Bukefalos 28 år!

Hur finner man modet att anmäla någon?

@Jen80 Kram 💕
Hästen är så mycket viktigare än vi, vi kan vänta till du orkar. Tycker du är inne ofta ändå, vilket är skönt så vi får chans att skicka kramar online.

Alla: Buke kan verkligen vara helt fantastiskt när det gäller tycker jag. Många som ställer upp med det de kan. Alltifrån fina ord till praktisk hjälp 😍.
 
Inte ens mina vänner nära här i byn vill träffa mig just nu, men jag förstår dom dock med tanke på vilket vrak jag är.
:heart Jag är i en liknande situation och måste säga att jag förstår inte det där. Jag har jättesvårt att förstå att mina vänner valde att inte hjälpa när jag behövde det som mest. Sa t.o.m. rakt ut att "jag är livrädd för att vara hemma, kan jag få sova på din soffa?". Jag fick inte det. Vänner som sett mina skador sa nej. Nu säger jag knappt något om vad som sker. Polisen säger att jag ska berätta för vänner, be om hjälp... jag ba eeh ja jag försökte 😔.
 
:heart Jag är i en liknande situation och måste säga att jag förstår inte det där. Jag har jättesvårt att förstå att mina vänner valde att inte hjälpa när jag behövde det som mest. Sa t.o.m. rakt ut att "jag är livrädd för att vara hemma, kan jag få sova på din soffa?". Jag fick inte det. Vänner som sett mina skador sa nej. Nu säger jag knappt något om vad som sker. Polisen säger att jag ska berätta för vänner, be om hjälp... jag ba eeh ja jag försökte 😔.
Behöver du fortfarande hjälp? :heart
 
:heart Jag är i en liknande situation och måste säga att jag förstår inte det där. Jag har jättesvårt att förstå att mina vänner valde att inte hjälpa när jag behövde det som mest. Sa t.o.m. rakt ut att "jag är livrädd för att vara hemma, kan jag få sova på din soffa?". Jag fick inte det. Vänner som sett mina skador sa nej. Nu säger jag knappt något om vad som sker. Polisen säger att jag ska berätta för vänner, be om hjälp... jag ba eeh ja jag försökte 😔.
Men vad tusan!
Jag hade en kompis i en otrevlig situation. När hon ringde och sa "nu behöver jag hjälp" så hämtade jag henne, hennes katt och häst. Hur kan inte folk ställa upp?!
 
:heart Jag är i en liknande situation och måste säga att jag förstår inte det där. Jag har jättesvårt att förstå att mina vänner valde att inte hjälpa när jag behövde det som mest. Sa t.o.m. rakt ut att "jag är livrädd för att vara hemma, kan jag få sova på din soffa?". Jag fick inte det. Vänner som sett mina skador sa nej. Nu säger jag knappt något om vad som sker. Polisen säger att jag ska berätta för vänner, be om hjälp... jag ba eeh ja jag försökte 😔.
:( Hur mår du nu?
 
:heart Jag är i en liknande situation och måste säga att jag förstår inte det där. Jag har jättesvårt att förstå att mina vänner valde att inte hjälpa när jag behövde det som mest. Sa t.o.m. rakt ut att "jag är livrädd för att vara hemma, kan jag få sova på din soffa?". Jag fick inte det. Vänner som sett mina skador sa nej. Nu säger jag knappt något om vad som sker. Polisen säger att jag ska berätta för vänner, be om hjälp... jag ba eeh ja jag försökte 😔.
Men herregud, vad är det du säger?! 😭😭😭
Jag förstår inte hur människor tänker.. När min vän försökte bryta med sin psykopatsambo så peppade jag henne i över ett år, såg hur hon mådde, stöttade och fanns dygnet runt. I smyg tittade vi på en annan lägenhet och en morgon var vi fem pers som på två timmar packade och flyttade alla hennes grejer. Samma person har inte ens frågat hur jag mår nu.

Jag hoppas att det både i ditt och mitt fall ligger rädsla bakom, att de inte vet vad/hur de ska säga eller göra. Men då är det bättre att säga det - det här är en svår situation även för mig som jag inte vet hur jag ska hantera så hur löser vi det ihop? Det är inte så svårt att säga...

Nej fy fan, jag lider med dig! Min soffa finns alltid, för alla! Även för dig ❤❤❤.
Kan jag hjälpa dig med något?
 
Men herregud, vad är det du säger?! 😭😭😭
Jag förstår inte hur människor tänker.. När min vän försökte bryta med sin psykopatsambo så peppade jag henne i över ett år, såg hur hon mådde, stöttade och fanns dygnet runt. I smyg tittade vi på en annan lägenhet och en morgon var vi fem pers som på två timmar packade och flyttade alla hennes grejer. Samma person har inte ens frågat hur jag mår nu.

Jag hoppas att det både i ditt och mitt fall ligger rädsla bakom, att de inte vet vad/hur de ska säga eller göra. Men då är det bättre att säga det - det här är en svår situation även för mig som jag inte vet hur jag ska hantera så hur löser vi det ihop? Det är inte så svårt att säga...

Nej fy fan, jag lider med dig! Min soffa finns alltid, för alla! Även för dig ❤❤❤.
Kan jag hjälpa dig med något?
Alltså, det här. Att sitta så illa till själv som du gör men ändå erbjuda sovplats (till en främling?). All heder till dig! ❤
 
Alltså ni är så fantastiska!!!! 😭
Alla underbara ord, pm, juridisk hjälp, tips, öron som lyssnar, telefonnummer, plats för mig och djur...från söder till Umeå. Jag är mållös!

Och vet ni vad, imorgon ska jag äta för något är på väg hit ❤.

Och en rolig grej, jag ska på möte imorgon. Kommunen söker måltidsvänner för att de som får mat hemkörd ska få sällskap och kanske äta lite mer. Så jag ska matchas ihop med någon och käka lunch ihop en gång i veckan - det ska bli så roligt!!
Älsde människor är så himla fina och kan jag göra någon glad och nöjd blir jag så otroligt glad. Handläggaren jag pratade med blev helt lyrisk när jag sa att jag är utbildad uska men har mycket tid över eftersom jag inte jobbar 🙂.

Jag är inte så himla bra på mycket (mer än hästar och marsvin...och prata, o m g 🤦‍♀️), men att bry mig om andra är jag lite av en expert på. Jag har fått höra att jag har FÖR stort hjärta...men det tror jag inte man kan ha. Alla gör vad de kan med de förutsättningar man har 💕.

Jag hoppas så att jag är piggare imorgon. Men nu börjar jag nojja, nu är det ju ca 2 veckor sen han var här sist...det brukar vara 2-3 veckor mellan gångerna när han är på mig. Usch! Men jag har inga kvällspass i stallet och behöver inte vara ute när det är mörkt då. Sååå...jag ska handla försvarsspray, snäll lillebror fixar till tanten och skickar hit 🙏.
 
Alltså, det här. Att sitta så illa till själv som du gör men ändå erbjuda sovplats (till en främling?). All heder till dig! ❤
Det är sån jag är! ❤

För nåt år sen var det en hästfotograf som skulle på uppdrag i skåne men där hon skulle sova över hade dom fått vinterkräksjukan. Panikinlägg på facebook som jag såg av en slump.. Hon skulle åt mitt håll så vad fasen, jag har en soffa - kom hit och sov 😁. Ingen aning om vem människan var men är det kris så är det. Det blev en mycket trevlig kväll, jag fixade middag och så pratade vi häst halva natten.

Sitter någon i knipa så gör jag alltid vad jag kan, för man får alltid tillbaka det i någon form 🙂.
 
Jag läste lite för fort och trodde att du frågade om de ville ha adressen till Saturnus. :laugh:
(Den måste väl vara Vintergatan 6?)
Hahaha!!!
Alltså jag litar inte på min gps (eller mig själv 💁‍♀️) och jag har lokalsinne som en fryst fiskpinne så...vi säger att vintergatan 6 är rätt 😁. Krisar det får vi väl höra med NASA... "Hej, alltså vi är ett gäng människor på en svensk hästsajt som behöver adressen till saturnus för dumpning av farligt avfall..."😂
 
Alltså ni är så fantastiska!!!! 😭
Alla underbara ord, pm, juridisk hjälp, tips, öron som lyssnar, telefonnummer, plats för mig och djur...från söder till Umeå. Jag är mållös!

Och vet ni vad, imorgon ska jag äta för något är på väg hit ❤.

Och en rolig grej, jag ska på möte imorgon. Kommunen söker måltidsvänner för att de som får mat hemkörd ska få sällskap och kanske äta lite mer. Så jag ska matchas ihop med någon och käka lunch ihop en gång i veckan - det ska bli så roligt!!
Älsde människor är så himla fina och kan jag göra någon glad och nöjd blir jag så otroligt glad. Handläggaren jag pratade med blev helt lyrisk när jag sa att jag är utbildad uska men har mycket tid över eftersom jag inte jobbar 🙂.

Jag är inte så himla bra på mycket (mer än hästar och marsvin...och prata, o m g 🤦‍♀️), men att bry mig om andra är jag lite av en expert på. Jag har fått höra att jag har FÖR stort hjärta...men det tror jag inte man kan ha. Alla gör vad de kan med de förutsättningar man har 💕.

Jag hoppas så att jag är piggare imorgon. Men nu börjar jag nojja, nu är det ju ca 2 veckor sen han var här sist...det brukar vara 2-3 veckor mellan gångerna när han är på mig. Usch! Men jag har inga kvällspass i stallet och behöver inte vara ute när det är mörkt då. Sååå...jag ska handla försvarsspray, snäll lillebror fixar till tanten och skickar hit 🙏.
Herre.gud! Jag går sönder, så fin du verkar vara. Jag skulle vilja vara din vakthund!!!!
 
Idag kom det ett rekommenderat brev till mig...
Alltså...läste jag rätt?! 😱😳😱😳😱

Jag bröt ihop fullständigt på ica kan jag säga. En personal kom fram och frågade hur jag mådde. Tårarna bara flödade och jag lämnade fram lappen från er och @Trissa för jag fick inte fram ett ord....hon gav mig en kram och sa, vi har sett dig. Du förtjänar det.

Tack gode gud för vattenfast mascara!!!

Jag finner inte orden. HUR ska jag kunna tacka er alla?!?!?! 😭😭😭😭😭😭😭
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 286
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 758
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 700
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp