Hur kan man teckna tjejer resp killar utan att bli heteronormativ?

Ja spontant tänker jag på att män har rundare former än kvinnor idag.
Både de män som har lite mage men även över överkroppen såsom armar etc tycker jag män är rundare.

Jag har alltid tyckt att det var tydligt, men sen har jag ju sett de symbolerna sen jag var liten.
En liten anekdot: nån gång på förskoletiden, så ritade jag två rävar, och berättade för min mamma att det var en kille och en tjejräv. Det var ingen större skillnad på de.. Rävar har ju ingen klänning eller så. Min mamma undrade då, men hur vet man då vilken som är tjej och vilken som är kille? Då ritade jag en trekant på den ena och en cirkel på den andra. Fast symbolerna andvänds just bara i toalettsammanhang.

Ingen större skillnad på kille och tjej, förutom abstrakt, tyckte jag som barn.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 805
Senast: Tajger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 223
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: MiniLi
·
Gnägg Märker stora hästar om deras shettis kompis är en kille eller tjej? Och isf hur märker dom det? Har ett sto på 170+ som ska få en mini...
Svar
11
· Visningar
2 492
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp