Bukefalos 28 år!

Hur många hundar

Sv: Hur många hundar

Vi har hafft fyra egna hundar, golden retriver, sen har andra nära släktingar också haft massvis med hundar!
 
Sv: Hur många hundar

Föräldrarna hade två, en setter och en labbe, men sedan -98 har de varit hundlösa. För lite mer än två år sedan skaffade jag mig min första egna hund, en labbe det också :) .
 
Sv: Hur många hundar

när jag var en si sådär 11-12 fick jag en dalmatiner, men han dog tyvärr alldeles för ung. när jag var 19 köpte jag min labbe och ett halvår senare fick jag schäfern. så det blir tre sammanlagt.
 
Sv: Hur många hundar

Har aldrig haft någon egen hund, men familjen har under min uppväxt haft:
1 irländsk setter (jag var dock bara 1år när han dog :angel: )
7 engelska settrar (om jag räknat rätt...)
2 jämthundar
1 hälleforsare
2 gråhundar
1 strävhårstax
 
Sv: Hur många hundar

Mina egna hundar har varit/är.

2 Schäfer (men placerade om den ena)
2 Tervueren
1 Amerikansk cockerspaniel
3 Schnauzer (finns här hemma nu)
1 Labrador (finns här hemma nu)
1 Blandras (finns här hemma nu, men är min mans hund från början)
1 Labrador som jag har ute på foder.
 
Sv: Hur många hundar

Växte upp med en afghan och en briard. Har bara haft en egen hund, den jag har nu, en wheaten terrier.
 
Sv: Hur många hundar

2 st. Min älskade shetland sheepdog Devon som jag växte upp med och som vår familj hade i 12 år (fast hon var mest min), och så Mollie rottis/dobermann som jag har nu.
 
Sv: Hur många hundar

Nr 1:Schäfer
Nr 2: Kelpie/Golden blandning
Nr 3: Pyrenéer
Nr 4: Leonberger/pyrenéer blandning

De ovanstående var när jag fortfarande bodde hemma!

Nr 5: Vit Herdehund + att de har en hemma oxå :D
 
Sv: Hur många hundar

hmm, cairterrier + en westie, sen en bouvier des flandres , efter henne en tervblandning ( när jag bodde hemma)
själv har jag haft en new foundland, schabrador, en 8 vägskorsning :love:, leonberger, 3 st sch/bc/collie...och Nu har jag en sch/bc och en Dansk/svensk Gårdshund
 
Sv: Hur många hundar

Min första hund skaffade jag mej när jag var 20 år gammal. Det var en Jack Russell terrier hane.
När han dog skaffade jag mej en Jack Russell tik. När JRT tiken var ett år skaffade jag en chihuahua. När jag sedan flyttade till Sverige köpte jag en JRT tik, då jag lämnade den första tiken hos fd sambon på Irland.

Men sen har jag sålt ca 450 st valpar sedan år 2000. De har ju varit i mina ägor i alla fall ett par veckor. :)
 
Sv: Hur många hundar

Jag har haft två innan de två jag har nu. Så jag har haft 4 st totalt.

Låter konstigt att säga att man "haft" små liv. Men det är väl vad det är egentligen.
 
Sv: Hur många hundar

2 Shih-tzu under min uppväxt, första egna var en Irländsk Varghund, sen gick jag in på omplaceringar och tog hem en foxterrier korsning, Siberian Husky, Border Collie och en Huskey / Greyhound korsning.

Tröttnade och skaffade valp igen, en underbar nallebjörn :love: schäfer - samojed :love: som idag är 7 år. Sen blev det whippet för hela slanten :banana: :D Äger 3 st och har en hemma på lån när matte är på semester och har nu en nystartad kennel på just whippet :love: :banana: :love:
 
Sv: Hur många hundar

Hemma hos föräldrarna:
2 irländska röda settrar
1 munsterländer

Sedan flyttade jag hemmifrån och skaffade mig:
1 dobermann
1 vit herdehund.

Det finns också 3 andra hundar jag inte har ägt men tagit hand om som mina egna:
1 blandras schäfer/ bordercollie
1 blandras new foundland/riesen/schäfer
1 faraohund
 
Sv: Hur många hundar

Jag har haft:
3 taxkorsningar (mina föräldrars/familjens hundar, när jag var yngre)
2 pudlar
1 riesenkorsning
1 greyhound
1 dv schnauzer (äger fortfarande, ute på foder)
3 gråhundar (2 av dessa har vi nu)
2 strävhåriga taxar
1 långhårigtax (har nu)
1 shetland sheepdog (har nu)

Längtar och hoppas att det snart ska bli en strävhårigtax tik snart.

Sen har jag fött upp 18 valpar hittils.
 
Sv: Hur många hundar

Har haft Golden, schäfer, Bichon Frisé och har nu JRT, som passar mig som handen i handsken. Otroligt arbetsvillig och lättmotiverad :banana:
 
Sv: Hur många hundar

1 schäfer
1 gråhund
1 jaktmix
1 groendael (stavas? hehe)
1 schäfermix
1 chinese crested

Och nästa hund blir antingen chinese eller whippet :love:
 
Sv: Hur många hundar

*tar sista*

Hundar jag ÄGT är
8st border collies varav en nu
3st blandisar varav en nu

Hundar som passerat genom åren är oräknerliga.
Växte upp med goldens, collie, new foundland, finsk spets, grå älghund, antal blandisar.
Vidare genom arbete har jag kommit i kontkat med det mesta både renras och blandisar. På hunddagis jag arbetade hade vi 45st platser som nästan var konstant fullt.
 
Sv: Hur många hundar

Jag har genom åren haft..

3 schäfrar (varav två nu)
1 Hybrid
3 Blandisar
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 288
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 856
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 258
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 719
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp