Hur firar hundfolk nyår?

Sv: Hur firar hundfolk nyår?

Där vi bor smälls det hela dagarna, i värsta fall en vecka innan och en vecka efter nyår. Hunden tycker det är väldigt obehagligt, så fort hon hör en smäll går hon och gömmer sig under något och det är väldigt svårt att få med henne ut på promenad. Jag kan ju tyvärr inte åka ut på landet och bo i två veckor så det är som det är.
På självaste nyår när det smälls som allra mest firar jag hemma med sambon och syster, vet inte om min närhet lugnar henne något men känns bäst att vara hemma ändå. Är ändå inte intresserad av raketer
Önskar verkligen att folk här kunde ta sig längre från husen när dom börjar smälla, och dessutom bara smälla på nyårsafton men det kan jag väl fortsätta drömma om :(
 
Sv: Hur firar hundfolk nyår?

Jag har en hund som inte är rädd på nyår. Han är med oss alternativt hos mina föräldrar.
Lämnar han dock inte själv en nyår ifall något går tokigt med nån raket (man vet ju aldrig).
 

Liknande trådar

Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 199
Senast: Mineur
·
Äldre Just det! Avskyr nyår då jag är singel. Ifjol hade jag ett jättetrevligt och fint nyårsfirande med mitt ex och vänner. Nu, som singel...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
15 522
Senast: Petruska
·
Hästhantering Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle lägga det under, moderator får gärna flytta om det passar bättre under en annan rubrik...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 716
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Som rubriken lyder. Jag har en hund som är 'känslig' när det smäller och en som egentligen inte bryr sig. Vi förbereder oss genom att...
2
Svar
32
· Visningar
2 341
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp