Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med @Trasten Tycker de som inte har kunskap och erfarenhet från våld i nära relationer ska vara lite försiktiga med att uttala massa råd hur hon ska bete sig då det inte fungerar som i vanliga relationer. Stadiet som är nu är ju en högrisk för att våldet ska eskalera. Här är det ju både psykologiskt och ekonomiskt våld som utövas samt eftervåld där barnen används. Tycker framtiden handlar väldigt klok som iaktar försiktighet och inte går in i för mycket diskussioner som provocerar.

Mitt råd är att om du behöver en advokat välja en som har gedigen erfarenhet av våld i nära reaktioner.
Till ditt utmärkta inlägg lägger jag till att advokaten också ska ha kännedom om familjerätt.
 
Det dokument jag har sparat överlämningar, ytterligare kontakt osv, eller saker som sagts har blivit fullt... Så jag kommer att skriva ut det snart och be en släkting att spara det.


Det känns så sjukt allt. Och jag kan inte släppa tanken på att jag överdriver allt
 
Pappan borde kontakta socialtjänsten om han behöver stöd i sitt föräldraskap i den nya situationen. Det finns bra hjälp och stöd att få för att komma vidare från mansbebis-offerkoftan, men det är absolut inget ens frånskilda partner ska behöva ta ansvar för.

Jag förstår dilemmat med att barnen finns där, men om inte siktet är enskild vårdnad så skulle det kunna vara en chans att hitta en rimlig fungerande lösning.

Det som är nu låter som skit och gör mig orolig.
 
. Som förälder är man ju tvungen att alltid och konstant vara tillgänglig och detta kanske är ett sätt att lösa det på
Ytterligare en tanke, finns det någon annan än dig han kan ringa till om något är akut med barnen?

Nej man är inte tvungen att alltid och konstant vara tillgänglig och definitivt inte för sitt ex, det är ju inte akuta saker han hör av sig om direkt.

Han beter sig ju som att @Framtiden fortfarande finns tillgänglig i hans liv och ska ta hand om både honom och barnen när barnen är hos honom och lyssna på hans klagovisor i tid och otid.

Det finns därför definitivt skäl för att hon har en separat tfn som han inte har nr till, så hon kan stänga av den andra och slippa hans terroriserande.
 
Om barnen är med om en olycka så är det nog rätt nice om man kan få tag på föräldrarna inom rimlig tid. Nej det är inte vanligt att det händer, men det händer trots allt.
Men det räcker ju med en förälder/anhörig. Finns många situationer när man inte direkt kan nå båda/den andra föräldern.
/Hon som åkte ambulans till sjukhuset med en lärare på den tiden som det inte fanns mobiltelefoner
 
Angående nåbar mm. Jag hittade en plånbok för något år sedan, i den fanns leg, men jag kunde inte hitta telefonnummer till personen ifråga. Ringde 11414, för att rapportera att jag hittat den. Personen där kunde på något sätt hitta telefonnummer och kontaktade ägaren, som kunde möta upp och få tillbaka sin plånbok. Så att om nu det finns ett annat telefonnummer, så kan nog det gå att komma fram ändå, om det absolut skulle behövas.
 
Om barnen är med om en olycka så är det nog rätt nice om man kan få tag på föräldrarna inom rimlig tid. Nej det är inte vanligt att det händer, men det händer trots allt.
Säg att en förälder skulle jobba med något där det absolut inte(!) går att ha mobiltelefonen igång, inte svara när som helst och på så sätt inte vara konstant tillgänglig... Ska den föräldern tvingas byta jobb då för att alltid vara nåbar, trots att barnet har en till förälder som är fullt kapabel att ta hand om sitt barn?
 
Säg att en förälder skulle jobba med något där det absolut inte(!) går att ha mobiltelefonen igång, inte svara när som helst och på så sätt inte vara konstant tillgänglig... Ska den föräldern tvingas byta jobb då för att alltid vara nåbar, trots att barnet har en till förälder som är fullt kapabel att ta hand om sitt barn?
Vi har ju minst en på buke - som lägger ifrån sig privat mobil vid arbetspassets början. Och har barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 044
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 742
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 088
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp