Hur hade ni reagerat?

Syfta på hennes pojkvän. Men nu känner jag inte TS eller pojkvännen, så han kanske inte alls är så besatt utav smalhet som han framstår.
 
Ja, givetvis, men jag hade inte orkat eller velat vara i en relation med en person som bryr sig om ifall jag väger ett kilo mer eller mindre, och istället för att ändra på honom så hade jag lämnat. Jag accepterar inte sånt beteende i en nära relation.
 
Jag anar väl vilka svar jag kommer få.. men men.

Idag frågade min sambo om jag kanske inte "skulle dra ner på kolhydraterna igen, för att det syns ju att jag gått upp i vikt"
(Jag har tidigare dragit ner på kolhydrater då jag hamnade i en svacka med noll träning och typ bara soffhäng. Visst jag kände mig fastare och bättre i kroppen.. men jag älskar potatis, ris osv osv.)

Jag brast ju naturligtvis ut i gråt eftersom jag vet att jag svällt upp en del. Nu i efterhand funderar jag om jag överreagerade?

Han sa att det går ju inte att säga "på ett bra sätt". Att han sa det för min skull?!
Jag är en känsloätare, jag äter dåligt när jag mår dåligt.
Var även och fixade ett nytt gymkort idag, vilket jag även sa.

Blir lite paff i ett sånt här läge och vet inte riktigt vad jag ska säga...
Men gud vad oförskämt sagt. :eek:
Jag hade blivit jätteledsen. Han borde älska dig för den du är, oavsett hur du ser ut. Varningsklockorna ringer direkt av att han vill bestämma vad du ska äta och att han har sådana åsikter om ditt utseende. Det enda han borde bry sig om är att du mår bra och att du själv är nöjd med dig själv.
 
Ja, givetvis, men jag hade inte orkat eller velat vara i en relation med en person som bryr sig om ifall jag väger ett kilo mer eller mindre, och istället för att ändra på honom så hade jag lämnat. Jag accepterar inte sånt beteende i en nära relation.

Nä jag säger ingenting om att någon ska ändra på killar som beter sig taskigt.

Jag vänder mig mer emot att skuldbelägga TS i den här situationen. Typ "hade du inte mått dåligt över din kropp hade du inte dragit till dig en pojkvän som säger taskiga saker till dig".
 
Nä jag säger ingenting om att någon ska ändra på killar som beter sig taskigt.

Jag vänder mig mer emot att skuldbelägga TS i den här situationen. Typ "hade du inte mått dåligt över din kropp hade du inte dragit till dig en pojkvän som säger taskiga saker till dig".
Det var kanske så du uppfattade det, men långt ifrån det jag menade. TS säger att hon har problem med hetsätning och tidigare lidit utav bulemi, vilket är ganska allvarligt. Så det jag syftade på var att få henne att söka hjälp, för det är ett destruktivt beteende som i sin tur gör att man inte inser att den relation man hamnat i är lika osund som ens syn på mat. Det är inte att skuldbelägga, och om du uppfattade det så, då var det inte min mening.
 
Hade han varit oroad över din hälsa @pepp , då hade han kunnat uttryckt sig på ett mycket bättre sätt. Nu var det ju bara en ren utseendefråga för att du ska passa in i hans mall
 
Det var kanske så du uppfattade det, men långt ifrån det jag menade. TS säger att hon har problem med hetsätning och tidigare lidit utav bulemi, vilket är ganska allvarligt. Så det jag syftade på var att få henne att söka hjälp, för det är ett destruktivt beteende som i sin tur gör att man inte inser att den relation man hamnat i är lika osund som ens syn på mat. Det är inte att skuldbelägga, och om du uppfattade det så, då var det inte min mening.

Jag tror inte heller du menade att skuldbelägga. Det är bara ett så typiskt mönster, att tjejer ska anpassa sig för att killar inte ska bete sig illa mot dem. Tänker att må bra ska man göra för sin egen skull, inte för att på olika sätt undvika dålig behandling av pojkvänner.
 
Jag hade nog reagerat väldigt moget. Typ "shut the fuck up själv fetto!":angel:

Usch, jag är allergisk mot kroppar som samtalsämne. För min del hade det varit stor skillnad om du själv hade tagit upp ämnet, nu känns det som att killen har funderat på detta ett tag och tänkt på hur han ska ta upp det (spekulation). Ta upp det med honom!
 
Jag anar väl vilka svar jag kommer få.. men men.

Idag frågade min sambo om jag kanske inte "skulle dra ner på kolhydraterna igen, för att det syns ju att jag gått upp i vikt"
(Jag har tidigare dragit ner på kolhydrater då jag hamnade i en svacka med noll träning och typ bara soffhäng. Visst jag kände mig fastare och bättre i kroppen.. men jag älskar potatis, ris osv osv.)

Jag brast ju naturligtvis ut i gråt eftersom jag vet att jag svällt upp en del. Nu i efterhand funderar jag om jag överreagerade?

Han sa att det går ju inte att säga "på ett bra sätt". Att han sa det för min skull?!
Jag är en känsloätare, jag äter dåligt när jag mår dåligt.
Var även och fixade ett nytt gymkort idag, vilket jag även sa.

Blir lite paff i ett sånt här läge och vet inte riktigt vad jag ska säga...


Du blev lite paff skriver du?
Jag blir riktigt inspirerad att följa med och slå en stekpanna i skallen på din sambo.
Det är inte okej av honom alls tycker jag, inte det minsta!
Att du smygäter och tröstäter vet han ju dock förvisso inte om jag förstår saken rätt, men inte ens någonstans kan du på den vikten i förhållande till din längd kan du behöva fundera på att gå ner i vikt.
Att du svällt kan ha med många orsaker att göra, vätska, menstruationscykeln osv.


Jag är både kortare än dig i längd och har högre BMI och fick höra av en läkare att jag var mager!
(Pendlar dock kraftigt av medicinska orsaker och får inte tappa för mycket)
Har din sambo kunskaper om kost, vikt och kroppen eller bara ett märkligt synsätt?

Jag hade inte på något vis accepterat så ytlig syn av min partner, aldrig!


Säger som Mulle: Bara mer att tycka om!

Peppdans till pepp :banana::bow::bump::banana:
 
Är han en sån typ som pratar innan han tänker och är brutalt ärlig i vanliga fall? Eller är det så att han tycker det är väldigt viktigt att du ser ut på ett visst sätt?

Förstår att du blev jätteledsen! Själv skulle jag inte bry mig eller bli arg och bita ifrån ordentligt, men jag har inte haft problem med min vikt så du upplever det säkert helt annorlunda. Otroligt korkad sak att säga till en man vet har problem med mat! :(

Men jag tycker att du får tänka över varför han sa det, om han överlag är klumpig med ord och menade väl eller om det finns en illvilja bakom orden. Det spelar roll för hur du ska gå vidare med relationen, dvs om han är något att samla på... Börja med att prata med varann, berätta hur ledsen du blev och se hur han reagerar. Han borde skämmas rejält!
 
Fast @Centaur jag har inte problem med mat och jag skulle bli jätteledsen om min kille sa så där till mig. Vadå ha åsikter om hur mycket kolhydrater jag äter? Vad fan är det om? Jag är en vuxen människa, låt mig äta som jag vill. Jag kan inte se någon förklaring till att hans kommentar var ok.
 
Nej "ok" är det då verkligen inte, men flertalet här ber pepp att lämna honom. Det känns dramatisk att göra det utan att ens diskutera varför han sa som han gjorde.

Vissa personer är urdåliga på att formulera sig.

Jag har fått höra nästan hela livet, även från min pojkvän, att jag måste "äta mer". Jag är smal men inte underviktig så det är enligt mig helt obefogat och onödigt, men jag blir inte ledsen eller upprörd. Bryr mig inte. Jag räknar med att de säger det av välvilja och fortsätter äta precis som jag vill. Så ja, jag är väldigt van vid att få min vikt kommenterad. Men det är såklart mycket mer accepterat och mindre laddat att säga att någon är för tunn än för tjock...
 
Men det är såklart mycket mer accepterat och mindre laddat att säga att någon är för tunn än för tjock...
Jag tycker inte att det här behöver vara ytterligare en tråd där smala ska tjata om att folk minsann säger till dem att äta mer. Så länge idealet är smal kommer det att vara värre att säga till nån att den behöver gå ner i vikt. Så det behöver vi inte tramsa om.
 
Det beror ju på mottagaren och avsändaren av kommentaren... Jag har kompisar som mår väldigt dåligt över att vara smala och för dem gör det lika ont att det kommenteras som för de som har problem åt andra hållet. Men det behöver vi inte diskutera här.
Det handlar om hur man själv känner inför sin kropp om kommentarer gör ont eller ej.

Men TS fråga var "hur hade ni reagerat?". Jag hade reagerat som beskrivit. Inte brytt mig eller blivit arg och frågat vad tusan det ska betyda.

Hursomhelst. Första steg för att reda ut detta onda är att kommunicera med varann. :)
 
Jag anar väl vilka svar jag kommer få.. men men.

Idag frågade min sambo om jag kanske inte "skulle dra ner på kolhydraterna igen, för att det syns ju att jag gått upp i vikt"
(Jag har tidigare dragit ner på kolhydrater då jag hamnade i en svacka med noll träning och typ bara soffhäng. Visst jag kände mig fastare och bättre i kroppen.. men jag älskar potatis, ris osv osv.)

Jag brast ju naturligtvis ut i gråt eftersom jag vet att jag svällt upp en del. Nu i efterhand funderar jag om jag överreagerade?

Han sa att det går ju inte att säga "på ett bra sätt". Att han sa det för min skull?!
Jag är en känsloätare, jag äter dåligt när jag mår dåligt.
Var även och fixade ett nytt gymkort idag, vilket jag även sa.

Blir lite paff i ett sånt här läge och vet inte riktigt vad jag ska säga...
Jag tror inte ni är bra för varandra.
Han har behov av att kontrollera sina medmänniskor. Du har behov av ett okonstlat förhållande till mat/ätande.

Tror du att ni två kan tala om detta, och därmed arbeta mot att stödja varandra i att bli bättre partner till varandra?
 
Jag hade blivit jätteledsen!
Förstår inte hur nån inte kan tycka att det är ett känsligt ämne.

Jag hade antagligen frågat honom, hur tänkte du nu? Varpå han hade haft en tiondels sekund att inse att han är ute på hal is..

Mitt förtroende för honom hade varit bortblåst.
 
Jag tror inte ni är bra för varandra.
Han har behov av att kontrollera sina medmänniskor. Du har behov av ett okonstlat förhållande till mat/ätande.

Tror du att ni två kan tala om detta, och därmed arbeta mot att stödja varandra i att bli bättre partner till varandra?
Det är väl inget som säger att TS är en dålig partner? Däremot beskriver hon en ätstörning. Han känner inte till den. Men jag skulle säga att det är livsfarligt för någon med en ätstörning att leva med en person som är uppenbart fixerad vid "perfekta" kroppar.

@pepp du måste berätta för honom om din ätstörning. Sedan får ni ta det därifrån. Är han av rätta virket hjälper han dig genom att hålla koll på dina riskbeteenden. Är han det inte så ... Tja.
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: Stereo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Pinus
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 691
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp