Badhus kanske?Då skulle det bli hotell även för mig![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Badhus kanske?Då skulle det bli hotell även för mig![]()
Då förtydligar jag det: hur tvättar man hår utan avlopp? Går åt mycket vatten och schampo + balsam bör ju knappast hällas ut i naturen. Eko betyder ju inte att naturen mår bra att få det uthällt i sig.
Torrschampo klarar jag med tjockt halvlångt hår på ett tagAlltså hur tvättar man håret? Jag har tjockt, långt hår som snabbt blir smutsigtdet skulle jag vilja veta hur man ordnar utan avlopp och rinnande vatten.
Nu senast var det bland annat de rören de bytte. Då stängs det ju av oavsett vilken sorts hus det är.Förutsättningar är olika beroende hur du bor. Bor man i lägenhetshus borde avloppet inte avloppet vara lika utsatt som i hus/villa? Ds man brde kunna använda det?
Gråvatten borde man kunna spola toaletter med
Jag klarar det lätt en vecka på sommaren tex på båt, man får gå iland och kissa och göra resten där det finns fräscha dass eller toalett (då har vi iofs vatten som kan värmas av solen/motorn och så kan man duscha ute), i stugan eller i tält där man får lösa behoven på dass eller i gräva grop i skogen/fjället. Men aldrig att jag hade klarat det i min vanliga vardag i lägenhet, ffa inte mitt på vintern. Gissningsvis hade de fått ställa ut någon typ av toalettlösning på gården och så har vi dusch/toalett i källaren men skulle hela huset vara utan hade det varit bökigt. Levde 2 år med väldigt lite varmvatten, duschade då ofta på jobbet eller gymmet, men då krävdes hårtvätt varje dag pga allergiker på arbetet samt patientarbete och hade häst då. Det gick bra men var jobbigt på vintern att komma hem iskall och inte kunna ta en varmdusch.Jagh ar levt utan möjlighet till avlopp nu i 1v. Det har inte varit lätt men det har gått. Lite jobbigt men eftersaom jag bor i litet hus har vi klarat det. (förhoppningsvis så kan jag få ihop sista kopplinegn idag så det fungerar)
Hur bor ni och hur hade ni löst det?
Tänker om ni inte har möjlighet att flytta under tiden och det är bara låt oss säga max 2v
Ni kan spola upp vatten osv men får inte låta något komma ut i avloppet.
Jag har tur som har mamma bara 2km och kan nyttja toa osv. Har inte varit det roligaste att gå ut och kissa nu när det varit -20 ute
Matlagningen har varit sisådär Vill ju nyttja så lite disk som möjligt iom att man tappar upp diskar för hand och sen får gå ut och tömma.
Ingen tvätt så det är det första vi kommer göra.
vad hade ni fått göra för lösningar där ni bor?
Bara en nyfiken undran
Min hund var dålig hela lördagen...Nightmare! Hade vi inte haft hästarna att fodra 4 ggr/dag så hade jag stuckit från gården.
Eftersom vi hyr hade väl HV fått fixa någon husvagn eller liknande om det gällde hela gården. Annars hade vi kanske kunnat få nyttja toa någonstans och kunna åka och duscha någonstans. Vi har hyfsat nära olika hämtmat/äta ute eller så får man väl äta ngt som kräver minimalt med disk. Normalt producerar vi rätt mkt disk, tvättar etc.
Hade ju inte velat att en hund blir magsjuk i det läget tex. Vi har en med kroniska tarmproblem som numer nästan alltid är bra. Men jag minns med fasa när hon inte var det och gjorde ner sig en vinterdag när vi tagit bilen till en skog en bit bort. Som tur var hade vi vattenflaskor och någon tvål med oss. Men det där gör man ju inte gärna om.![]()
Funkar inte för mig tyvärr.Torrschampo klarar jag med tjockt halvlångt hår på ett tag
Jagh ar levt utan möjlighet till avlopp nu i 1v. Det har inte varit lätt men det har gått. Lite jobbigt men eftersaom jag bor i litet hus har vi klarat det. (förhoppningsvis så kan jag få ihop sista kopplinegn idag så det fungerar)
Hur bor ni och hur hade ni löst det?
Tänker om ni inte har möjlighet att flytta under tiden och det är bara låt oss säga max 2v
Ni kan spola upp vatten osv men får inte låta något komma ut i avloppet.
Jag har tur som har mamma bara 2km och kan nyttja toa osv. Har inte varit det roligaste att gå ut och kissa nu när det varit -20 ute
Matlagningen har varit sisådär Vill ju nyttja så lite disk som möjligt iom att man tappar upp diskar för hand och sen får gå ut och tömma.
Ingen tvätt så det är det första vi kommer göra.
vad hade ni fått göra för lösningar där ni bor?
Bara en nyfiken undran