Bukefalos 28 år!

Hur många hundar

Sv: Hur många hundar

Jag har haft:
3 boxrar
1 blandras mellan tax och king charles cavalier
och slutligen
1 Amerinaksn Bulldog, som vi har nu då:D
 
Sv: Hur många hundar

Första hunden i mitt liv var en collie. Efter det följde schäfer och golden (troligtvis med ngt mer inblandat) och idag är det bara rottisar som gäller. Har två hannar.
 
Sv: Hur många hundar

Är inne på min första:love: och funderar på en andra.

Har växt upp med 2 Hamiltonstövare (pappas). Vi el. han har ingen nu dock.
 
Sv: Hur många hundar

1 Schäfer
2 Japanska Spetsar
2 Jack Russell (Har jag nu)
 
Sv: Hur många hundar

Men sen har jag sålt ca 450 st valpar sedan år 2000. De har ju varit i mina ägor i alla fall ett par veckor. :)

vaa??? nu får du gärna förklara varför du har sålt så många valpar..


Kanske skulle svara själv oxå. JAG har ägt 2 egna basset hounds, en gul och vit tik vid namn Lottie och en svarthane vid namn Mascot. Lottie blev tillbaka lämnad pga olika skäl och Mascot fick somna in pga obotlig sjukdom *sorg i hjärtat än idag*
 
Sv: Hur många hundar

Jag handlar med valpar. Det började på Irland förstås men jag fortsätter även nu när jag pluggar i Göteborg.
Jag skickar från Irland till hela Skandinavien. Jag har 3 st raser som jag kör och det drygar ut kassan lite grann.

Måste inflika att allting är helt lagligt och att det inte är några valpfabriker jag har med att göra. Det är alltid någon som har fördomar och frågar.
Är du nyfiken på mer detaljer kan du PM:a mej. :)
 
Sv: Hur många hundar

ja alltså jag föddes ju till ett ham med hundar...men nu ska jag försöka räkna hundar vi haft hemma under min upp växt.

4 st eng settrar
1 Gordon setter
3 st Gråhundar
2 st Jämthundar
2 st Cocker spaniel

Den ena cockern var min och hon tog jag med när jag flyttade hemmifrån för nått år sen. Men hon började bli gammal och vart sjuk så hon finns inte mer....fick henne när jag var tio.

Sen skaffade jag min Rhodesian ridgeback tös som jag har hemma nu.

Så sammanlagt blir de 13 st om jag nu inte glömt någon...kan hända..
 
Sv: Hur många hundar

Under uppväxten hade vi New Foundland och när jag var 13 fick jag min första hund - en Schipperke som var 7 år gammal, utställningschampion men inte ens rumsren. Denna hund har för alltid en speciell plats i mitt hjärta, för under de 5 år hon berikade mitt liv var hon den mest lyhörda och trofasta hund man kunnat ha. Det var en hund som verkligen uppskattade att få en egen matte och inte bara ses som producent av valpar.

Lill fick mig också att vilja fortsätta med att ta omplaceringar, så dessa hundar har jag genom åren haft:
2 Petit Griffon Bruxelois
1 Collie (LH)
1 Mellan Pudel
1 Flat Coated Retriver (första valpen)
1 Groendal
1 Blandras (belgisk vallhund, collie, schäfer)
6 cockrar (en som gått ur tiden, en som bor hos fodervärd, och 4 hemma nu)

Genom sambo och barn har jag även nu:
1 Kleiner Münsterländer
1 Beagle
1 Springer spaniel

och tidigare har det varit:
1 Strävhårig Tax
1 Tysk Jakt Terrier
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 274
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 851
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 258
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 719
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp