Hur många bankkonton har ni?

Bukefalos 30 år!

Massor just nu för jag håller på att byta bank då jag ledsnade på Nordea.

Men 4st normalt sett på min huvudbank och sedan 2st på Avanza.

Jag har ett transaktionskonto där lönen sätts in. Och jag tror att det är det numret jag har hos Skatteverket också för eventuell återbäring. Det finns ett kort kopplat dit också men det har jag nog egentligen aldrig använt. Brukar ha drygt hundra spänn där för plötsligt ska det dras någon kortavgift eller något. Sedan har jag ett servicekonto på samma bank som alla räkningar betalas från. Lånet dras därifrån och det är klarna och Swish och allt sånt kollar också. Ser till att ha en viss summa där i slutet av varje månad för att det känns behagligt. En rätt liten summa, dock. På den banken finns också ett sparkonto med en symbolisk summa för att det gör banken glad att jag sparar lite där. Har också några tomma sparkonton där från den tiden när jag hade olika konton för olika utgiftstyper, men det blev så sjukt tröttsamt så jag slutade med det. Nu har jag alla pengarna på samma ställe men bokför olika kostnader i ett kalkylark istället. Mindre jobb!

Sen har jag ett ISK på Avanza också. Och två sparkonton på SBAB där det ena är mitt eget privata sparande (som ska användas till ny bostad) och det andra är ett gemensamt konto med min syster för vårt gemensamt ägda fastighet.

Så 6 stycken, om jag räknar rätt. I alla fall som är aktiva.

Har LF och har en handfull konton för olika aktiviteter. Sen har jag ISK uppdelat på 3 olika och så ett fondkonto, så runt tio olika konton.

Har LF, 1 privatkonto och 4 sparkonton
Sen 1 gemensamt privatkonto med
(Och sen några isk-konton med, både på LF och andra banker)

Jag har två konton på min huvudbank, ett lönekonto där alla transaktioner sker och ett nöjeskonto där jag har pengar för periodiserade utgifter så som aktiviteter, semestrar, större inköp.
Sedan har jag ett sparkonto på lysa där jag har min buffert för oväntade + planerade större utgifter samt ett ISK.
Så totalt 4 konton. Har dock betydligt fler öppnade men oanvända konton på min huvudbank.

eeh, minst 5 med tre olika banker
2 "vanliga" konton, sa att jag har tva bankkort ifall jag tappar ett
3 sparkonton - ett med hog ranta men insattningsgrans, ett rent sparkonto och investeringskonto

Sen har jag "konton" for mitt huslan och tva for privata pensionssparanden

Vi var in på banken igår för att fixa fler gemensamma konton. Jag frågade hur många man kunde ha och han sa att man kan ha tre egna alltså ej gemensamma och gemensamma svarade han inte på. Han sa "jag fixar två åt er", jag hade velat ha fler, men pallade inte där och då.
Fler än tre egna har jag också.
Känns skumt. Detta var på LF.
Jag tror att vad skulle gå fram var att det finns en maxgräns på tre GEMENSAMMA konton på samma bank, vilket jag hamnat i en gång - då jag skulle öppna ett fjärde gemensamt konto på Handelsbanken.

Jag tror att vad skulle gå fram var att det finns en maxgräns på tre GEMENSAMMA konton på samma bank, vilket jag hamnat i en gång - då jag skulle öppna ett fjärde gemensamt konto på Handelsbanken.

Hmm, ja så kan det kanske vara. Isf är vi vid maxgränsen nu. Jag skulle vilja ha fler gemensamma, men det får bli i annan bank isf då.

Liknande trådar

• Försörjd av sin sambo
  • Efter relation
  • Medryttare
  • Hur hade ni tänkt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn