Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

...i dag dags för dr kontroll för Bernstein sto till Sandakan, var dräktigt på en seminering...så kval var helt OK!!

//Tina
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

kl

Mitt Brisad-sto seminerades igår kväll (tors) med Jazz Time. Var lite krångel/missförstånd med skicket, egentligen planerat att hon skulle semineras dagen innan. Nu är det bara hålla tummarna att det tog sig iaf...
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Knapplån

Stoet i stallet har fortfarande inte ovulerat, med Corlensky G. Ny test på måndag. Simmarna är det mkt liv i. Så det bådar gott.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Hej
Har ääääntligen fått hämta hem mitt sto. Hon kom tidigt till stationen. Hade tre mindre folliklar som inte ville växa riktigt. Hon fick en hormoninj. Kom i brunst två dagar senare. Blev inseminerad i onsdags och igår. Idag hade hon inget ägg kvar så jag fick hämta henne.:bump: Jag frågade och det verkar vara gott liv i Alcatraz simmare.:bump: Nu får man hålla sig till tåls i ngr veckor:)
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Kollade det andra stoet idag. Nu hade hon ovulerat, dock med två ägg, så det blev tvilling varning där. Seminerad med Corlensky G.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Skönt att höra att Alcatraz sperma verkar bra! Har varit lite orolig för att det skulle vara dålig kvalitet, eftersom jag redan har bokat.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Vår Robin z märr ska gå till Alcatraz. Hon har haft ett viloår och nu väntar jag in att vår andra märr ska föla då vi vill försöka synka ihop så gott det går.

Vår Calido märr är ej hundra bestämt än, men det lutar starkt åt Irco Mena, men innan dess ska hon klämma ur sig bebbe efter Lancier , hon är beräknad till att föla den 16/5 men vi får se. Har hela tiden gissat att hon går över, men nu skvallrar mjölken om att det nog kan bli om nåt dygn -den är nu vit, men mer som mellanmjölk så det dröjer nog nåt dygn till.....

Övriga ston som haft viloår gjorde vi ul på idag och där har jag två som nog knatar in i brunst snart de hade blåsor på 35 samt 37mm. Dock var slemhinnorna oförändrade och de visade inga övriga tecken till brunst.
3 åringen verkade mysko så henne ska vi ta ett ul på kliniken i morgon så vi kan konsultera ytterliggare vet.

Vi har inte valt hingstar än till dessa ston vi.. -om vi ska betäcka överhuvudtaget.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Betäckte inte ifjol så jag har satt igång att betäcka båda stona.
Den ena är färdigseminerad och ska kollas om hon är dräktig om en vecka... spännande!
Den andra missade jag precis första brunsten på så hon ska semineras på onsdag första gången. Då valet blivit en norsk hingst så hoppas jag verkligen att hon tar sig på första brunsten, eftersom det är så dyrt att skicka..

tillägger att första stoet är seminerat med Bokli Balder och den andra går till Mörtvedt Jerkeld.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Vi ska visserligen inte seminera men jag svarar ändå.

Vi kommer att betäcka med samma hingst även i år av två anledningar, eller tre egentligen... :)

1. Vårt ena sto kastade efter halva dräktigheten så vi fick bara ett föl i år
2. Vi är supernöjda med den fölungen vi fick
(3. Vi äger hingsten själv så det är ju lite extra spännande att se resultatet)
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Mitt sto har fått sista dosen av Fielmann innan han lämnade landet. Får bara denna chansen och mitt sto brunstar länge:crazy: Håller tummarna för att hon tar sig annars får jag hux flux bestämma nya hingst till nästa brunst:o
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Kollade Shady idag. Tyvärr inte dräcktig så det blir att börja om igen.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Min kollad idag. Dräktig med Casir Ask. :)
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Mitt sto e:Bold Irish-Strauss körde jag till seminstationen idag. Laptop skall få den äran att bli far till en blivande fälttävlanshäst. Jag verkar vara en av de få som bestämt mig för denne hingst. Har inte hört någon mer som ska ta honom.
Akribori är mitt andrahandsval. Jag tog denne förra året och fick ett, tyvärr dött, stoföl som var en kopia av sin far.
Det verkar vara som om mitt sto liksom SIN mor inte nedärver sin typ, lite synd då hon ser rätt trevlig ut. Qallefölet hon fick 04 är lik far sin och lika ponnysöt. Så nästa år får vi förhoppningsvis en liten Laptopkopia.:D
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Idag hade vi koll på vårt sto som är betäckt med For Feeling, hon var dräktig men med tvillingar så vi hoppas att ett resorberar annars får vi tyvärr ta bort dom..

Veterinären vill inte klämma då hon sa att bägge med all säkerhet skulle följa med.. :(
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

*kl*

Mitt arabsto e Elcatero fick ett hingstföl e Buskaszi 2/5 och ska i år betäckas med Chopin pga att jag verkligen gillar hans typ och att jag hoppas att han kan förärva lite mer trav och galopp än vad stoet själv har.
Hoppas på ett stoföl som jag sen ska behålla för ridning och avel. Har nu gått i fölbrunsten och kommer betäckas på nästa brunst.

Har inte tagit något baktprov, får se om jag gör det innan betäckning.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Min kompis har seminerat ett av sina ston med Laptop förra veckan. Sperman var dålig, 30% och var utspädd lite väl mycket.
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Mitt Falleur-Gaston sto körde jag ner till Helsingborg förra tisdagen till Bäcka Gård, hon är redan seminerad med Last Liberty. Ska kollas igen på onsdag och se om hon har ovulerat! För första gången någonsin så står hon med rejält stora ägg, normalt så brukar hon släppa dem så fort man är inne och rotar i henne..

Mitt andra sto e Magritte-Anart fick föl den 18/4 e Smashing Hit, det blev ett stoföl - superfin! Jag valde ju inte hingsten då jag köpte henne dräktig, men jag tar så klart åt mig när folk säger att hon är fin/söt! :angel:
Stoet har inte kommit i brunst än, var på seminstationen i fredags - inget på gång då. Tillbaka igår måndag, inget då heller! Inte ens några ägg på gång? Tog bakt.prov på henne då efterbörden inte släppte med en gång.. Får svar i morgon onsdag, ska tillbaka till seminstationen då!
Hon ska semineras med Corlensky G.. :) Jag hoppas på att hon får ett sto nästa år och att det blir en skimmel.. :smirk:
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Vi har seminerat ett av stona med Laptop och ett med Akribori. Dräktighetskoll nästa respektive nästnästa vecka... :)
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Inte kul att höra att Laptop sperman inte håller så hög kvalité. En kompis ska seminera sitt sto med honom så snart stoet brunstar (troligtvis denna vecka). Skriv gärna och berätta om era ston "tar sig".
 
Sv: Hur många härinne har valt sina hingstar och nu börjat seminera...

Ena stoet e. Classic DV477 - Onyx seminerades i fredags med For Feeling (tredje gången gilt, i år håller jag alla tummar för en liten fölis!). Hon semineras på Flyinge då det inte gick att få TAI på honom till Danmark.

Andra stoet e. Acapulco Gold - Furioso III seminerades i lördags med Briar. Hon fick en superfin unge, hos tidigare ägaren, efter Nobel i år (Nebraska Pooh), men gick till Briar ändå eftersom årets fölis redan har en helbror.

Båda har släppt fina ägg och vi dräktighetskollar dem i slutet av maj.
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 797
Senast: Masse
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 519
Senast: Blyger
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 318
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
526
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp