Hur göra??

N

NikkiSixx

..om man förälskat sig i en löphäst, som fortfarande gör bra ifrån sig på banan? Skulle vilja anmäla mitt intresse att köpa som ridhäst, när han är färdig med sin löpkarriär.
Det är en 6-årig valack, så han har inget "eftermarknadsvärde" inom avel...

Kan man höra av sig till tränaren och anmäla sitt intresse? eller är jag bara korkad som ens hoppas?

Tips emottages tacksamt

'varför åka Volvo när man kan köra Porsche'....:bump::banana:
 
Sv: Hur göra??

Jag skulle tro att ägaren blir jätteglad! Att hitta ett gott hem till sina hästar är alltid guld!:D

Du kanske kan börja att hjälpa till i stallet lite redan nu?
 
Sv: Hur göra??

Hej

Har nog inte möjlighet till det, har bara sett honom på banan. Han är i träning i Skåne hos Fredrik Reuterskiöld och Susanne Berneklint..... Jag bor i Sthlm..

Har ett fullblodssto redan, men hon har en skada som gör att hon ev inte kan användas fullt ut:confused:. Planen är att ta föl om hon inte funkar, men jag vill ha en till att rida på framöver, om nåt år el så... Eftersom jag föredrar fullblod så är det vad jag vill ha i fortsättningen oxå. Denna häst, som för övrigt heter Smart Enough, gör ju väldigt bra ifrån sig så de lär inte göra sig av med honom i brådrasket...
Han e SÅ fin och rör sig som en kung :love::love: Blir en perfekt tränings/tävlingskompis, som ridhäst, tror jag. För han är verkligen supercool i tävlingsmiljö :p Såvida han inte får nån allvarligare skada som gör honom oanvändbar, sånt kan ju hända.....

Min kompis tycker jag ska höra av mig till tränaren, men hur reagerar man om man får ett sånt samtal? Vill inte bli tagen för en orealistisk fjortis....
 
Sv: Hur göra??

Ja, den förstår jag att du vill ha! Jag tycker att du ska kontakta Fredrik och försöka övertyga honom om att du inte är en orealistisk fjortis (om du nu inte är det:angel:) och förklara att du är intresserad av hästen. Kanske skicka ett mail så du inte råkar störa honom när han håller på med något annat. Och sen hålla kontakten lite till och från så han förstår att du menar allvar.

Jag är säker på att dom är intresserade av någon som kan ge en sådan fin häst ett bra hem när han slutar tävla. :)
 
Sv: Hur göra??

Ja, visst e han fin :love::love:
Gillar skimlar, min märr e oxå skimmel...

Näe, e ingen fjortis, e 39 år och uppväxt med hästar. Föräldrar som föder upp travare... Har bara haft fullblod om man bortser från min ungdomskärlek, ett varmblod vid namn Elrico V.

Hmm, kanske ska göra så, maila alltså och hoppas de uppskattar gesten..:idea:
 
Sv: Hur göra??

Jag gillar också grå! Ja, maila honom och berätta att du haft fullblod innan och att du är intresserad av hästen! Jag är säker på att han blir glad.;)

Du är inte intresserad av en gammal fux annars?:angel:

Min Sune går bara här och skrotar. Skulle säkert bli en fin dressyrhäst, kanske hoppa också men jag tror att han skulle tycka att det var för rörigt...
 
Sv: Hur göra??

Just för sekunden letar jag inte ny häst, kanske i sommar. Får höra om Sune fortfarande finns kvar då. Vad är Sune för en prick? Jag rider ju både dressyr och hoppning, t.o.m lite akademiskt på min pålla...som tom går i spansk skritt:love: Min uppfattning om fullblod är att dom måste bli stimulerade mentalt, annars blir dom knepiga... Eftersom hon inte kan läsa, vilket gör korsord och sudoko(stavas det så?) omöjligt, så då får det bli lite cirkuskonster nu när vi måste ta det lugnare...:bow:

Ska maila Fredrik, han får väl låta bli att läsa om han tycker det är jobbigt bli trakasserad av fullblodsälskande 39-åringar:angel:

Lennart reuterskiöld hade min pållas mamma i träning under hennes storhetstid... Pållan själv var hos M. Kahn...
 
Sv: Hur göra??

Puh, nu är det gjort... Jag har mailat FR... Får se om han svarar...:)
Synd att den kusen är val.... Han hade kunnat få fina föl som sto :D
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 610
Senast: Whoever
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 100
Senast: Stergo
·
Hästhantering Jag är i hästköpartankar och kommer inom kort att åka och kika på en 1-årig hingst. Han är enligt nuvarande ägare inte van vid att åka...
2
Svar
23
· Visningar
4 434
Senast: pews1972
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp