Bukefalos 28 år!

Hur lär man sig att sitta still?

Sv: Hur lär man sig att sitta still?

Har precis samma problem. Försöker tänka att jag ska vara stadig o stark i bål, bak med axlarna, böjda armar och ihop med händerna. Lättare sagt än gjort... Numera när jag rider på banan själv är jag hård mot mig själv och fokuserar på att försöka vara stadig men samtidigt följsam. För att inte tappa koncentrationen så lägger jag in mkt skrittpauser. Kvalité i stället för kvantité! Funderar på att testa att rida med ett spö under armhålorna o bakom ryggen. Något som har hjälpt mig mkt på sista tiden är att rida barbacka och bettlöst. :bow:
 
Sv: Hur lär man sig att sitta still?

Kan ni specifisera "pillandet"?
Jag kramar alltid tyglarna, masserar dem liksom...

Krama går bra, men handen ska vara still. Inget metande i tygeln. Giv ett stadigt stöd och krama. I den hand där hästen inte bjuder tillbaka stöd, det är den sidan du ska jobba mest på.

Så står jag på marken och ser att handen rör sig, då är det för mycket.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 115
Senast: iNHALE
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 324
Senast: Fazeem
·
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 772
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 010
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp