Hur många ridbyxor?

Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 4 st. Ett par som jag köpte innan jag gick ner i vikt. Synd för de var dyra och snygga.
Har oftas ett par slit och släng ridbyxor, i demin. Supersköna. Två par som är i beige/bruna. Men de blir så lätt smutsiga, eller smuts syns lätt på dem. De sitter båda bäst, men jag får inte in långfillingarna under, så de används inte på vinterhalvåret.
Vid tömkörning och körningen så är det jeans. Men även ridbyxor.
Jag gillar ridbyxor för det fastnar inte hårstrån på dem, som följer med in i bilen. Nu ska jag köpa mig ett par nya ridbyxor! Svarta tror jag.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 6 par: 1 par helskodda jodpursh, 1 par knäskodda jodpursh, 3 par helskodda vanliga och 1 par vita tävlingsbyxor.

Har bara ridbyxor till stallet då jag ska rida annars har jag mysbyxor :) Är i stallet flera ggr per dag då jag har stallet hemma på gården och sköter allt själv.

Oj! Såg att det va en gammal tråd nu :P
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har nog 10-15par ridbyxor.
Jag bor på gård med eget stall så ridbyxorna är på större delen av den tid jag är hemma.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 4 par. Använder alla! Använder inte ridbyxor när jag jobbar från marken eller vilodag. Är i stallet varje dag.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag bor också på gård med hästarna hemma. Har en hel hög ridbrallor men har överdragsbyxor/fjällrävenbrallor i stallet. Alltså bara ridbyxor när jag rider.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har tre par ridbyxor. Ett bar fodrade att vara i stallet i på vintern, ett par som jag liksom rider med i träning och ett par vita snygga å reba som jag tävlar med :)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har runt 10-12 par ridbyxor + 3-4 par tävlingsridbyxor. Använder väl i princip bara två par av de vanliga och ett par tävlingsbyxor :o
De andra är för stora, för små, borde slängas, säljas, eller bara såna jag inte använder som känna för fina för att slänga men för fula för att sälja.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

KL

Jag har just nu fyra par, alla helskodda. Två från Hööks, två från Pikeur varav ett par softshell som används på vintern. Har eget stall och använder ridbyxor i princip varje dag. Om jag inte ska rida har jag jeans ibland.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Ingen aning - men nog måste det vara minst ett 20-tal par i alla fall… gillar att köpa ridbyxor (ja, kläder ö h t) och mina just nu äldsta, ett par Pikeur Lugana, måste ha i alla fall 12 år på nacken vid det här laget. M a o: de jag gillar blir kvar läääänge - och då blir det ju ganska många med tiden. Har i alla fall två par thermoridbyxor, ett par som liknar thermobyxor fast i tunnare men regntätt material, tre par softshell med fleecefoder, ett par i "vanligt tyg" med fleecefoder, ett helt gäng "vanliga" helskodda i olika färger (flest svarta), ett par skoridbyxor, några oskodda/knäskodda, samt tre par vita tävlingsbyxor (helskodda)… Jo, det är definitivt MINST 20 par.

Jag är i stallet ca 5-6 dagar/vecka och har alltid ridbyxor på mig då.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har aldrig haft mer än 2 åt gången. Hela sommarhalvåret har jag alltid ridbyxor när jag rider men då jag har hästarna hemma och de dagar då de vilar så mockar och fixar jag i vanliga kläder. Då vi bor på gård låååångt ut på vischan så har jag ju ändå på mig arbetarvänliga kläder. Vid uteritter på vintern har jag långkalsonger och skidbyxor.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har alltid ridbyxor i stallet oavsett vad jag ska göra. Är i stallet 7 dagar i veckan. Mina ridbyxor är så sköna så jag har sällan på mig något annat när jag är hemma. Jag säljer av mina byxor i samma takt som jag köper nya.

Nu har jag ett par:

Pikeur fodrade vinterridbyxor
CRV helskodda
Vita CRV
Jeansridbyxor från Börjes
Softshellbyxor från Ullared
Jeansrdbyxor från Ullared
Haglunds siliconskodda.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Kl

Tänk med tre hästar här hemma så har jag ändå bara ett par ridbyxor - som jag sällan använder.

Har alltid så mycket i fickorna så jag vill allt ha arbetsbyxorna på mig när jag rider. Inte kan man väl rida utan tumstocksficka?

Ptr
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 543
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp