Hur gör jag ägarbytet utan att det blir något fel?

Bukefalos 30 år!

Jo, jag vet att den övergår till en avställningsförsäkring.

Jag ringde tillbaka nyss och fick prata med en trevligare handläggare. Hon påstod att det inte är några problem att ställa av bilen, och att den försäkring man hade vid skadetillfället är den som gäller. Vilket låter väldigt logiskt, men så är det ju tyvärr inte alltid här i livet.
Efter en helt absurd historia där försäkringsbolaget sa upp försäkringen och ”gav bort” min bil på pappret vilket gjorde att både jag och nya ”ägaren” fick en skuld till transportförsäkringsföreningen och det tog oss (jag fick tag på stackaren som ”fått” en bil han inte hade) säkert en arbetsvecka var att få ordning på det igen, bilen hade ju liksom aldrig lämnat mig fysiskt, så kommer jag aldrig nöja mig med ett svar från försäkringsbolaget igen utan behöver flera 🤣. Skulle inte heller tro det är några problem att ställa av bilen. Hade den totalpajat i tex en olycka hade det ju varit konstigt att inte ställa av den innan skatten även om försäkringen skulle täckt olyckan.

Efter en helt absurd historia där försäkringsbolaget sa upp försäkringen och ”gav bort” min bil på pappret vilket gjorde att både jag och nya ”ägaren” fick en skuld till transportförsäkringsföreningen och det tog oss (jag fick tag på stackaren som ”fått” en bil han inte hade) säkert en arbetsvecka var att få ordning på det igen, bilen hade ju liksom aldrig lämnat mig fysiskt, så kommer jag aldrig nöja mig med ett svar från försäkringsbolaget igen utan behöver flera 🤣. Skulle inte heller tro det är några problem att ställa av bilen. Hade den totalpajat i tex en olycka hade det ju varit konstigt att inte ställa av den innan skatten även om försäkringen skulle täckt olyckan.
Skräm mig inte nu - jag har precis ställt av bilen 🤪 !!

Det gäller inte om bilen är avställd så du kan vara lugn. Det är när den är påställd och man inte har en trafikförsäkring som det kostar typ 200 spänn om dagen. Jag har oxå råkat ut för det tyvärr
Precis, och när jag fick reda på att min bil rullade runt utan försäkring och hade bytt ägare och sen tillbaka till mig hade det blivit några tusenlappar redan. Men det behöver du inte oroa dig för ts, bilen är ju avställd :) och mitt ärende löste sig efter många om och men så min försäkring blev obruten och ”ägarbytena” togs bort.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka