Hur få upp trött sambo på morgonen?

Newbee

Trådstartare
Hej!

Jag har ett stort problem med min sambo som jag kan väcka ett antal gånger innan han ens vaknar. Han är svår att nå fram till liksom, hör inte alarm osv. Väcker jag honom inte så kan han sova till 11 men det funkar inte då han har ett jobb att gå till. finns det någon sorts hjälp att få? Han sover hela natten annars och vi lägger oss i tid.
Detta är väldigt frustrerande.
 
På teknikmagasinet finns det ett alarm som låter helvete med en liten dosa som vibrerar REJÄLT som man lägger under kudden/i sängen. Det enda som fick mig ur sängen förr.
 
Prova att stoppa i han nåt, ett äpple eller liknande direkt.

Funkar det så får ni prova att sätta klockan ännu tidigare och ta en första frukost vid tre eller något och så sov ett par timmar på det.

Annars är väl det det där med att lägga sig tidigare.
 
Hej!

Jag har ett stort problem med min sambo som jag kan väcka ett antal gånger innan han ens vaknar. Han är svår att nå fram till liksom, hör inte alarm osv. Väcker jag honom inte så kan han sova till 11 men det funkar inte då han har ett jobb att gå till. finns det någon sorts hjälp att få? Han sover hela natten annars och vi lägger oss i tid.
Detta är väldigt frustrerande.

Isbitar.
Mycket effektivt.
 
Vi har djur som behöver tas om hand om innan jobb, jag börjar 6 och han 7 så han måste hinna dom innan :-) och låta honom sova vidare är inget alternativ.. Jag tänkte om det fanns något medicinskt sätt..
 
Vi har djur som behöver tas om hand om innan jobb, jag börjar 6 och han 7 så han måste hinna dom innan :-) och låta honom sova vidare är inget alternativ.. Jag tänkte om det fanns något medicinskt sätt..
Så länge han har dig som mamma så behöver han inte ta ansvar för sitt liv. Vilka djur har ni o vem äger djuren? Kan han inte ta hand om sina djur så får han väl sälja/omplacera/avliva dom.
 
Jag hade nog faktiskt struntat i om han kom försent till jobbet. :sneaky: Det är väl ändå hans eget ansvar. Att få sparken är ju inte så kul så han kanske lär sig med tiden? (Elakt kanske, men så tänker jag...)
Men nu verkar han ju ha problem med just tiden... :laugh::angel: haha!

Min kille är också svårväckt. Han brukar dock ha två larm förutom mobilen. Dessa larmklockor placerar han så långt bort det bara går i rummet. Prova med det? (Brukar dock få vara jag som till slut stänger av, men din sambo får inte den lyxen!)
 
Hej!

Jag har ett stort problem med min sambo som jag kan väcka ett antal gånger innan han ens vaknar. Han är svår att nå fram till liksom, hör inte alarm osv. Väcker jag honom inte så kan han sova till 11 men det funkar inte då han har ett jobb att gå till. finns det någon sorts hjälp att få? Han sover hela natten annars och vi lägger oss i tid.
Detta är väldigt frustrerande.
INTE. DITT. PROBLEM.

Alltså, han får själv ta ansvar för det, eller ta konsekvenserna! Det är inte din uppgift att få honom ur sängen. Herregud.
 
Kollar han upp sig och han är frisk och det inte finns något fel på det sättet så hade jag nog struntat i honom. Han lär få ett litet uppvaknande när han förlorar jobbet kanske. Eller så får han byta jobb och ta ett jobb där han kan sova till 11 tiden. Så får ni dela upp ansvaret för djuren till olika tider på dygnet.

Ser inte riktigt att det är ditt problem där. Om inte han faktiskt på riktigt försöker vakna men då är det nog som sagt någonting som stör nattsömnen på nåt sätt. Tror tyvärr han förlitar sig för mycket på dig och därför inte ställer in sig på att han måste vakna själv.
 
Jag hade låtit honom sova sen får han ta ansvar för sin egen slapphet när han blir av med jobbet för att han försover sig var och varannan dag. Du är inte hans morsa.

Jag var ihop med en man som trodde jag var hans morsa och som tyckte det var okej att sitta hemma och spela nätpoker (för egna pengar) medan jag jobbade och slet för att försörja oss båda två, betala hyra, räkningar, handla mat osv. Slutade med att jag lämnade honom och nu har han tagit sig samman och jobbar igen.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 132
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 444
Senast: Hazel
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp