte ens gå och kissa själv utan febernedsättande medel. Att äta eller sova är inte att tänka på. Det är svårt nog även med medicin.
 
Jag tror att febernedsättande eller inte, till stor del hänger ihop med hur allmänpåverkad man blir av feber och av sjukdomen som sådan. De flesta (alla?) receptfria febernedsättande medlen är ju dessutom smärtlindrande och antiinflammatoriska.
När jag är sjuk kan jag inte ens gå och kissa själv utan febernedsättande medel. Att äta eller sova är inte att tänka på. Det är svårt nog även med medicin.
Då skulle jag också ta febernedsättande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 134
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp