Hur man ska orka med allt

Livet är tufft just nu.
Smärtan är rätt så under kontroll. Väntar nu på svaret från MR.
Diabetesen är inte helt under kontroll. Mest för att jag slarvar.
Jag försöker hålla kosten i ordning, men har haft långa dagar på jobbet i ett par veckor.
Möten och åter möten.
Skulle behöva trappa ner nåt, men jag älskar det jag gör.
Jag ska se till att nästa läsår blir lugnare, men dit är det ju ett tag.
Jag är helt slut..
Det gnager med ekonomin, med stressen, med allt egentligen.
Ibland funderar jag på att ge upp och bli sjukskriven men det skulle knäcka mig mer.
Envis är mitt förstanamn.
 

Näe.
Jag betalar hyran.
Och mat till största delen.
Sonen köper sånt han vill äta och laga själv.
Jag äter ju mest på jobbet så jag är inte hungrig när jag kommer hem.
Men får ofta laga mat då andra är hungriga.
Jag måste ta det när båda är på plats sen.
För jag är helt slut.
Inte ok någonstans!!! Dom borde bet hyra båda 2.
Och du ska inte varken köpa mat eller laga den om du inte ska äta själv,speciellt inte på bekostnad av att du sen inte kan lösa ut behövlig medicin eller biljett till sjukhuset
 
Näe.
Jag betalar hyran.
Och mat till största delen.
Sonen köper sånt han vill äta och laga själv.
Jag äter ju mest på jobbet så jag är inte hungrig när jag kommer hem.
Men får ofta laga mat då andra är hungriga.
Jag måste ta det när båda är på plats sen.
För jag är helt slut.
Men vad är det för kompis som ens utnyttjar dig så? Vet inte hur gammal din son är, men det är väl en sak att man vill hjälpa honom. Men att en kompis utnyttjar någon i din ekonomiska sits är verkligen inte okej.
 
Senast ändrad:
Men vad är det för kompis som ens utnyttjar dig så? Vet inte hur gammal din son är, men det är väl en sak att man vill hjälpa honom. Men att en kompis utnyttjar någon i din ekonomiska sits är verkligen inte okej.

Fast ett vuxet barn som i det här fallet ska iaf hjälpa till i hushållet (min far vägrade låta mig betala hyra men det gick ju att lösa på andra sätt, tex att jag handlade hem mat etc). Bor vuxna i ett gemensamt hushåll oavsett hur en är släkt/inte släkt gör en ju givetvis sin del av hushållssysslorna.

En "kompis" som i det här fallet ska givetvis betala sin del av kostnaderna också...
 
Idag är jag ensam.
Så skönt
Jag har behov av att vara ensam, men med sonen och en kompis(deltid) boende här så blir allt mycket smutsigare,mer disk och förväntan om lagad mat.
Jag måste ta upp det sen när båda är här.
Jag kommer krascha rejält annars.
Värken är fan så tröttsam.
Jag blir arg, trött och grinig.
Jag vill inte vara sån.
Som referens, mina barn på åtta och tio förväntas hjälpa till i hushållet. Vi är en familj och vi bor tillsammans, då måste vi hjälpas åt tillsammans också. Det ska inte ligga på (den redan utbrända) kvinnans ansvar att ta hand om allt.
Sen fungerar det inte perfekt här heller, jag får påminna barnen. Men jag tycker att äldre barn och inneboende vuxna verkligen ska kunna dra sitt strå till ert gemensamma boende, utan påminnelse- det borde liksom vara självklart. Så tokigt av dem. Jag hoppas ni får till en givande dialog när du tar upp det.
 
Fast ett vuxet barn som i det här fallet ska iaf hjälpa till i hushållet (min far vägrade låta mig betala hyra men det gick ju att lösa på andra sätt, tex att jag handlade hem mat etc). Bor vuxna i ett gemensamt hushåll oavsett hur en är släkt/inte släkt gör en ju givetvis sin del av hushållssysslorna.

En "kompis" som i det här fallet ska givetvis betala sin del av kostnaderna också...
Ja alltså jag har ingen aning om hur gammalt ts son är. Vet inte ens om vi pratar om över eller under 10år. Självklart ska ett vuxet barn hjälpa till.
 
Näe.
Jag betalar hyran.
Och mat till största delen.
Sonen köper sånt han vill äta och laga själv.
Jag äter ju mest på jobbet så jag är inte hungrig när jag kommer hem.
Men får ofta laga mat då andra är hungriga.
Jag måste ta det när båda är på plats sen.
För jag är helt slut.
Men vad är det för en parasit till kompis? Den får ju börja betala hyra, sin egen mat och hjälpa till eller flytta ut! Blir så arg när jag läser det här!!
 
Men vad är det för en parasit till kompis? Den får ju börja betala heraus, sin egen mat och hjälpa till eller flytta ut! Blir så arg när jag läser det här!!
Anledningen till att denna bor hos mig när hen jobbar är för att de inte hade råd med lägenheten här på orten.
Så hen pendlar hit och måste då sova hör för att kunna jobba
Säger inget om det men hen vet om min ekonomi.
 
Anledningen till att denna bor hos mig när hen jobbar är för att de inte hade råd med lägenheten här på orten.
Så hen pendlar hit och måste då sova hör för att kunna jobba
Säger inget om det men hen vet om min ekonomi.

Jag tycker verkligen inte att detta är okej.
Du är alltså både gratis hotell och restaurang?
De ska båda betala för sig och hjälpa till med allt.
Att kompisen inte har råd att ha en lägenhet är väl en sak men det betyder inte att hen ska bo helt gratis hos dig plus förvänta sig service. Du har ett heltidsjobb, du har en ganska skör hälsa och en ekonomi som inte tål två personer som du ska betala för. Var inte för snäll mot dom, var snäll mot dig! :heart
 
Näe.
Jag betalar hyran.
Och mat till största delen.
Sonen köper sånt han vill äta och laga själv.
Jag äter ju mest på jobbet så jag är inte hungrig när jag kommer hem.
Men får ofta laga mat då andra är hungriga.
Jag måste ta det när båda är på plats sen.
För jag är helt slut.
Men framför allt ska du väl inte betala maten eller laga mat åt människan :eek:
Det är ju helt uppåt väggarna tokigt
Vad är det för ”kompis”
Och må så vara att man kan erbjuda en sovplats men inte om det är liksom tills vidare det är ju utnyttjande att bo gratis på det där viset
 
Håller med. Bor man hos någon med din hälsa och din ekonomi ska man MINST betala sin egen mat och göra sin andel av hushållssysslorna. Kompisen borde som minimum även bjussa på extra matinköp och disk/städ om regelbunden övernattning är helt gratis.
 
Låter inte alls som en rolig situation, jag förstår att du funderar hur man ska orka. Du gör massor mer än du borde! Inte alls snällt (eller acceptabelt) beteende av din kompis heller. Förstår det är svårt att sätta ner foten, men försök för din skull :heart
 
Anledningen till att denna bor hos mig när hen jobbar är för att de inte hade råd med lägenheten här på orten.
Så hen pendlar hit och måste då sova hör för att kunna jobba
Säger inget om det men hen vet om min ekonomi.

Gratis? Det är ju inte riktigt klokt någonstans? Skäms inte människan?
Herregud, ta betalt och låt de fixa egen mat. Det här låter ju fullständigt absurt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 300
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 352
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 718
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp