Hur många timmar sover ni?

Jag jobbar nätter, 12h pass, 20-08. Har max tre i rad. Har häst som måste sötas också dock så blir det lugnare dagar när jag har mina nätter. Får ca 3 h sömn mellan passen. Är bara 20 år så just nu funkar det. Kan sova när som så hade kunnat sova mer om det fanns tid.

Annars klarar jag mig bra på 7 eller 8h.
 
Varierar. Sover mer på vinterhalvåret än under sommarhalvåret. På sommaren går det bra med ca 6 timmars sömn, vid behov fungerar någon enstaka dag med mindre än så. När det är mörkt ute känns det som om jag skulle kunna sova nästan dygnet runt.
 
Har jobbat "natt" större delen av mitt liv. Lägger jag mig före midnatt är jag sjuk på något sätt.
Går och lägger mig vid 01-02 tiden vanligtvis och går upp vid 09-10.
Om jag måste gå upp tidigare är jag ett vrak eftersom jag har svårt att gå och lägga mig och somna tidigare. Är en nattmänniska.
 
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?

Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något :p
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg :eek:
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte. :grin:
Alla har olika behov när det gäller sömn. Vissa behöver mer sömn och andra behöver mindre. Får jag välja så sover jag 8-12 timmar. Men på veckorna då jag jobbar så sover jag 5 timmar och är otroligt trött på morgonen. Men det är lite av en plåga att behöva kliva upp 04.00 på morgonen också.
 
Vardagar sover jag runt 7 timmar. Optimalt skulle jag behöva lite mer, slutar alltid med att jag är helt slut på fredagkvällar. På helgen sover jag ofta 9-10 timmar. När jag under en period inte hade någon särskild tid att passa slutade det med att jag sov runt 9 timmar.

Men se där, du hade redan skrivit precis det jag tänkte. :D Exakt sådär fungerar jag med!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 446
Senast: Hazel
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 789
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ För ett par tre veckor sedan började jag få problem med sömnen. Somnade som vanligt på kvällen, samma tid som senaste åren och relativt...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp