Hur man ska orka med allt

Livet är tufft just nu.
Smärtan är rätt så under kontroll. Väntar nu på svaret från MR.
Diabetesen är inte helt under kontroll. Mest för att jag slarvar.
Jag försöker hålla kosten i ordning, men har haft långa dagar på jobbet i ett par veckor.
Möten och åter möten.
Skulle behöva trappa ner nåt, men jag älskar det jag gör.
Jag ska se till att nästa läsår blir lugnare, men dit är det ju ett tag.
Jag är helt slut..
Det gnager med ekonomin, med stressen, med allt egentligen.
Ibland funderar jag på att ge upp och bli sjukskriven men det skulle knäcka mig mer.
Envis är mitt förstanamn.
 

Du har en historia av att bli ekonomiskt utnyttjad, om jag inte minns fel. Då är det inte så lätt att bryta gamla vanor.

Jag tycker du ska försöka ta det stegvis. Ett steg vore att röja en hylla i kylskåpet och säga till din inneboende att det är hennes hylla. Sen slutar du bjuda på mat. Laga ingen mat hemma, om det är möjligt eller värm bara mat till dig osv.

Klarar du av det steget, så kommer nästa steg vara lättare.
Ett mycket bra förslag.
 
Har dina inneboende börjat dra sitt eget lass både jobb och pengamässigt? Annars börja där.

Gör de det så är väl nästa på lut (från min horisont) att undvika extrajobb (och det låter som det behöver ske nu, inte i höst).

Räcker inte det så låter det rimligt att diskutera deltidssjukskrivning med din läkare. Om det inte går att få pga nya sjukdomar och medicinjustering så förebyggande så du inte kraschar.

Hoppas du lyckas bromsa i tid.
 
Har dina inneboende börjat dra sitt eget lass både jobb och pengamässigt? Annars börja där.

Gör de det så är väl nästa på lut (från min horisont) att undvika extrajobb (och det låter som det behöver ske nu, inte i höst).

Räcker inte det så låter det rimligt att diskutera deltidssjukskrivning med din läkare. Om det inte går att få pga nya sjukdomar och medicinjustering så förebyggande så du inte kraschar.

Hoppas du lyckas bromsa i tid.
Ja de får göra sitt.
Jag har sagt att jag inte orkar.
 
Livet är tufft just nu.
Smärtan är rätt så under kontroll. Väntar nu på svaret från MR.
Diabetesen är inte helt under kontroll. Mest för att jag slarvar.
Jag försöker hålla kosten i ordning, men har haft långa dagar på jobbet i ett par veckor.
Möten och åter möten.
Skulle behöva trappa ner nåt, men jag älskar det jag gör.
Jag ska se till att nästa läsår blir lugnare, men dit är det ju ett tag.
Jag är helt slut..
Det gnager med ekonomin, med stressen, med allt egentligen.
Ibland funderar jag på att ge upp och bli sjukskriven men det skulle knäcka mig mer.
Envis är mitt förstanamn.
Hur har det gått sista tiden??
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 063
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 342
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 277
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp