Hur kan man teckna tjejer resp killar utan att bli heteronormativ?

Polska toalettsymboler tyckte jag var rätt sympatiska som liten. Utöver kanske symboliken av "män är kantiga, kvinnor är runda" så finns det inget annat som härleder till kön specifikt, eller könsstereotyper som klänning etc:

11949848871632151292wc_romus_01.svg.med.png


För Hen kanske man kan ha:

1452405071585
 
Polska toalettsymboler tyckte jag var rätt sympatiska som liten. Utöver kanske symboliken av "män är kantiga, kvinnor är runda" så finns det inget annat som härleder till kön specifikt, eller könsstereotyper som klänning etc:

11949848871632151292wc_romus_01.svg.med.png

Jag får erkänna att jag skulle riskerat att gå in på fel toalett, jag kan inte tolka en cirkel som varken manlig eller kvinnlig men en triangel med spets nedåt vet jag åtminstone vad jag associerar med för kön...
 
Polska toalettsymboler tyckte jag var rätt sympatiska som liten. Utöver kanske symboliken av "män är kantiga, kvinnor är runda" så finns det inget annat som härleder till kön specifikt, eller könsstereotyper som klänning etc:

11949848871632151292wc_romus_01.svg.med.png


För Hen kanske man kan ha:

1452405071585
Haha..
Här skulle jag bli förvirrad..,
Skulle inte veta vilken jag skulle gå till..,
Är jag en ring eller trekant? :confused:
 
att transsexuella, som var katalysator till hela könsdefinitionsdebatten för några år sen nu t ex ofta inte alls vill bli kallade hen. och de som nyss inte tyckte kön var relevant kan plötsligt tycka hård separatism är jätteviktigt. osv.

så om man inte själv vet varför man vill rucka på könsindelning, utan gör det av nåt slags artighet/undergivenhet mot (mkt små men högljudda) minoriteter så är det nog bra att fråga dem först, så man får det rätt och inte går på förra månadens trendiga åsikt

som sagt

http://mobil.unt.se/uppland/uppsala/fi-studenter-kritiserar-hen-toan-4130111.aspx
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 801
Senast: Tajger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 222
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 334
Senast: MiniLi
·
Gnägg Märker stora hästar om deras shettis kompis är en kille eller tjej? Och isf hur märker dom det? Har ett sto på 170+ som ska få en mini...
Svar
11
· Visningar
2 492
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp