Bukefalos 28 år!

Hur hanterar ni lösspringande hundar?

Ett exempel på hur oansvariga hundägare ställer till det - de enda nationalparker där det inte råder koppeltvång (med fysiskt koppel) är de där hundar inte ens är välkomna :rage:
 
Men den kommunala ordningsstadgan brukar inte vara prio ett - vilket är ett skäl för oss hundägare att vara noggranna. Så länge som man inte går i motionsspår eller i stadsmiljö eller på skolgårdar/lekplatser med lös hund och visar hänsyn till människor, brukar det inte störa även om man emellanåt har hunden lös på platser där det passar bättre. Så länge det inte stör prioriteras inte den kommunala ordningsstadgan upp. (Jag tror @Zoya kan berätta om hur det var att bo i Åkersberga när det hände där)

Jag har inte läst hela tråden och ligger hemma småfebrig och halvväck så möjligt att jag missat något men vad är det för händelse du syftar på?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 077
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 633
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 426
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 078
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp