Hur ha råd med häst i Sthlm?

Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Jämfört med Norrtäljebussarna är den ändå att föredra:)

Är inte säker på att min klasskompis håller med. Vissa dagar har det tagit honom 4 timmar att ta sej in till stan. Nu har han gett upp och insett att han bara kan vara med på eftermiddagarna och dessutom- endast om tågen går i tid.. Vilket inte sker alltför ofta.. Fördelen med att vara student:-).

Själv åkte jag Norrtäljebussarna i 2 års tid (eller 3??) och dom går ju hela tiden i nästan alla väder.. Me like.. Men jag hade inte bosatt mej längs nån av dessa linjer.

/Lavinia, som just nu har 1 timme till skolan och 20 min till stallet (som än så länge dessutom är sjukt billigt)
 
Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Stopp och galopp! (Ursäkta, kunde bara inte låta bli att använda den meningen :D ;) Som några redan nämnt - det finns bra och faktiskt en del förhållandevis billiga stall åt Haninge till. Jag är uppvuxen samt har haft egen häst i de krokarna så jag har ganska bra koll på läget (även om det är några år sedan jag flyttade därifrån). Visst blir det längre att åka än vad du hade förr, men garanterat kortare än åtta mil. PM:a gärna om du vill veta exakt var du ska vända dig. Kan ju förstås inte garantera att det finns nått ledigt, men jag tycker att det är väl värt att kolla först - innan du gör dig av med hästen. Det är inte alls omöjligt att du hittar en åtminstone tillfällig lösning!!!
 
Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Måste berömma alla hästmänniskor för att de är så hjälpsamma! Har ringt lite o mailat lite, och alla har än så länge vart mkt tillmötesgående, även om jag ännu inte funnit nåt som passar!
Funderar på vilken av hästarna jag ska "göra mig av med", just nu! Får väl se! Finns nog hopp om lösning oxå med lite tur!
 
Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Ni som har härst i sthlm, hur långt reser ni för att komma till stallet? hittat några som ev kan vara intressanta, det ligger 4-5 mil bort. Nåt närmare har jag ännu inte fått fatt, men ska ut o "knacka dörr" nästa gång jag är ledig tänkte jag!
 
Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Kommer inte ihåg hur långt i mil, men det tar en och en halvtimma enkel resa till stallet. Så det är långt. Det blir minst 3 timmars resväg för mig/dag, men jag trivs så vill inte flytta.
 
Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Jag har 1.5 mil enkel väg, ska flytta över vintern för att ha ridhus å dit är det 2 mil (men då kan jag åka direkt till jobbet de dagarna jag jobbar där, ca 10/månad å då tjänar jag totalt på det)...
 
Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Planen är är att jag oxå åker direkt efter jobbet, då har jag inte så långt! De dagar då jag inte jobbar blir det långt, men eftersom jag jobbar heltid så kommer det oftast bli till att åka efter jobbet! Blir dumt om jag byter jobb bara! Är bara vikarie, men får nog stanna!
 
Sv: Hur ha råd med häst i Sthlm?

Jag hade 3 mil enkel väg så bensinkostnaderna blev ju 2000 extra i månaden. Och med en stallhyra på 3200 + försäkning 400 och hovis 400 + kraftfoder(utslaget per månad). Blev det ca 6200 i månaden. Och då är det inga prylar, vet eller liknande medräknat. Fasen så dyrt när man väl tänker på det.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 639
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 919
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 517
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 042
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp