Hur hade ni reagerat?

Det har du visserligen rätt i.

Det jag egentligen vill poängtera är att om "du" får bukt på din osunda inställning till vikt/mat/ätande så kommer du kanske heller inte lika lätt dras till män som också värderar dig efter ditt utseende.
Alltså, jag har blivit kommenterad om min vikt av chefer, okända människor som man träffat på krogen m.fl. En gemensam nämnare för dessa är att DE ÄR MÄN!
Så nej, det är de som borde lära sig hur man uppför sig.
Att få höra sådan från sin POJKVÄN dessutom, hade gjort mig otroligt knäckt.
Jag hade definitivt inte velat prata med honom om att jag ibland hetsäter i smyg eftersom han verkar rätt så OSYMPATISK.
 
Det är väl inget som säger att TS är en dålig partner? Däremot beskriver hon en ätstörning. Han känner inte till den. Men jag skulle säga att det är livsfarligt för någon med en ätstörning att leva med en person som är uppenbart fixerad vid "perfekta" kroppar.

@pepp du måste berätta för honom om din ätstörning. Sedan får ni ta det därifrån. Är han av rätta virket hjälper han dig genom att hålla koll på dina riskbeteenden. Är han det inte så ... Tja.
Jag skrev nog otydligt. Jag menar inte att TS är en dålig partner.
 
Oj! 167 cm och 57 kg, och få en sån kommentar?! Vad skulle han säga till mig då, som är 6 cm kortare och 6 kg tyngre? Nehej du, du behöver inte lyssna på sånt! Säg ifrån, berätta hur du mår och känner.
 
Erm... Jag vill SLÅ din partner. Men det finns säkert andra som kan komma med andra bättre förslag.

Jag med!!! Få se nu... Bor du i grannstaden fortfarande ts? :angel:

Det är helt vansinnigt av din sambo att säga sådär! Hade min man sagt så (och jag är fet på riktigt) så hade jag blivit så äcklad av honom och all attraktion hade ju definitivt åkt ut genom fönstret. Finns inget mer avtändande än ett svin. :banghead:

(Ursäkta min ilska men jag är så jla less alla störda män på vår planet :D:D:D:D)
 
Jag är så jävla allergisk mot människor som tar sig friheten att kommentera andra människors kroppar och utseende över lag. Vem fan frågade dig liksom?!

Såvida en inte uttryckligen bett om att få sin kropp kommenterad eller bedömd så ska omgivningen se till att hålla käft om det.

@pepp Förstår att du blev ledsen och tog åt dig, men hans märkliga verklighetsuppfattning stämmer inte och han har absolut ingenting med din vikt att göra. Han låter tyvärr som en jäkligt självcentrerad typ. Blä på såna.
 
Alltså, jag tänker att det spelar ingen som helat roll hur en ser ut - ens kropp är ens egen och så länge en inte bett om en åsikt så ska folk hålla klaffen och inte värdera någon annans kropp utifrån sina egna preferenser. (Skit samma om en är smal, mullig, rund, päronformade, äppleformad)

Att påtala ett riskbeteende eller stötta om en situation kring mat/vikt är farlig eller direkt ohälsosam - möjligen. Men att lägga på någon annan ett utseendemässigt baserat på egna preferenser är så jäkla fult och otrevligt.

Så ja, jag är av åsikten att min sambo ska ge sjutton i att kommentera min vikt/mitt utseende om jag inte bett om det. Hade han då sagt en sådan sak till mig hade vi troligtvis haft svårt att ha en fortsatt relation eftersom jag inbillar mig att vi i dagsläget är två individer med egna kroppar som är just våra egna och inte till för den andre att styra över - vilket en rövhattig kommentar om vikt/matvanor etc hade påvisat en skillnad i hur vi ser på vår relation och vad den består av.
 
Är han en sån typ som pratar innan han tänker och är brutalt ärlig i vanliga fall?

Han är allmänt klantig och bufflig i sitt sätt emellanåt.

Jag vill tacka för alla era svar :love: :love:

Igår var jag på fest, men började må dåligt och fick be honom hämta mig.
Bröt ihop totalt... (man ska inte dricka vin när man mår dåligt :grin: )

MEN, vi pratade en massa och jag förklarade för honom hur illa det han sa gjorde mig. Och han erkände att det var idiotiskt av honom att säga så, att han inte är så smidig alla gånger. Han sa även att han är rätt störd gällande det där med vikt.. har nån minneslucka så minns inte exakt allt.. :o

Vi kom även överens att vi måste bli bättre på kommunicera och ska nu en "pratdag" då vi får berätta hur vi känner och mår. Kanske låter konstigt, men tror det är bra, tills man lär sig att det faktiskt är bra att prata, istället för att låta allt gro i huvudet och istället komma ut som en stor bomb...

Berättade även om mina matproblem! Har haft svårt att ta upp det då jag skäms för det, men ni har ju rätt att det är bättre att låta han veta.
 
Berättade även om mina matproblem! Har haft svårt att ta upp det då jag skäms för det, men ni har ju rätt att det är bättre att låta han veta.

Men du, förstår du själv hur bra du är?! :bump:

Det är superstarkt gjort! Jag hoppas av hela mitt hjärta att han tänker sig för, slutar vara en douche och kan stötta dig istället för att slänga ur sig klumpiga kommentarer som absolut inte stämmer. 57 kg till 167 cm är ganska låg normalvikt, det vet du nog redan men du är alltså absolut INTE någon som behöver börja tänka på kolhydraterna. Och om det gör dig trött och omotiverad ska du ju definitivt inte skära ner på dem.

Hoppas han kan förstå att sånt prat är helt jävla bortkastat på dig, att du ska äta så att du mår bra och han får fan ta och gilla dig för att du är du och för att du är grym, inte för att du ska se ut som hans mall av typ en supermodell eller vad det är han önskar.

Igen, du är fantastiskt stark och jättebra och jag hoppas du förstår att du verkligen inte förtjänar sånt som han sa till dig!

(För övrigt min tanke om svar innan jag läste din uppdatering: :banghead::wtf::rage::turd:. Ungefär så hade jag reagerat om min kille/sambo/karl hade sagt något liknande åt mig, och sen hade han illa kvickt blivit utskickad genom dörren och inte varit välkommen tillbaka utan en JÄVLIGT bra ursäkt och ändrat beteende)
 
Men du, förstår du själv hur bra du är?! :bump:

Det är superstarkt gjort! Jag hoppas av hela mitt hjärta att han tänker sig för, slutar vara en douche och kan stötta dig istället för att slänga ur sig klumpiga kommentarer som absolut inte stämmer. 57 kg till 167 cm är ganska låg normalvikt, det vet du nog redan men du är alltså absolut INTE någon som behöver börja tänka på kolhydraterna. Och om det gör dig trött och omotiverad ska du ju definitivt inte skära ner på dem.

Hoppas han kan förstå att sånt prat är helt jävla bortkastat på dig, att du ska äta så att du mår bra och han får fan ta och gilla dig för att du är du och för att du är grym, inte för att du ska se ut som hans mall av typ en supermodell eller vad det är han önskar.

Igen, du är fantastiskt stark och jättebra och jag hoppas du förstår att du verkligen inte förtjänar sånt som han sa till dig!

(För övrigt min tanke om svar innan jag läste din uppdatering: :banghead::wtf::rage::turd:. Ungefär så hade jag reagerat om min kille/sambo/karl hade sagt något liknande åt mig, och sen hade han illa kvickt blivit utskickad genom dörren och inte varit välkommen tillbaka utan en JÄVLIGT bra ursäkt och ändrat beteende)

+ @athena_arabians Tack! (och alla andra också) :love: ni är underbara!
Jag har rätt låg självkänsla/självförtroende i grunden, detta nämnde jag också i vårat samtal. Att få höra det där spär ju bara på allt.

Men allting känns mycket bättre idag :) ska på mitt första träningspass ikväll, ska faktiskt bli skönt att komma iväg lite.
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp