Bukefalos 28 år!

Hur gamla var ni när ni började rida?

Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag har haft egen häst i hela mitt liv och red tillsammans med mamma och syster innan jag kunde gå. Började rida ut på egen hand själv när jag var 5, 6 år. (inte på vägen då, utan bara i skogen/hagar). Började på ridskola då också och rider än i dag :) (16år)
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

KL

Ingen aning, men runt tre kanske? Då fick jag iafmin första egna ponny. Innan fick jag åka runt på pappas avelsmärr.
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag började på ridskola som 6 åring, fick min första ponny vid 11 år.
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag var 26 år när jag började på ridskola. Har hållt på i 3 år nu och ångrar minst en gång i veckan att jag inte började som barn. Allt hade varit så mycket enklare om man fått lära sig grunderna redan då. Nu är man ju stelare och mer medveten om vad som kan hända om man ramlar av. :eek:
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

fem år.. började privat då jag inte orkade vänta på att åldern var inne för ridskolan :).
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

KL

Började på ridskola när jag var 8 år.:laugh:
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag vart runt 3 år när jag började, alltså har jag ridit i ca 18 år :bump:
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

började på ridskola när jag var 6 (6 ½ år sedan) men hade ett uppehåll ett år då jag ramla av och blev rädd så jag har ridit i 5 år men första åren/året red jag på prova på med ledare och grejer därifrån fick jag bara min balans (red bara utan stigbyglar då) och kanske lärde mig att styra å bromsa. så jag kan ju inte jäätte mycket för att ha ridit i 5 år:(:D fick min första ponny i maj 08:)
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Började rida privat när jag var 12 sen när jag var 13 började jag på ridskola och nu är jag 15 och ska jag hyra häst som jag senare ska köpa :p
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag var 7 när jag började på ridskola. Bara lite sporadiskt så jag lärde mig trava innan dess. :D
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Började hålla på med hästar (följde med till ridskolan och hjälpte till att borsta sadla tränsa och sånt, sen titta på lektioner) mär jag var var runt 10 och var med där ett tag innan jag började. och sen började jag rida på samma ridskola när jag var 10

Har ridit på ridskola ända fram till nu (fyller 16 i okt.)
Slutar nu till hösten eftersom jag börjar gymnasiet.

Började rida privat sommaren 2007, samtidigt som jag red på ridskola:)
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Red för första gången som 6 åring på grannens sommar häst!
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

jag började på ridskola när jag var ungefär 11 år och fick min första häst när jag var 14 år :)
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

har alltid funnits häst på gården,så sen jag var väldigt liten!
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag var 7 år då jag för första gången började intressera mig för hästar och jag tror att jag började på ridskola nåt år senare. Sen blev min ridning varit väldigt sporadik och det gick i perioder, men 2001 köpte jag (pappa betalade :angel:) egen häst så sedan dess är jag "fast" ryttare. Har provat på både "engelsk/vanlig" ridning och western men rider numera akademiskt. :)
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

fördta gången var när jag var ca 5 tror jag red ett år då,hade sen ett uppehåll och började rida när jag var 8 igen på ridskola. 14 nu och ska snart ta hem min andra foderhäst,sen får man hoppas på en egen!:love:
 
Sv: Hur gamla var ni när ni började rida?

*kl*

Jag var 7 år, fick min första egna häst (ponny) när jag var 12.
 

Liknande trådar

Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 753
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 076
Senast: Fetaost
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Lutten
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 050
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp