Hur få upp trött sambo på morgonen?

En av mina bröder är precis så svårväckt och han har diabetes, dvs. blodsockernivån kan spela in.
 
Jag hade nog faktiskt struntat i om han kom försent till jobbet. :sneaky: Det är väl ändå hans eget ansvar. Att få sparken är ju inte så kul så han kanske lär sig med tiden? (Elakt kanske, men så tänker jag...)

Men vet du.. detta kanske inte alls har med att man är ansvarslös att göra. Jag är väldigt ansvarsfull person, punktlig osv. Jag bestämmer på kvällen innan vilken tid jag ska gå upp, och jag inser hur otroligt viktigt det är. Men när mitt alarm ringer så hör jag det ofta inte, därför har jag 3 alarm, min kropp går på autoilot och jag KAN inte ta rätt beslut när jag är nyvaken. Min hjärna förstår inte konsekvenser över huvudtaget. Jag är oförmögen att förstå vilka negativa effekter det ger om jag inte kliver upp när alarmet ringer.

Detta kan ju låta sjukt konstigt för någon som inte har det här problemet, men jag är oerhört glad över att min kille hjälper mig att komma upp på morgonen och ställer en knepig mattefråga eller liknande för att se att jag inte är på autopilot utan att min hjärna faktiskt är helt vaken så att jag kan fatta rätt beslut.

Om min kille inte sover här så har jag ofta sådan ångest innan jag ska sova för att jag inte skall komma upp att jag inte kan somna över huvudtaget utan ligger vaken hela natten bara för att försäkra mig om att jag då ju redan är vaken när klockan ringer och kan gå upp
 
Hej!

Jag har ett stort problem med min sambo som jag kan väcka ett antal gånger innan han ens vaknar. Han är svår att nå fram till liksom, hör inte alarm osv. Väcker jag honom inte så kan han sova till 11 men det funkar inte då han har ett jobb att gå till. finns det någon sorts hjälp att få? Han sover hela natten annars och vi lägger oss i tid.
Detta är väldigt frustrerande.
Ge fan i att väcka honom och låt han själv oroa sig och ta ansvar för detta ;) Ett råd från en som oroat sig för mycket för andra!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 131
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 643
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 444
Senast: Hazel
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp