Bukefalos 28 år!

Hur gamla var ni när ni började rida?

Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

det beror på va man menar...

va typ 4-5 dar när ja satt på en häst första gången (framför mamma på ridtur på hennes isis) och red honom sen dess, men började på ridskola när ja va 4 :)
 
Sv: Re: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag vaknade en morgon när jag var 7 och bestämde mig för att börja rida :D
ett beslut jag aldrig ångrat:heart
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag började rida när jag var 9. Fick min första häst när jag var 14, idag är jag 17 ska fylla 18:D
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Fick min egna första ponny vid i 5 årspresent, hade väl suttit på hästarna vi hade hemma innan. Började på ridskola när jag var 7 år med egna ponnies. Nu är jag 33 år och fortfarande fast!
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

jag var 11 ^^ nu är jag 15 och har egen (:
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Hade ridit på mammas shettis och min mosters welshponny och växt upp med hästar, men på ridskola fick jag inte börja förens jag var 9 år.
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag är född på hästryggen ;D
mamma har altid ridit så jag red med henne framför sadeln innan jag kunde gå ;)
annars började jag rida själv på banan när jag var 3-4 ocg första uteritten gjorde jag själv när jag var 5-6 år :)
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Tänkte göra en lite undersökning på detta... Hur gamla var ni? :bow:




satt på en häst första gången när jag var 1 vecka , en mini shettis fick min första häst när jag va 1 år en shettis som var 98 cm:love: krittvit hingst:love:jätte sööööttt:p idag är jag 15 och har tre storhästar och tre ponnysar oc tävlar på elit nivå,
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

rida och rida men.. min start i hästvärlden började med att morsan red på en volt runt liggvagnen.. sen fick jag sitta på hennes häst (in och ut från hagen) så fort jag kunde sitta någorlunda själv (har världens gulligaste ridhjälm som minne) Fick första ponnyn när jag var 2½ sen har det bara rullat på
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag har ridit lite till och från, red nog första gången ( eller snarare satt första gången) när jag kanske var 3 år :P
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag var 4 år gammal när jag började rida min gudmors ponny. Sen började jag på ridskola vid 7 års ålder, och började på en till ridskola med bara islänningar vid 9 års ålder. Red in en fjording vid 11 års ålder och fick en egen häst när jag fyllde 12.. Henne hade jag kvar tills december 2007.. Saknar henne så! :cry:
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag var 6-7 år när jag började och har int slutat än :) nu är jag 17.
 
Sv: Re: Hur gamla var ni när ni började rida?

började på ridskola när ja va 6 år. sen har ja ridit regelbundet på ridskola tills ja va 13, då skaffa ja egen häst& rider lektioner så istället.:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Var 3 år första gången jag satt på en häst. Fick rida framför moster:D Efter det har det väl bara rullat på!
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Är född med hästar i familjen.
Började "rida" i 3 årsåldern, ridit själv sedan 5 årsåldern.

Samma sak med mina bägge barn.
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Började när jag precis fyllt 8 år
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

kl

började på ridskolan samma höst som jag skulle fylla 10. Mamma har ridit i hela sitt liv så jag hade nog fått börja tidigare om jag inte hade vart allergisk.. :mad: Men det funkar rätt så bra nu iallafall, som tur är ;)
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag började rida när jag var sex år. Men började inte på ridskola direkt.
 

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
437
Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 004
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 223
Senast: Fetaost
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp