Bukefalos 28 år!

Hur finner man modet att anmäla någon?

Läser mer än jag skriver på Buke, men nu måste jag reagera. Vad är det för vänner? Det är väl då man finns där som vän, när ens vänner är ett vrak? Beklagar verkligen situationen du är i, önskar det fanns något jag kunde göra för att hjälpa till.
Det hoppades jag också på.... Min sk bästa vän har inte ens frågat hur jag mår, sen misshandeln för en månad sen. Dom har fullt upp med annat i livet. Jag är precis tvärtom, när någon av mina vänner mår dåligt lägger jag ner allt annat och fokuserar på den personen istället. Det är det vänner gör...

Jag mådde extremt dåligt i somras av diverse orsaker och då var det någon av mina nära vänner som gjorde en orosanmälan till socialen. Trodde jag börjat med droger igen.... Till saken hör att jag varit benzofri i 10 år och det enda jag behövde vara en stor jävla kram. Inget annat. Ingen har vågat erkänna vem det var.

Det är en väldigt komplicerad historia, men jag är inte lika bra längre, inte fin, snygg och rik osv. Jag kan ju "bara" hästar (fast då duger jag jävligt bra ;) ). Tvärtom till de "fina" jag menar så bygger jag inte upp mitt liv på en jävla lögn och ljuger för andra.
 
Jag är inte så himla bra på att stötta så här i skrift, men jag är en :devil: på att organisera, och jag vet att det finns många här som vill hjälpa. Så om du vill så ordnar jag med Bukes hjälp matkassar, presentkort på mataffär eller vad du själv tycker blir bäst. Det enda du behöver göra är att säga ja, om det är okej med dig. :heart
Alltså, ni är så himla gulliga alla ni som föreslagit ❤ :cry: .
Jag har verkligen inte samvete till att gå med på det, just nu orkar jag inte ens laga mat. Kaffe är bra grejer...hälsar mitt magsår haha.
 
Min handläggare har precis fått en lex sarah-anmälan på sig av sin chef (pga hur hon behandlat mig, mitt boendestöd som agerade) så jag känner lite att jag helst inte vill kontakta henne just nu. Mitt boendestöd vet inte om vad som har hänt heller. Till saken hör att hon känner aset sen många många år tillbaka..
Se till att få en annan utan kopplingar till honom. Kontakta den som beslutar om stödet.
 
Alltså, ni är så himla gulliga alla ni som föreslagit ❤ :cry: .
Jag har verkligen inte samvete till att gå med på det, just nu orkar jag inte ens laga mat. Kaffe är bra grejer...hälsar mitt magsår haha.
Släpp samvetet (jo, för det är ju enkelt, jag vet...) och låt ”oss” hjälpa dig :heart
Det kan säkert ordnas lagad mat också kan jag tänka mig!

Jag skickar en stor kram:heart
 
Det är min handläggare som beslutar. Det finns bara 4 stycken i gruppen, jag har bara en och hon är den enda jag litar på och den enda gången jag inte haft henne har varit när hon var mammaledig. Jag har haft olika i 10 år nu men hon är den enda jag verkligen har kunnat lita på i alla väder - hon är fantastisk. Men det här kan jag inte prata med henne om, det kan jag bara inte. Även om hon har tystnadsplikt så är jag osäker på hur långt det sträcker sig när det gäller brott, om jag berättar något mm. Jag kan lagen egentligen men minnet just nu är minst sagt dåligt...
 
Det är min handläggare som beslutar. Det finns bara 4 stycken i gruppen, jag har bara en och hon är den enda jag litar på och den enda gången jag inte haft henne har varit när hon var mammaledig. Jag har haft olika i 10 år nu men hon är den enda jag verkligen har kunnat lita på i alla väder - hon är fantastisk. Men det här kan jag inte prata med henne om, det kan jag bara inte. Även om hon har tystnadsplikt så är jag osäker på hur långt det sträcker sig när det gäller brott, om jag berättar något mm. Jag kan lagen egentligen men minnet just nu är minst sagt dåligt...
Har för mig att tystnadsplikten för vård o omsorgspersonal upphör om straffvärdet överstiger 2 år, men i det här fallet blir det ju hörsägen. Tillkallar @Görel hon kan det nog bättre än mig.
 
Så himla gulliga ni är mot mig allihop! :heart

Jag har fått flera pm och jag ber om ursäkt här, jag orkar inte läsa och svara just nu. Jag är alldeles alldeles under isen....förlåt :cry::cry::cry:. Inte ens mina vänner nära här i byn vill träffa mig just nu, men jag förstår dom dock med tanke på vilket vrak jag är.
Kram!
Hör av dig till någon när du orkar om du behöver något. Så kan den kontakta vidare om det behövs en liten insamling.
 
Det är min handläggare som beslutar. Det finns bara 4 stycken i gruppen, jag har bara en och hon är den enda jag litar på och den enda gången jag inte haft henne har varit när hon var mammaledig. Jag har haft olika i 10 år nu men hon är den enda jag verkligen har kunnat lita på i alla väder - hon är fantastisk. Men det här kan jag inte prata med henne om, det kan jag bara inte. Även om hon har tystnadsplikt så är jag osäker på hur långt det sträcker sig när det gäller brott, om jag berättar något mm. Jag kan lagen egentligen men minnet just nu är minst sagt dåligt...

Avsteg från tystnadsplikten kan göras vid misstanke om brott men då gentemot polis, inte privatpersoner osv. Dvs man kan(/får/bör beroende på situation) lämna uppgifter till polis/utredare/åklagare.
 
Jag håller med. Jag är itne supertät för tillfället, men om vi är fler som tex skänker motsvarande några färdigrätter så kan det bli en hel del. Vi vill ju det @Jen80!

(eller egentligen vill vi åka dit och skicka aset med en enkelbiljett till Saturnus, men det är inte lika accepterat, eller enkelt, som att köpa färdigmat)
 
Sådan spray finns oftast bara att köpa i butik pga åldersgräns vid köp samt restriktioner med att skicka via post, vet inte var du bor eller om det finns butiker i din närhet men om
du behöver hjälp med att köpa en kan du skicka mig ett PM så kan jag köpa en och skicka till dig!
Sprayen finns bland annat på Teknikmagsinet.

Jag minns I huvudet inte var men jag köpte sån spray på postorder för två år sen.
 
Jag håller med. Jag är itne supertät för tillfället, men om vi är fler som tex skänker motsvarande några färdigrätter så kan det bli en hel del. Vi vill ju det @Jen80!

(eller egentligen vill vi åka dit och skicka aset med en enkelbiljett till Saturnus, men det är inte lika accepterat, eller enkelt, som att köpa färdigmat)

Jag håller helt med om ditt andra förslag :D men kanske lite svårt att genomföra.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 696
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 414
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 966
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 759
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp