Bukefalos 28 år!

Hur firar ni er hund på födelsedagen?

L

Luxus

En extra lång skogspromenad, klurigt spår, mumsigt ben eller kanske lite tårta?

Vi har tagit en skogspromenad på 1 timme och nu funderar jag på att åka och köpa ett riktigt gott ben, annars är Luna allmänt slö då hon höglöper :crazy:
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Min fyllde två i söndags och fick ett gris öra. Det var hon nöjd med. Sen köpte vi "födelsedags presenter" som hon behövde. (då blev de en tandborste, tandkräm och en id bricka) Hade hon inte fyllt år hade vi köpt det ändå liksom.
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Skulle bli en väldig massa tårta i så fall :D
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Firar genom att fota uppställningsbild så att man ser hur hunden förändrats. Mer "fira födelsedag" än så blir det inte. Långpromenader och märgben får de varje dag, och små utflykter för att utforska världen gör vi lite då och då i vilket fall som helst :p
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Oftast så firar i de inte alls, men ibland så får jag ett ryck och känner att jag vill göra något mer (och då endast för min egen skull :angel:) Senast blev det en tårta á la köttfärs, skinka och en brödskiva som botten, och med två mini-hundben som ljus.. Den var uppskattad och gick åt fort! :D
Födelsedags presenter blir det dock inte annat en om de behöver något.. :d

Men ska nog härma Red_Chili lite när vi får tillökning, att fota en upptställningsbild per år är ju ett jättemart sätt att se hur hunden utvecklas! :D Annars tycker jag nästan att man inte märker det så mycket, eftersom det sker gradvis.. :)
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Jag fotade en i veckan från 4-20 veckors ålder :D Sedan blev det en i månaden och det kommer jag fortsätta med tills att hon fyller 2år. Sedan får det bli en varje år. (Även om det kommer bli några extra pga utställningar)
Gamlingen ska jag fota snart och sedan fota en gång om året. :) Fördelen med den unga är att jag kan fota henne själv. Med gamlingen behöver jag hjälp...

Men kolla, man ser väldigt tydlig förändring även när man fotar en gång i veckan: http://ninniosterholm.se/wahidah/utveckling/wahautveckling.html
(alla småbilder på sidan är klickbara)
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Inte alls.

Om jag kommer ihåg det kanske dom får en frolic eller ett ben som ligger och skräpar.
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Jag har bara haft Zipper under en av hans födelsedagar, men förra året fick han knäckebröd med morot och blodpudding :D
Samt att jag bjöd hit hans kompis + matte på saft och bullar.

Han visste precis vad det gällde, och var glad över att bli ett år äldre :angel:
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Gud så söt Wahidah är (och vilka muskler hon har(!) ! Jag har länge tänkt att Om jag ska ha något annat en Schäfer så ska det minsan bli en Saluki, och efter att ha kollat på henne så vill jag nästan ha en sådan nu med det samma. Underbara hundar..! :love:

Från 4a till 5 och 6 veckor och 18 till 20 veckor är det verkligen stor skillnad, man riktigt ser hur hon växer! :D Önskar jag hade gjort så med våra hundar, så man hade kunnat se hur iallafall Fanny gått från 11 veckors valp till 6årig tant :rofl:
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

:D

Just nu kan du få henne om du vill. Hon är jobbig... Hon har ätit upp en halv soffa, en klädrulle och strimlat tusen plastpåsar - bara på några dagar. Jag gillar inte hundar med överskottsenergi :p
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

hrm...harkel...jag brukar planera att baka tårta varje gång men glömmer alltid bort deras födelsedagar :o

...men på jul får de varsitt inslaget ben!
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Kommer jag bara ihåg brukar jag köpa ett nytt ben eller grisöra till hundens födelsedag. Inte för att jag för ett ögonblick inbillar mig att hunden fattar vad det handlar om förstås, utan för att jag själv tycker det är kul. För hundens del är det nog annars som vilken annan dag som helst; ben/grisöron/promenader/annat får han ju andra dagar också.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Min hund fick på sin ett års dag i augusti en ny leksak och en grisknorr.
 
Firade ordentligt :-)

Nu senast när min Chow Chow hane fyllde 10år firade vi honom
ordentligt :) Han har varit med om mycket i sitt liv och vi är såå
tacksamma för att han lever och mår bra vid 10årsålder! Så
vi ville verkligen fira honom, och han gillar mumsiga saker så det
blev en tårta för hundar, spana in hihi :d

http://www.blogtown.se/blog.php?date=2009-01-17&id=kalinsi
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Den såg populär ut :laugh:

Fina hundar
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Min hund fyller 8 år idag så vi har firat henne lite.

Imorse kom familjen in och sjöng en rad och så fick hon lite godis och några tuggpinnar inslagna i paket. Hon är galen i att öppna paket så hon blev överlycklig över att det äntligen var hennes tur att fylla år och få paket.

I eftermiddags var jag och handlade en liten kramis och ett grisöra som hon ska få ikväll. Ska också äta kyckling + ris som är hennes favoriträtt.

Lite lyx får man allt ha som 8-åring ;)
 
Sv: Hur firar ni er hund på födelsedagen?

Jag glömde den senaste. Kom på någon(-ra?) vecka senare att han fyllt år.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 423
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 615
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 717
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 408
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp